مکان های مذهبی و گردشگری جهان

مکان های مذهبی جهان و گردشگری | مذهبی گردشگری
t مکان های مذهبی و گردشگری جهان

معابد مکان هایی مذهبی گردشگری

مذاهب جهان خواستگاهی مردمی دارند و مردم برای ستایش آنچه برایشان ارزش پرستیدن داشته است معابدی بزرگ و کوچک برپا کرده‌اند. این معابد در همه جای جهان و به اسامی گوناگون دیده می‌شوند. مکان های مذهبی جهان، اکنون علاوه بر زائران که با اعتقادی مذهبی به این معابد می‌روند این مکان‌ها به خاطر ارزش باستانی و هنری خود یکی از هدف‌های گردشگری کشورهاست. در اینجا نگاهی به مهم‌ترین این معابد و مکان های مذهبی گردشگری جهان می‌اندازیم.

کلیسای اصلی فلورانس در ایتالیا

مکان های مذهبی جهان و گردشگری

امروزه ایتالیا به خاطر حضور کشیش‌های مسیحی و همچنین مرکزیت مذهب واتیکان، مهم‌ترین کشور در میان مسیحیان جهان است. کلیسای اصلی شهر فلورانس نیز یکی از باشکوه‌ترین کلیساهای باستانی این کشور است که مجموعه‌ای از آثار هنری را در خود جای داده است.

معبد بوودانات در نپال

مکان های مذهبی جهان و گردشگری

در کشور نپال مناطق و معابد مذهبی فراوانی وجود دارد اما معبد بوودانات به خاطر این‌که در یکی از بزرگ‌ترین استپ‌های جهان قرار گرفته است موقعیتی خاص دارد. این معبد در 11 کیلومتری حومه‌ی شمال شرقی کاتماندو واقع شده است و مکانی مقدس است که بودائیان بسیاری برای زیارت به آنجا مراجعه می‌کنند. این منطقه که بر سر راه مسیر تجاری باستانی قرار گرفته است با 50 صومعه احاطه شده است.

معبد آنگوروات در کامبوج

آنگوروات در کامبوج

این معبد 900 ساله که گنبدهایی شبیه به میوه‌ی کاج دارد از مجموعه‌ای از معابد ساخته شده است و بزرگ‌ترین بنای مذهبی جهان است. این معبد که ابتدا برای ویشنو ، خدای هندوها، ساخته شده بود بعد از ورود بودائیان به این کشور به معبدی بودایی تبدیل شد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
خانه های زیر زمینی

مکان های مذهبی شامل غارهای باتو در مالزی

غارهای باتو در مالزی

این مکان مذهبی یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های زیارتی جهان است که سالیانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. در این مکان، علاوه بر غارهای سنگی، تندیس بزرگی به رنگ طلایی نیز جلب توجه می‌کند. در این محل زیارتی میمون‌ها در امنیت و آرامش زندگی می‌کنند و به راحتی از دست توریست‌ها غذا می‌گیرند که خود یکی از جاذبه‌های دیدنی این محل است.

بوروبودوردر اندونزی

بوروبودوردر اندونزی

این بنای بزرگ و شگفت‌انگیز در قرن هشتم میلادی ساخته شده است و یکی از مهم‌ترین معابد بودایی جهان است. این معبد از شش سکوی مربعی، که سه سکوی دایره‌ای بر فراز آن قرار گرفته‌اند، ساخته شده است و همه‌ی دیوارها با حجاری‌هایی از مفاهیم دین بودا پوشانده شده است. این معبد که سالیان طولانی در میان جنگلی انبوه پنهان شده بود در قرن 19 میلادی کشف شد.

مسجد ایاصوفیه در ترکیه

مسجد ایاصوفیه در ترکیه

این مسجد یکی از زیباترین مساجد مسلمانان در ترکیه است که تاریخی باشکوه دارد اما آنچه بیشتر گردشگران را به آن جذب می‌کند موزائیک‌های بیزانسی این مسجد و گنبدها و گلدسته‌های زیبای آن است. اما آرامش و عبادتی که در آن جریان دارد از همه‌چیز زیباتر است.

معبد میجی در ژاپن

معبد میجی در ژاپن

این معبد که در میان 150هکتار باغ‌های همیشه سرسبز قرار گرفته است محلی آرام در میان انبوه آسمان‌خراش‌های توکیو است. این معبد ساده و آرام محلی برای امپراطور میجی بوده است که تا پایان قرن 19 بر ژاپن حکمرانی می‌کرده است. مردم توکیو برای آرامش‌گرفتن و انجام‌دادن مراسم مذهبی و همچنین برگزاری عروسی‌های خود به این مکان می‌روند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گربه های معتاد به فضای مجازی

مکان های مذهبی شامل غارهای آژانتا در هند

غارهای آژانتا در هند

اینجا 29 غار در دل کوه‌ها حفاری شده است که احتمالاً ساخت آن‌ها از 200 سال قبل از میلاد تا سال 600 میلادی ادامه پیدا کرده است. این غارها با مجسمه‌ها و نقاشی‌های بی‌نظیری از زندگی بودا پوشانده شده‌اند و مانند موزه‌ای چشم‌های هرگردشگری را خیره می‌کنند.

مکان های مذهبی تئوتیئواکان در مکزیک

تئوتیئواکان در مکزیک

این مکان های مذهبی از تعدای زیگورات یا اهرام ساخته شده است. که قبل از کشف آمریکا، بزرگ‌ترین شهر قاره‌ی آمریکا بوده است. این محل ساختاری پیچیده دارد. حتی خیابانی به نام مرگ وجود دارد و تعدادی از حجاری‌ها و نقاشی‌های دیواری آن هنوز باقی مانده است.

جمال رادفر

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها

t مکان های مذهبی و گردشگری جهان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *