نقد فیلم یک روز بخصوص

t نقد فیلم یک روز بخصوص

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

یاسمین الهیاریان:

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

یک روز بخصوص.سایت نوجوان ها (1)کارگردان و تهیه کننده: همایون اسعدیان
نویسندگان: همایون اسعدیان، مجید قیصری
بازیگران: مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی، افسانه کمالی، مجتبی پیرزاده

خلاصه داستان: حامد (مصطفی زمانی) باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار داده است.

یک روز به خصوص روایتی از آدم هایی شریف با زندگی هایی درست البته تا زمان طرح داستان اصلی.
گره داستان کم کم و بدون رخداد ناگهانی ایجاد می شود. حامد پس از نوبت دکتر خواهرش و اتفاقی که پشت تماس ویدئویی می افتد به این نتیجه می رسد که باید فکری اساسی برای بیماری خواهرش کند. 
مسائل کاری حامد در جایی از قصه به مسئله خواهرش گره می خورد و لزوم روایت آن قسمت از داستان را توجیه می کند اما این اتفاق می توانست با شخصیت های کمتری در بستر داستان روایت شود و شخصیت پردازی معطوف به خواهر حامد، منیژه شود. تمام اتفاقات این داستان حول محور منیژه و بیماری اش رخ می دهد ولی تا آخر داستان مبهم ترین شخصیت باقی می ماند. او یک نامزد دارد که معلوم نیست یک دفعه از کجا پیدایش می شود و قرار است چه نقشی در پیشبرد داستان داشته باشد جز ایجاد یک حس تردید ناشیانه در برادر او. سودابه نیز در تیم نامزد منیژه است و با عمل او مخالف است. آن ها معتقدند منیژه خود باید از این تصمیم مطلع شود. مصطفی دائما اشتباهاتی می کند که از سر حواس پرتی است و معلوم نیست با این شرایط چطور روزنامه نگار شده است. شاید با حضور محسن کیایی سعی در ایجاد موقعیت های کمیک در داستان کردند چون این شخصیت با فضای اصلی داستان هماهنگی ندارد و انگار از داستان دیگری جدا و بالاجبار به این داستان گره خورده است.
افسانه کمالی در این قصه نقش یک فرد منفعل و به شدت ضعیف را بازی می کند که اصولا کاری از او برنمی آید و این شخصیت او دقیقا همان شخصیتی است که در سریال سایه بان بازی کرده است.
در دقایق آخر فیلم اتفاق عجیبی می افتد. حامد تظاهر می کند که چک را گم است اما معلوم نیست چرا این کار را می کند. چطور ناگهان تصمیم گرفت که چک را پنهان کند. اصلا چک را از چه کسانی پنهان می کند. اگر از عمل خواهرش منصرف شده چرا به سازگار التماس می کند که کاری برای خواهرش کند؟ انگیزه این تصمیم بزرگ چه طور پیدا می شود؟
علت بی پاسخ ماندن این سوالات چیزی جز عدم روایت صحیح است؟ 
در کل می توان گفت یک روز به خصوص فیلمی شعار زده است که سعی دارد احساسات انسان ها را در مقابل وجدان آن ها قرار دهد و در پایان وجدان را پیروز میدان نشان دهد. 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کابوس کتابخانه

 

t نقد فیلم یک روز بخصوص
امتیاز به این نوشته

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/نقد-فیلم-یک-روز-بخصوص/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *