نوجوانان برای حفظ سلامت خود آجیل مصرف کنند

t نوجوانان برای حفظ سلامت خود آجیل مصرف کنند

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

آجیلمحققان آمریکایی اعلام کردند مصرف مقادیر اندک آجیل در روز در سنین نوجوانی می تواند به حفظ سلامت افراد در دوران بعدی زندگی کمک قابل توجهی کند.

به گزارش نشریه اینترنتی نوجوان ها به نقل از پایگاه اینترنتی Digital Journal، نتایج “بررسی ملی سلامت و تغذیه آمریکا” که به بررسی تغذیه 2233 نوجوان بین 12 تا 19 ساله بین سال های 2003 تا 2010 پرداخت نشان داد نوجوانانی که روزانه در حدود 13 گرم (در حدود یک مشت) آجیل مصرف می کنند 50 درصد کمتر از نوجوانانی که آجیل مصرف نمی کنند در معرض خطر ابتلا به سندروم متابولیک هستند. این سندروم با ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 ارتباط دارد.

نتایج این بررسی همچنین نشان داد مصرف آجیل در بین نوجوانان آمریکایی رایج نیست و حدود 75 درصد از نوجوانان آمریکایی آجیل مصرف نمی کنند. فقط 9 درصد از نوجوانانی که آجیل مصرف می کنند میزان مصرف آجیل در آن ها به 13 گرم در روز می رسد.

نتایج این تحقیق همچنین نشان داد مصرف هر گرم اضافه آجیل تا سقف 50 گرم در روز میزان خطر ابتلا به سندرم متابولیک را بیش تر کاهش می دهد.

محققان معتقدند سرشار بودن آجیل از چربی های غیر اشباع، فیبرها و مواد مغذی می تواند دلیل حفظ سلامت قلب باشد. برای مثال نوعی چربی غیر اشباع که در گردو وجود دارد می تواند مانع ابتلا به ضربان نامنظم قلب شود.

 

 

t نوجوانان برای حفظ سلامت خود آجیل مصرف کنند
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
از ویتامین E جدا نشوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *