هدف شما از ورزش کردن چیست؟

t هدف شما از ورزش کردن چیست؟

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

ورزش

مقدار صحیح ورزش برای شما بستگی مستقیم به هدف شما از ورزش و آنچه که امیدوارید با ورزش به دست آورید، دارد. برای مثال کسی که اضافه وزن دارد و می خواهد وزن کم کند، مطمئناً باید بیشتر از کسی که هدفش از ورزش حفظ سلامتی است، ورزش کند اما فعالیت او نیز به مراتب کمتر از یک دونده دو ماراتن است.

اهداف 

اگر دوری از مشکلات قلبی، دیابت و سایر بیماری ها مهمترین هدف شما از ورزش کردن است. متخصصین سلامت و بهداشت با توجه به تحقیقات انجام گرفته در سال ۱۹۹۶ توصیه می کنند که افراد باید در اکثر روزها حداقل نیم ساعت در روز فعالیت ورزشی با شدت متوسط داشته باشند.

انواع فعالیت ورزشی با شدت متوسط عبارتند از پیاده روی تند، شنا و حتی کارهای خانه، فقط کافی است که فعالیت قوی مثل تمیز کردن کف خانه و این ها باشد. می توانید این فعالیت ها را به سه جلسه ۱۰ دقیقه ای در روز تقسیم کنید.

کاترین جکسون، متخصص ورزشی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا می گوید: ۳۰ دقیقه در روز فعالیت ورزشی با شدت متوسط فواید بسیار زیادی برای سلامتی شما خواهد داشت. اما این به آن معنا نیست که فعالیت های با شدت بیشتر یا طولانی تر فایده ای برای شما ندارد.

او توصیه می کند که افراد هدف خود را همان مرحله اول ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی با شدت متوسط در روز قرار دهند و بعد اگر در توانشان بود آن میزان را بالاتر ببرند. او می گوید “وقتی به آن میزان ورزش عادت کردید، ببینید آیا می توانید آن را به یک ساعت ارتقا دهید یا نه. راه دیگر افزایش شدت تمریناتتان با تندتر راه رفتن یا دویدن است.”

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ورزش های آرامش بخش را به خانه تان بیاورید

دکتر ریچارد اشتاین رئیس بخش قلب شناسی در بیمارستان مرکزی بروکلین در نیویورک نیز اتفاق نظر دارد که افراد می توانند از نیم ساعت ورزش با شدت متوسط در روز فواید بسیاری ببرند و بالا بردن این میزان فواید بیشتری هم برای آنها خواهد داشت.

او می گوید “اکثر تحقیقات مربوطه نشان می دهد که هر چه بیشتر ورزش کنید و فعالیت فیزیکی داشته باشید، وضعیت سلامتیتان نیز بهتر خواهد شد.”

t هدف شما از ورزش کردن چیست؟
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *