همراه با ژان لئو، نقاش و مجسمه ساز فرانسوی

t همراه با ژان لئو، نقاش و مجسمه ساز فرانسوی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

John Leo.nojavanha (8)

ژان در 11 ماه می، سال 1824 در پاریس به دنیا آمد. پدر و مادرش در هنگام تولد او هر دو جوان و هنر مند بودند. او با کمک پدر و مادرش مدارج علمی را به سرعت پیمود تا جایی که در سن 16 سالگی موفق شد مدرک لیسانس خود را دریافت کند. پس از آن برای ادامه تحصیل به کالج فرانسه رفت.

John Leo.nojavanha (4)

پس از آن شاگرد نقاشی به نام پل دلاروک شد و به همراه او به ایتالیا رفت و توانست نقاشی را به صورت حرفه ای دنبال کند و این دلیل اصلی برای انتخاب سبک باستانی هم در کار مجسمه سازی و هم در نقاشی او بود. او در ظرف مدت 2 سال همراه با معلم خود به اکثر نقاط ایتالیا سفر کرد و از مناظر زیبا و شهر های زیادی دیدن کرد و این مسئله توانست ذهن هنرمند جوان را تحت تاثیر قرار دهد.

John Leo.nojavanha (7)

نقطه عطف زندگی هنری او سال بعد در سالن پاریس رقم خورد که به عنوان یک نقاش و مجسمه ساز فرانسوی و عضو آکادمی هنرهای زیبا حضور داشت. او تابلویی را با عنوان ” یونانیان جوان و مبارزه با خاموشی در جنگ خروس ” را به تصویر کشیده بود که اوج معروفیتش بود.

John Leo.nojavanha (5)

از سال 1878 شروع به ساخت مجسمه هایی با سبکی خاص و یا مربوط به شخصیت ها و یا مجسمه هایی که نشان از تمثیلی داشت نمود. او نزدیک به چهل سال استاد دانشکده هنر های زیبا بود و هزاران دانشجو را در رشته های مختلف آموزش داد. در طول حیاتش پس از کسب تجربه های مختلف و شهرت فراوان به عنوان یکی از معروف ترین هنرمندان فرانسوی و یکی از نمایندگان اصلی نقاشی آکادمیک شناخته شد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پل ورسک

John Leo.nojavanha (1)

دید هنرمند و استعدادش در تصویرگری جزئیات ریز و همچنین انتقال بی عیب و نقص از تضاد نور در مناظر و پرتره ها که به وضوح قابل مشاهده است، از نقاط بسیار مهم هنری در کار های اوست.  

John Leo.nojavanha (6)

بازدید از فلسطین و مصر و دقت شگفت انگیز او در به تصویر کشاندن آب و هوای گرم و ویژگی های مردم و حیوانات انتقال ویژگی های ملی و ویژگی های صورت و رنگ پوست مردم است.

همچنین در سفری که به عراق داشت از حرم امام حسین (ع) نیز نقاشی بسیار زیبایی کشیده است.

John Leo.nojavanha (3)

او سرانجام در 10 ژانویه سال 1904 در فرانسه در گذشت.

 John Leo.nojavanha (2)

 

 

t همراه با ژان لئو، نقاش و مجسمه ساز فرانسوی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *