ویترینی برای ۲۰ هزار عنوان کتاب کودک در باغ کتاب تهران!

t ویترینی برای 20 هزار عنوان کتاب کودک در باغ کتاب تهران!

%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%ba-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-1محسن طائب، مدیر عامل شرکت فرهنگی هنری «دنیای ماه پیشونی» گفت: در باغ کتاب تهران ویترینی برای عرضه و نمایش 20 هزار عنوان کتاب کودک ایجاد شده است و از ناشران این حوزه می‌خواهیم یک جلد از آثارشان را تا دهم بهمن‌ماه برای ما ارسال کنند.

پروژه باغ  کتاب تهران بزرگ ترین مجموعه فروشگاهی و نمایشگاهی است. در این مجموعه، فضایی در چهار هزار مترمربع برای عرضه کتاب و محصولات فرهنگی کودک و نوجوان تا 18 سال اختصاص یافته است که در مقایسه با بخش خارجی و بزرگ ترین کتاب فروشی جهان در نیویورک با 15 هزار متر مربع و کتابفروشی پاولز با شش هزار و 500 متر مربع در مقام پایین‌تری قرار دارد.

با توجه به قرار گرفتن باغ کتاب تهران در تپه‌های عباس آباد و در کنار محوطه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مجموعه تفریحی پارک آب و آتش و پل طبیعت، موزه دفاع مقدس محل مناسبی برای عرضه و نمایش تولیدات فرهنگی کشور، به‌ویژه در حوزه کودک و نوجوان و استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی محسوب می‌شود.

محسن طائب در این باره توضیح داد: در جریان کارهای عملیاتی باغ کتاب، مباحثی مربوط به ایجاد هم زمان نمایشگاه و فروشگاهی برای عرضه آثار و محصولات فرهنگی حوزه کودک و نوجوان از سال 1389 شروع شد و دست‌اندرکاران باغ کتاب از متخصصان، حوزه‌های مختلف و ناشران با سابقه و اعضای انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک دعوت کردند تا در جلسه‌هایی دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای استفاده بهینه از فضای 65 هزار متری باغ کتاب برای ارائه کتاب‌ها و مصولات فرهنگی به عنوان فضایی منحصر به فرد در خاورمیانه ارائه کنند.

این ناشر پیشکسوت کودک و نوجوان افزود: از سال 1394 پیشنهاد شد که بخش کودک و نوجوان باغ کتاب به انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک واگذار شود که به دلیل ماهیت فرهنگی این انجمن و ممنوعیت انجام فعالیت‌های اقتصادی، میسر نشد و بعد از آن من به اتفاق 11 ناشر تخصصی کودک و نوجوان و یکی از نویسندگان این حوزه، شرکت سهامی خاص توسعه محصولات فرهنگی هنری «دنیای ماه پیشونی» را با هدف تهیه و توزیع کتاب و محصولات فرهنگی هنری در اواخر سال 1394 تاسیس کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: در آبان‌ماه امسال در فراخوانی از سوی مجموعه باغ کتاب در مزایده بخش کودک و نوجوان به اتفاق ناشران شرکت کردیم که در نهایت در دی‌ماه سال جاری رسما به ما اعلام شد که شرکت «ماه پیشونی» انتخاب شده است. سپس با دست‌اندرکاران باغ کتاب وارد مذاکره درباره قراداد شده و بعد از پذیرفتن شرایط، قراردادی بین شرکت فرهنگی هنری «دنیای ماه پیشونی» و باغ کتاب منعقد شد.

طائب هم چنین یادآور شد: یکی از آرزوهای بزرگ ناشران از بدو تاسیس انجمن فرهنگی ناشران از سال 1371 تا به حال گسترش ویترین کتاب کودک و خارج کردن آن از مهجوریت بوده است. این دغدغه استراتژیک گسترش ویترین کتاب کودک نه صرفا برای عرضه تولیدات اعضای انجمن بلکه ایجاد ویترینی برای نمایش کل آثار تولید شده کتاب و محصولات فرهنگی کودک و نوجوان بوده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس طی نامه‌ای در تاریخ سوم بهمن‌ماه 1395 به حدود 400 ناشر کودک و نوجوان فراخوان دادیم و از آن ها خواستیم از هر عنوان از آثارشان در این حوزه یک نسخه با قید قیمت تمام شده پشت جلد برای عرضه در باغ کتاب تا دهم بهمن‌ماه سال جاری برای ما ارسال کنند تا اطلاعات آن‌ها را در سیستم ثبت کنیم. بعد از ثبت و ورود اطلاعات این آثار، با ناشران قرارداد می‌بندیم و تعداد نسخه‌های درخواستی از هر کتاب را اعلام می‌کنیم.

طائب درباره ویژگی کتاب‌ها نیز توضیح داد: ما برای عرضه این آثار هیچ محدودیت و ممیزی از نظر کیفیت درنظر نگرفته‌ایم و ناشران می‌توانند همه آثارشان را در این حوزه اعم از تالیفی، ترجمه، چاپ نخست و تجدید چاپی برای ما ارسال کنند. تنها محدودیتی که ممکن است در انتخاب آثار اعمال شود، صراحت در دامن زدن به عقاید قومیت‌های متنوع ایرانی است و هم چنین کتاب سازی از روی آثار تولید شده از سوی دیگر ناشران است.

این ناشر درباره ظرفیت این ویترین بزرگ کتاب کودک اظهار کرد: ما می‌توانیم حدود 20 هزار عنوان کتاب کودک را در این نمایشگاه عرضه کنیم و تمام تلاش ما بر این است که کتاب‌ها از رخ نمایش داده شود.

isna.ir

t ویترینی برای 20 هزار عنوان کتاب کودک در باغ کتاب تهران!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود مداحی "خبر کن" از میثم مطیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *