پیام فروزنده قهرمان نوجوان رشته ی پومسه تکواندو

t پیام فروزنده قهرمان نوجوان رشته ی پومسه تکواندو

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

7

پیام فروزنده در یکی از روزهای گرم تابستان ،جمعه24 مرداد 1376 در شهرستان گرمی استان اردبیل چشم به جهان گشود. هنگامی که 5 ساله بود به صورت ناگهانی با ورزشکاران تکواندو آشنا شد . از آن روز به بعد اصرار و پافشاریش برای آموختن این ورزش از طرفی  و علاقه و زمینه ی ورزشی پدرش از طرف دیگر باعث شد که علی رغم  کم  سن و سال بودنش پس از آزمودن او توسط مربی در باشگاه تکواندوی (هدایت) مشغول به آموختن تکنیک ها و مدارج این رشته ورزشی شود ؛ این زمانی بود که او حتی کلمه ی تکواندو را نیز نمی توانست  به خوبی تلفظ کند. اما تنها پس از گذشت یک ماه او توانست به خوبی استعداد خود را در اجرای خوب تکنیک های این ورزش نشان دهد. به همین دلیل در مدت زمان بسیار کوتاهی توانست با موفقیت مراحل بعد را طی کند و به ترتیب  کمر بند های زرد ، سبز ، آبی  را دریافت کند و در همین سال در آزمون سراسری کشوری تکواندو  شرکت کرد و موفق به اخذ کمربند قرمز فدراسیون تکواندوی ایران شد . 

3

در روزهای آزمون که در سالن ورزشی نگین اردبیل برگزار می شد بارها  مورد تشویق قرار گرفت. سال بعد موفق شد با تلاش و پشتکار ، با وجود این که طی مسافت منزل تا باشگاه بسیار سخت بود اما ،  با کمک پدرش درحالی که تنها 6 سال داشت در دومین آزمون سراسری کشوری شرکت کرد و موفق شد ،کمربند مشکی دان یک  فدراسیون تکواندوی ایران را  از سوی دکتر “چوی “رییس فدراسیون جهانی تکواندو کسب کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تاریخ ایران در یک نگاه

5

از دیگر افتخارات این نابغه نوجوان می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

کسب مقام اول و مدال طلا ی مسابقات قهرمان کشوری در 12 سالگی

کسب مقام سوم ، ششمین دوره مسابقات پومسه قهرمان کشوری و کسب مدال برنز در 13 سالگی

4

او علاوه بر درخشش و توانایی های بالا در زمینه ورزشی ، در مسائل آموزشی و تحصیلی هم افتخارات بسیاری را کسب کرده است از جمله:

شرکت در جشنواره ملی حضرت علی اکبر (ع) و کسب عنوان  “جوان برتر کشوری”

کسب مقام سوم استانی مسابقات مفاهیم و تفسیر قرآن کریم

کسب رتبه برترین دانش آموزان استان در مسابقات وبلاگ نویسی 

پیام فروزنده  هم اکنون 16 سال دارد.

6

t پیام فروزنده قهرمان نوجوان رشته ی پومسه تکواندو
2.2/5 - (6 امتیاز)

‫12 نظر ارسال شده در “پیام فروزنده قهرمان نوجوان رشته ی پومسه تکواندو

  1. مطلع :

    محمدمهدی :آقا خالی بند خودتی ! اصلا شما تکواندوکار نیستید ؟کسی که خواب باشه میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده هیچ کس نمی تواند بیدار کند .هر وقت تونستی یه یوپ چاگی خوب بزنی آن موقع میتونی نظر بدهی ! تسلیم نشو ادامه بده ! شاید چیزی هم گیر توبیاد !!!!!!!!!!!مهمد محدی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ه

  2. محمد مهدی :

    آقا من دیگه تسلیم شدم . ول کن بابا یه نفر خالی می بنده بقیه هم باور میکنن! به من چه؟ ها ؟
    من رفتم تو بانک اطلاعاتی تکواندوی پیام دیدم عکس نداره .
    برا معزرت خواهی اگه بذارید عکس بذارم جاش
    شوخی کردم عکس خودشو میذارم البته اگه شما بذارید مطلع جوووووووووووووووووون

  3. مطلع :

    محمد مهدی عزیز: طباطبایی مفسر ۷- ۸ ساله قرآن را می شناختی که خیلی از یزرگان دینی را پای منبر خود می نشاند .حالا شاید امثال من و تو و شاگردانمان در این سن قدرت تشخیص چپ و راست را نداریم ولی باید گفت :فتبارک الله الاحسن الخالقین !حالا شاید آن را هم باور نداری ؟! و کسی از شما نخواسته حتما باور کنید. ودر ضمن تا به حال چند نفر را با ضربات خود کشتی؟ اسامی آنها رادرج کن ! بابا هر کس با توجه به رده سنی خودش !!!

  4. محمد مهدی :

    سلام مطلع جان
    آیا تو تکواندو کاری؟
    تو باشگاهتون بالاخره ۳-۴تا بچه ی ۸-۷ ساله پیدا میشه . پیدا نمیشه؟
    تاحالا بهشون آموزش دادی؟ دیدی ضربات رو چقدر قشنگ و محکم میزنن {الکی}
    بعد اونوقت چجوری این نابقه شبیه اونا نیست؟ اگه شبیه نیست پس آدم نیست

    ..
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    فرشتس

  5. سبلان :

    با سلام

    آفرین بر پیام فروزنده ! نوجوان نخبه و نمونه ی دیار سبلان سرافراز و ایران اسلامی !
    بارها مصاحبه ی تلویزیونی اش را از شبکه ی سبلان دیده ام ولذت برده ام .خدا حفظش کنه انشاا…

  6. مطلع :

    با سلام محمد مهدی عزیز : اگر با قابیلت خودتان مقایسه کنی قطعا نمی شود .درسته که در تکواندو در سنین پایین تر به دان ( پوم ) گفته می شود و هیچ فرقی ندارد .با مطالعه ی پستhttp://forouzandehpayam.blogfa.com/post/23 متوجه می شوی که در سن ۸ سالگی آخرین فرمهای تکواندو فرمهای ۱۶ و ۱۷ (هانسو و ایلیو ) را برای رئیس فدراسیون جهانی تکواندو ( دکتر چوی ) که شاید فقط اسمش راشنیده ای اجرا نموده وتجلیل شده که نشان از نبوغ وی دارد .و فعلا هم دان یا پوم ۴ دارد و می توانی به بانک اطلاعاتی فدراسیون تکواندو ی جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنی http://www.tkdbank.ir/ پس ایرانی و نوجوان ایرانی میتواند .برای اطلاعات بیشتر به وبلاگ خودشان را مراجعه کن .

  7. رقیه مستقیم (نشریه اینترنتی نوجوان ها ) :

    دوست عزیز سایت نوجوان ها سعی دارد با معرفی نوجوان های برتر کشور در رشته های مختلف زمینه  ای را فراهم کند تا همه بچه های ایران بتوانند افتخار آفرین باشند مطالب سایت نیز از منابع مختلف ومطمئن تهیه می شود شما اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید می توانید به وبلاگ رسمی این نوجوان /forouzandehpayam.blogfa.comمراجعه کنید  براساس نوشته این وبلاگ وی متولد ۱۳۷۶ است و درسال ۱۳۸۲ به صورت رسمی کمربند مشکی گرفته است .

  8. محمد مهدی :

    باسلام
    من خودم یک تکواندو کار نسبتا حرفه ای هستم وشرایط وقوانین تکواندورا خوب بلدم.
    شما گفتید درسن ۶ سالگی دان ۱ گرفته . اولا دان رو به بالای ۱۵ سال میدن . ثانیا بچه ی ۶ ساله که به قول خودتون نمیتونه بگه تکواندو چهطوری میتونه حرکات تکواندو رو بلد باشه؟ . بلد تیو مومدولیو چاگی یا مومو تیو یوب چاگی بزنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *