چاپگر سه بعدی (۳d printer)

t چاپگر سه بعدی (3d printer)
t چاپگر سه بعدی (3d printer)
 

تمام افرادی که با دنیای کامپیوتر سر و کار دارند با تمامی سخت افزار ها و نرم افزار هایی که برای سیستم ضروری است آشنایی دارند. نیز می دانند که هر یک از این قطعات به چه دردی می خورد از جمله قطعات کمکی برای سیستم  چاپگر است که می توانیم با این  دستگاه تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را بر روی کاغذ چاپ کنیم .اما چاپگرهای سه بعدی نسل جدیدی از چاپگر هستند .

چاپگرهای سه بعدی اولیه

در ابتدا چاپگرهای بسیار ساده ایی به بازار آمدند که می توانستند اطلاعات بسیار ساده را بر روی کاغذ A4 چاپ کنند. اما زمانی که نیاز به چاپگر های بزرگتری شد دستگاه های رسام به بازار ارائه شد .که در اصل همان کار چاپگر را انجام می داد با این تفاوت که این کار در مقیاس بسیار بزرگ برای کار خانه ها  و بر روی نقشه های صنعتی انجام می شد .

بدین صورت که بعد از تهیه آن نقشه ها دیگر نمی توانستند با چاپگر  معمولی از آن ها چاپ تهیه کنند. بنابراین دستگاه رسام را ارئه دادند که به راحتی می تواند نقشه های خیلی بزرگ تهیه کند .

حال نیز بنا بر نیاز بازار که بعضی از نقشه ها و تصاویر را می خواهند سه بعدی ببینند، چاپگر هایی بر همین اساس نیز به بازار عرضه شد.

چاپگر سه بعدی

این چاپگر ها درابتدا برای کار خانجات صنعتی مورد استفاده قرار می گرفت. بدین صورت که اگر شی را تولید می کردند و می خواستند قبل از تولید نهایی به طور کامل زوایای آن را بررسی کنند از این دستگاه استفاده کرده و محصول خود را مورد بررسی دقیق قرار می دادند. همچنین این کار باعث شده بود قبل از تولید ایرادات آن محصل نیز رفع شود. یکی از کارخانجاتی که برای اولین بار از این دستگاه استفاده کرد کارخات تولید اسباب بازی بود. که برای بررسی کردن محصولات خود ،از آن استفاده می کرد.

3D printer

روش کار این دستگاه بدین صورت است که باید نمونه کاری که برای آن تولید می شود خود سه بعدی باشد. تا زوایای آن کاملا با محصول واقعی تطبیق داده شود. سپس این دستگاه نمونه مورد نظر را تولید می کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی امکانات سایت بهراه

مواد چاپگرها

مواد اولیه تولید این گونه چاپ ها پلاستیکی بود. تا سریع سخت شود. همچنین روند کار اینگونه است که الگو را بگیرد. پس از تحلیل آن و همچنین حرارت لازم را به مواد داده تا شکل مورد نظر ایجاد شود. و پس از آن شکل در صفحه اصلی ظاهر می شود. و پس از آن نسیم خنکی از طریق دستگاه به آن می وزد تا کار سفت شود. در عکس های موجود می توانیم  نمونه هایی از این کار ها را ببینید .

دانلود نرم افزار استریوگرام یا تصاویر سه بعدی

t چاپگر سه بعدی (3d printer)
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “چاپگر سه بعدی (۳d printer)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *