چرا خون قرمز است ولی رگ ها آبی هستند؟

رگ ها
t چرا خون قرمز است ولی رگ ها آبی هستند؟

چرا رگ ها آبی هستند؟

شاید پیش خودتان فکر کرده باشید که خون قرمز رنگ است ولی چرا رگ ها آبی هستند؟ شاید رگ ها واقعا آبی نباشند و به نظر آبی بیایند. شاید هم خون بدن ما آبی است و وقتی از بدن خارج می شود قرمز رنگ است و دلیل این تغییر رنگ وجود و عدم وجود اکسیژن است!

اگر می خواهید جواب این معما را بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

حتما شما نوجوانان باهوش می دانید که رگ هایی که زیر پوست قابل دیدن هستند سطحی و نازک هستند. این رگ ها چون به پوست بدن نزدیک هستند می توانند نور را جذب کنند.

چرا رگ ها آبی هستند؟

جواب این سوال، که چرا رگ ها آبی هستند؟ همین جذب نور است

اگر دنبال جواب علمی این سوال می گردید خوب است بدانید که چربی زیر پوست فقط به رنگ آبی روشن اجازه می دهد به پوست بدن نفوذ کند. به همین دلیل است که رنگ آبی بازتاب پیدا می کند و رگ های خونی به نظر آبی می رسند. خون نیز این رنگ را جذب می کند و بازتاب آن در رگ به این حقیقت کمک می کند که چشم انسان رگ را به رنگ آبی ببیند.

خوب است بدانید که رنگ خون بدون اکسیژن از خونی که در رگ ها جریان دارد تیره تر است. اگر نگاهی دقیق تر به مچ دستتان بیندازید متوجه خواهید شد که همه رگ ها به یک رنگ نیستند. قطر و ضخامت رگ ها با هم متفاوتند و در نتیجه نفوذ نور و بازتاب نور نیز در آن ها متفاوت است.

چرا رگ ها آبی هستند؟

جالب است بدانید در گذشته به افراد ثروتمند و دارای مقام و رتبه «رگ‌آبی» گفته می شد. اما چرا؟ چون شرایط و اوضاع مالی زندگی آن ها خیلی خوب بود و به خاطر تغذیه مناسب پوستی سالم و شفاف داشتند. در نتیجه، رگ های آبی آن ها به خوبی دیده می شد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ساعت هوشمندی که به تلفن همراه تبدیل می شود (ویدئو)

 اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

 

t چرا خون قرمز است ولی رگ ها آبی هستند؟
امتیاز به این نوشته

‫3 نظر ارسال شده در “چرا خون قرمز است ولی رگ ها آبی هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *