چگونه یک لپ تاپ برای خود انتخاب کنیم؟ (۱)

خرید لپ تاپ
t چگونه یک لپ تاپ برای خود انتخاب کنیم؟ (۱)

اگر شما می خواهید یک لپ تاپ خوب و مقرون به صرفه بخرید که به کار شما بیاید، باید تحقیق زیادی بر روی مدل ها و سخت افزارهای  لپ تاپ ها داشته باشید. در این مطلب می بینید که چگونه یک لپ تاپ خوب برای خودتان انتخاب کرده و بخرید.

نیاز های خود از یک لپتاپ را بسنجید

خرید لپ تاپ

ببینید که شما چه نیاز هایی از لپ تاپ خود می خواهید و اصلی ترین نیاز خود را پیدا کنید و بر اساس آن لپ تاپ خود را انتخاب کنید. بیشتر مردم کاربردی مالتی پلیر از لپ تاپ می خواهند و بعضی از مردم کاربرد های بازی و یا تماشای فیلم از لپ تاپ می خواهند. نیاز خود را مشخص کنید.

حالا چرا لپ تاپ؟ شاید به شما گفته شود چرا لپ تاپ؟ چرا سیستم pc نمی خرید؟ خوب دلایل بسیار زیادی وجود دارد. لپ تاپ ها بسیار سبک تر از pc و قابل حمل هستند و در بعضی از موارد حتی از سیستم کامپیوتر قوی تر هستند.

خرید لپ تاپ

نکته بعدی که باید در نظر گرفته شود، قدرت لپ تاپ است، شما باید لپ تاپی را انتخاب کنید که سبک، قوی و باطری قوی داشته باشد، به دلیل اینکه مانند کامپیوتر به برق مستقیم وصل نیستند. پس توجه داشته باشید لپ تاپی را انتخاب کنید که باطری با ظرفیت بالا و قدرتمند داشته باشد.

خرید لپ تاپ

نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید، مهم ترین نکته هست. با توجه به بودجه خود لپ تاپ مورد نظر خود را انتخاب کنید. مدل ها و برند های بسیار زیادی از لپ تاپ وجود دارد، با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

خرید لپ تاپ

انتخاب سیستم عامل لپ تاپ خود

خرید لپ تاپ

سیستم عامل رابط بین کاربر و سخت افزار است و وجود آن بر روی هر کامپیوتری الزامیست. شما برای انتخاب سیستم عامل لپ تاپ گزینه های بسیاری دارید، اصلی ترین آن ها سیستم عامل ویندوز، سیستم عامل مک اپل، سیستم عامل لینوکس و سیستم عامل کروم هستند. شما می توانید بعد از خرید لپ تاپ سیستم عامل خود را تغییر بدهید، اما به یاد داشته باشید که سیستم عامل مک را نمی توانید بر روی لپ تاپ هایی که غیر از اپل هستند نصب کنید، اما ویندوز لینوکس فرقی نمی کند، هر کدام را بخواهید می توانید نصب و با آن کار کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ربات JIBO

در قدم بعد برنامه هایی را که به آن نیاز دارید، شناسایی کنید. می توانید با سرچ در گوگل به راحتی نرم افزاری را با نسخه لپ تاپ و سیستم عامل خود پیدا کنید و بر روی لپ تاپ خود نصب و از آن استفاده کنید.

خرید لپ تاپ

در ادامه ما به دو سیستم عامل اصلی که امروزه بیشتر در دستان کاربران می بینیم می پردازیم:

ویندوز

خرید لپ تاپ

ویندوز، سیستم عامل شرکت مایکروسافت که بیشترین کاربران از این سیستم عامل استفاده می کنند. این سیستم عامل به خاطر سبکی، راحتی و جذابیت خاصی که دارد بین کاربران محبوب است. امروزه کاربران از نسخه های 10 و 7 ویندوز بیشتر از نسخه های دیگر استفاده می کنند.

سیستم عامل مکینتاش یا مک او اس (mac os x)

خرید لپ تاپ

این نوع سیستم عامل مخصوص لپ تاپ ها و رایانه های اپل است که شرکت اپل از آن استفاده می کند. این نسخه از سیستم عامل تفاوت خاصی با ویندوز ندارد و اکثر نرم افزار هایی را که ویندوز هم پشتیبانی می کند، پشتیبانی و اجرا می کند.  اما اگر کسی کاربر ویندوز باشد و بخواهد از لپ تاپ های اپل استفاده کند، شاید در اولین استفاده برایش کمی سخت باشد. به هر حال شما با در نظر گرفتن علاقه و کارایی یک سیستم عامل انتخاب کنید.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها

t چگونه یک لپ تاپ برای خود انتخاب کنیم؟ (۱)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *