راهی برای کم‌کردن وزن در نوجوان‌ها

راهی برای کم‌کردن وزن در نوجوان‌ها
t راهی برای کم‌کردن وزن در نوجوان‌ها

کم‌کردن وزن در نوجوان‌ها سخت‌تر از سایر بزرگسالان است. چون مثلاً ممکن است در جمع دوستانه‌ی نوجوانان غذاهای پر کالری وجود داشته باشد و شما در رو دربایستی قرار بگیرید و از این غذاها به مقدار زیادی بخورید. اما لازم است اراده‌ی قوی داشته باشید تا بتوانید یک بدن سالم و تن درست داشته باشید.

برای کاهش وزن هدف داشته باشید

جگونه وزن کم کنیم

در ابتدای کار یک هدف برای خود مشخص کنید. سعی کنید هدف بسیار بزرگ و سخت نباشد. چون ممکن است در صورت نرسیدن به آن احساس شکست کنید.

برنامه‌ریزی کنید

جگونه وزن کم کنیم

برای خودتان برنامه‌ریزی بکنید. برای مثال کارهای روزانه‌تان را انجام دهید و کمی نیز در روز ورزش کنید.کم‌کردن وزن در نوجوان‌ها با ورزش امکان پذیر است . 

برای شروع رژیم آماده باشید

جگونه وزن کم کنیم

یک روز را برای شروع رژیم خود انتخاب کنید. خود را هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی برای رژیم آماده کنید. منظور از آمادگی جسمی این است که از قبل برنامه‌هایی برای ورزش‌کردن و کم‌کردن وزنتان ریخته باشید.

غذاهای سالم بخورید

جگونه وزن کم کنیم

سعی کنید روزانه کمی گوشت و سبزیجات بخورید. این رژیم به شما کمک می‌کند که زودتر لاغر شوید.

قبل از صبحانه ورزش کنید

جگونه وزن کم کنیم

قبل از این‌که بخواهید صبحانه بخورید کمی ورزش‌های کششی انجام بدهید و بدوید. برای روزهای اول نیاز نیست به بدن خود فشار بیاورید. با این کار، چربی‌های اضافی بدن‌تان را می‌سوزانید.البته به یاد داشته باشید اگر بلافاصله بعد از ورزش‌کردن صبحانه بخورید چربی اضافی در بدن‌تان ذخیره می‌شود. پس حداقل نیم ساعت بعد از ورزش‌کردن صبحانه بخورید.

از غذاهای پرچرب و شیرین دوری کنید

کم‌کردن وزن در نوجوان‌ها

سعی کنید در مدرسه یا در خیابان وسوسه نشوید که خوردنی‌های پرچرب و شیرین بخرید. زیرا این کار رژیم شما را کاملاً خراب می‌کند.کم‌کردن وزن در نوجوان‌ها وقتی ممکن می شود که چشمتان را بر روی بعضی غذاها ببندید و فقط به سراغ غذاهای سالم و کم کالری بروید. 

آخر شب تنقلات نخورید

کم‌کردن وزن در نوجوان‌ها

سعی کنید در آخر شب تنقلات و غذا نخورید زیرا باعث می‌شود کالری اضافی به بدنتان وارد شود و در نتیجه چاق می‌شوید. و البته از همه بدتر، باعث بدخوابی و کابوس‌دیدن می‌شود. چون شکم شما پر است و عملیات هضم باعث می‌شود نتوانید به راحتی بخوابید.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد: روش صحبت کردن با نوجوان ها برای کاهش وزن

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مارمولک و دم های همه کاره!

 امیرحسین رادفر

t راهی برای کم‌کردن وزن در نوجوان‌ها
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *