کاردستی تزئین جام های هفت سین

کاردستی تزئین جام های هفت سین
t کاردستی تزئین جام های هفت سین

کاردستی تزئین جام های هفت سین بسیارساده اما کاربردی است. کافیست مراحل کار را انجام دهید و جام های زیبایی برای هفت سین امسال داشته باشید.

وسایل لازم تزئین جام های هفت سین

گل های پارچه ای تزئینی

نوارهای زری دار

روبان های حریر

پروانه های آهن ربایی

چسب گرم

شیوه تزئین جام های هفت سین

جام های بلورین ملامینی در بازار و خرازی ها موجود است. پس از تهیه آن ها با هر وسیله ای که در منزل داشتید؛ به راحتی می توانید آن ها را تزئین کنید. آموزش این بخش به چند نمونه از این تزئین ها اختصاص دارد.

تزئین جام های هفت سین (1)

برای این مدل جام از گل های آماده طلایی و نوار چسب طلایی استفاده کنید ساقه گل ها را با سیم چین جدا کرده و سر گل را به تنه جام با چسب گرم بچسبانید. شکل و نحوه چیدن گل ها روی بدنه جام به شکل مارپیچ باشد جلوه زیباتری خواهد داشت. برای پایه جام می توانید از همان گل ها استفاده کنید و یا روبان یا تور را به شکل پاپیون گره بزنید و به پایه جام بچسبانید.

تزئین جام های هفت سین (2)

چند متر نوارهای گل پارچه ای را از خرازی ها تهیه کنید. سپس یک ردیف از این نوارها را ابتدا دور دهانه جام با چسب حرارتی بچسبانید و آن را یا قطع کنید(تصویر 1) یا به شکل مارپیچ دور بدنه جام تا پایه ادامه دهید. روی پایه نیز می توانید استفاده کنید و با پاپیون روبانی یا تورهای فنری آن را محدود کنید.برای مدل های بعدی از پروانه های آهن ربایی، پرنده یا حریر هم می توانید استفاده کنید و بدنه جام را با آن تزیین نمایید و از خلاقیت کاردستی خود در سفره های هفت سین لذت ببرید.

تزئین جام های هفت سین (3)

t کاردستی تزئین جام های هفت سین
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نگاهی به مجسمه عیسی (ع) در آغوش مادرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *