کاردستی میز لاستیکی

t کاردستی میز لاستیکی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

وسایل لازم

لاستیک فرسوده اتومبیل

فیبر

مته پیچ گوشتی و پیچ

طناب ضخیم کنفی

چسب گرم

جلا دهنده

قلموی رنگ

شیوه ساخت

اگردقت کرده باشید برخی لاستیک های اتومبیل در اثر استفاده ی مداوم دیگر قابل استفاده نیستند چون خطرات جدی برای راننده به دنبال خواهد داشت. آموزش این بخش را دنبال کنید تا ببینید که چگونه از یک شی بی مصرف یک وسیله ی زیبا و مناسب اتاقتان می توانید بسازید.

ابتدا لاستیک فرسوده را به وسیله پارچه یا شستشو کاملا تمیز کنید. سپس با کمک بزرگ ترها دو دایره فیبر را به اندازه ی دور دهانه لاستیک برش بزنید. سپس به وسیله ی مته سوراخ هایی از روی تخته تا لاستیک ایجاد کنید تا بتوانید از داخل دهانه ی لاستیک، تخته یا فیبر را روی هر دو دهانه ی لاستیک پیچ کنید تا کاملا ثابت باقی بماند.

کاردستی با لاستیک (2)

در مرکز دایره، سر طناب کنفی را با چسب گرم محکم بچسبانید. حال طناب را حول محور سوراخ کوچک به صورت مارپیچ بپیچانید و هر ردیف را با چسب گرم محکم کنید. تا روی فیبر با طناب های مارپیچ پوشانده شود.

کاردستی با لاستیک (3)

به جای چسب گرم از چسب قطره ای نیز می توانید استفاده کنید. چسباندن طناب ها را تا جایی ادامه دهید که جایی از لاستیک مشخص نباشد و تمام قسمت های کناره ها هم با طناب کنفی پوشانده شده باشد. هرچه قطر طناب کنفی شما ضخیم تر باشد کاردستی شما در انتها زیبا تر خواهد بود. نکته ای که باید هنگام چسباندن طناب ها دقت کنید این که طوری ردیف ها را کنار هم بچسبانید که هیچ جایی از بدنه ی لاستیک مشخص نباشد سپس آن را در جایی ثابت قرار دهید تا کاملا چسب ها خشک شوند.

کاردستی با لاستیک (4)

در پایان کار روی تمام طناب ها یک لایه جلا بزنید تا طناب ها یکدست شوند. میز شما آماده است از کاردستی زیبایتان لذت ببرید. برای تزیین میزتان هر گونه ابتکاری می توانید به خرج دهید مثلا از پایه های میز قدیمی دیگر استفاده کنید و حتی برای میزتان پایه بگذارید.

کاردستی با لاستیک (5)

کاردستی با لاستیک (6)

کاردستی با لاستیک (7)

کاردستی با لاستیک (8)

ما سعی کردیم نمونه ی ابتکارات دیگری که با لاستیک های فرسوده می توانید انجام دهید را نیز به شما نشان دهیم. منتظر ایده ها و خلاقیت های شما خواهیم بود.

کاردستی با لاستیک (9)

t کاردستی میز لاستیکی
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی توپ گل

‫5 نظر ارسال شده در “کاردستی میز لاستیکی

  1. نوجوانها :

    کاربر عزیز “محمد”
    تایر با چسب گرم می چسبد و همین طور هم که در تصویر مشخص است طناب ها با چسب گرم به تایر چسبانده شده اند.
    موفق باشید
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *