گره بُشکه یا استوانه ای | آموزش گره پر کاربرد

گره بشکه ای
t گره بُشکه یا استوانه ای | آموزش گره پر کاربرد

در این بخش، نحوه ایجاد  گره بُشکه  را خواهید آموخت که استفاده‌های متعددی دارد. مانند:( گره‌ی ماهیگیری، گره‌ی تزئینی کفش، اتصال دو طناب، اتصال وسایل زینتی مثل گره دستبند و گردنبند و ساخت حاشیه‌های تزئینی.)

وسایل مورد نیاز برای  گره بُشکه

الیاف ابریشمی
فندک
قیچی

شیوه‌ی کار

یک سر طناب را طوری در دست بگیرید که قسمت کوتاه‌تر بین دو انگشت چهارم و انگشت کوچک باشد. سر دیگر طناب را از روی دو انگشت یک مرتبه رد کنید. توجه داشته باشید که در مرتبه‌ی دوم، طناب حتما باید از روی طناب قبلی رد شود. تعداد پیچش‌های طناب به سلیقه‌ی شما و ضخامت طناب بستگی دارد که بین سه تا پنج مرتبه می‌توانید آن را بپیچانید.

سپس انتهای طناب را از پشت انگشت و مخالف جهتی که طناب‌ها را پیچیده‌اید رد کنید. پس از این که ردیف طناب‌ها را از دور انگشت خارج کردید دو سر طناب را به دو سمت مخالف یکدیگر بکشید و پیچش طناب‌ها را مرتب کنید.

گره بُشکه

گره بُشکه

گره‌ی بشکه‌ای

یکی از کاربردهای رایج گره بُشکه هنگامی است که در موقعیتی مانند کوهنوردی قرار گرفته‌اید و برای بالا رفتن از کوه نیاز به طناب بلندی دارید. این طناب، به خاطر داشتن چنین گره‌ای، می‌تواند کمک بسیار خوبی برای شما باشد. به این ترتیب که دو گره را، به نحوی که در بالا آموزش داده شد، روی هر دو طناب بزنید. سپس سر هر دو طناب را از یکدیگر رد کنید و طناب را از هر دو طرف بکشید تا محکم شود. انتهای نوک طناب‌ها را با فندک بسوزانید تا ریشه‌ریشه نشوند.

گره‌ی بشکه‌ای مراحل کار

گره‌ی بشکه‌ای

کاربرد دیگر آن در تزئینات و ساخت زیورآلات است. همچنین از آن می‌توانید برای تزئین بند کفشتان استفاده کنید. کشف کاربردهای دیگر از  گره گره بُشکه را به عهده‌ی شما می‌گذاریم. امیدواریم که از این آموزش در کارهای مختلف استفاده کنید. شما عزیزان می‌توانید از این گره برای کاربردهای دیگر بهره بگیرید .

گره‌ی بشکه‌ای پرده

گره بشکه ای  بند کفش

رقیه مستقیم

اگر به گره بندی ها علاقمند هستید حتما مطلب گره کنده کش هم برای شما جالب است 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی نظم دهنده سیم های سرگردان

 

t گره بُشکه یا استوانه ای | آموزش گره پر کاربرد
3.2/5 - (5 امتیاز)

‫1 نظر ارسال شده در “گره بُشکه یا استوانه ای | آموزش گره پر کاربرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *