کتاب‌خانه های دوست داشتنی (۲)

کتابخانه
t کتاب‌خانه های دوست داشتنی (2)

کتاب‌خانه های باستانی ایران

کتاب از دیرباز نزد ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته است. گواه این ادعا، کتاب‌خانه های «گنج هاپیگان» و تخت سلیمان و «دزی ناپشت» در تخت جمشید است. در آن زمان، در این کتابخانه ها کتاب هایی با موضوع فلسفه، نجوم، کیمیاگری و علوم پزشکی نگه داری می شده است. اینها موضوعاتی بودند که مغ ها در آنها تبحر داشتند. از کتاب‌های این کتاب‌خانه موردی به دست ما نرسیده است. گفته می شود این کتابخانه در آتش سوزی اسکندر در آتش سوخت.

کتاب‌خانه

کتابی درباره کتاب‌خانه های عجیب

جالب است بدانید فردی به نام الکس جانسون کتابی با نام کتابخانه های غیر عادی منتشر کرده است.  او روزنامه نگاری است که بسیار سفر می کند و در خلال این سفرها دریافت که کتابخانه ها همیشه قرار نیست به همان شکل همیشگی خود باشند و مثلا در قصرها و ساختمان های اشرافی زندگی کنند. او معتقد بود غیرعادی بودن فضای کتاب‌خانه می تواند سرگرم کننده باشد و خواننده را به ماندن بیشتر در فضا و کتاب خواندن بیشتر ترغیب کند.

کتاب‌خانه

این کتابخانه های متفاوت

جالب و بامزه بودن ویژگی ای است که حتی به کتاب‌خانه ها هم می تواند سرایت کند! در دنیای امروز نیاز بشر ایجاب می کند که کتابخانه ها از حالت های ساده همیشگی خارج شوند و شکل های متفاوتی بگیرند. این نیاز می تواند به خاطر فضای کوچک خانه ها و یا شخصیت افراد برای داشتن وسایلی عجیب و غریب باشد.

کتاب‌خانه

البته اینطور نیست که عجیب بودن همیشه بد باشد. اتفاقا گاهی وسایلی که شکلی متفاوت پیدا می کنند نشان دهنده خلاقیت بالای ذهن سازنده آن هستند. ضمن این که داشتن وسایل متفاوت و دیدن هر روزه آنها کمک می کند خودتان هم ذهنی خلاق تر داشته باشید.

ما هم تلاش کرده ایم تصورمان را از کتاب‌خانه های همیشگی معطوف به کتاب‌خانه هایی کنیم که به شکلی متفاوت طراحی شده اند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کلاهخود مجازات

همه ما دلمان می خواهد یکی از این کتابخانه های جالب داشته باشیم!

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t کتاب‌خانه های دوست داشتنی (2)
امتیاز به این نوشته

‫2 نظر ارسال شده در “کتاب‌خانه های دوست داشتنی (۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *