کلم بروکلی مؤثرترین راه برای پیش گیری از ملانوما

t کلم بروکلی مؤثرترین راه برای پیش گیری از ملانوما

کلم بروکلی (1)دانشمندان در تازه‌ترین تحقیقات خود به نتایجی دست یافتند که نشان می‌دهد، ترکیبات موجود در کلم بروکلی باعث از بین رفتن سلول‌های سرطانی ملانوما می‌شود.

ترکیبات موجود در کلم بروکلی ضد سرطان شناخته شده و مصرف آن می‌تواند در افراد مبتلا، رشد سلول‌های سرطانی ملانوما را تا 69 درصد کاهش دهد.

ملانوما به تومور با منشا سلول‌های ملانین‌دار گویند؛ این تومور بدخیم اصولاً یک تومور پوستی است که از سلول‌هایی در پوست بنام ملانوسیت منشاء می‌گیرد و به سایر نواحی بدن مانند کبد، ریه‌ها و دستگاه عصبی مرکزی گسترش می‌یابد؛ سرطان پوست از نوع ملانوما در افراد جوان‌تر بیش تر دیده می‌شود.

محققان باور دارند، ملانوما عمدتا ناشی از قرار گرفتن در معرض نور ماورای بنفش است؛ اجتناب از قرار گرفتن در معرض آفتاب و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، کلاه و دستکش تا حدّ زیادی مانع ابتلا به این سرطان می‌شود.

شیمی‌درمانی در شرایطی که سرطان ملانوما پیشرفت کرده باشد، تاثیری ندارد و این در حالیست که سه چهارم افرادی که درگیر این نوع سرطان هستند، جان خود را از دست می‌دهند؛ لذا دانشمندان تاکید می‌کنند برای پیش گیری از ابتلا به این بیماری، مصرف کلم بروکلی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

براساس داده‌های موجود، شمار افراد مبتلا به سرطان ملانوما از سال 1973 در آمریکا و انگلیس دو برابر شده است.

محققان باور دارند علاوه بر کلم بروکلی، کلم هم خاصّیت ضد سرطانی دارد و در پیش گیری از سرطان ملانوما موثر است.

farsnews

t کلم بروکلی مؤثرترین راه برای پیش گیری از ملانوما
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تقویت حافظه با ۱۱‍ روش عالی که هر دانش‌آموز و دانشجویی باید بداند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *