گالیور و شهر لی لی پوت در میان یک پارک

گالیور
t گالیور و شهر لی لی پوت در میان یک پارک

گالیور را که در میان آدم کوچولوها گرفتار شد همگی می شناسیم چون یا داستانش را خوانده ایم و یا در فیلم ها و کارتون های تلویزیونی دیده ایم. بنابراین می دانیم ماجرا از این قرار است که گالیورِ دریانورد به همراه سگش که «تگ» نام دارد به دنبال پدرش می گردد. در مسیر جست و جو، آنها به شهر لی لی پوت می رسند، شهری که ساکنان آن همه لی لی پوتی هستند؛ یعنی فقط چندسانتی متر قد دارند.

ساکنان شهر در ابتدا گالیور و تگ را دستگیر می کنند اما کم کم با هم دوست می شوند و بعد از آن لی لی پوت ها به گالیور کمک می کنند تا هم پدرش را و هم گنجی را نقشه اش را پدر به او داده بود پیدا کنند.رمان سفرهای گالیور را جاناتان سویفت، نویسنده ایرلندی، نوشته بود و در سال 1968 مجموعه ای کارتونی از روی این کتاب ساخته شد. این مجموعه ژانری کمدی‌ وماجراجویی دارد.

گالیور

پارک گالیور

ژاپنی ها با الهام از این داستان پارکی را ساختند که مجسمه بزرگی از گالیور، در حالی که به بند کشیده شده است، در میان آن قرار داشت. هرچند که این پارک چند سال پیش تعطیل و بعد هم به کلی تخریب شد اما دیدن عکس هایش هنوز هم جالب است.

نکته ای که دانستن آن خالی از لطف نیست این است که پارک گالیور جایگزین جنگلی متروکه در ژاپن شد، جنگلی که از مکان های وحشتناک ژاپن بود اما با تبدیل آن به پارک گالیور به جاذبه ای توریستی بدل شد. اکنون نگاهی به عکس های این پارک می اندازیم.

البته پارک گالیور دیگری در والنسیای اسپانیا هم ساخته شده است که همچنان میزبان دوستداران این شخصیت داستانی است. جذابیت این پارک در این است که بازدیدکننده ها در برابر مجسمه غول پیکر گالیور مانند آدم های لی لی پوتی داخل داستان می شوند و مثل همان ها می توانند از سر و کله این گالیور عظیم الجثه بالا بروند و خودشان را در دل داستان پیدا کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پرده هایی به رنگ شب بر روی پنجره ها!

t گالیور و شهر لی لی پوت در میان یک پارک
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “گالیور و شهر لی لی پوت در میان یک پارک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *