گزارش همایش “نقش نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی”

t گزارش همایش "نقش نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی"

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

به گزارش خبرنگار نشریه اینترنتی نوجوان ها؛ چهارمین دوره همایش نقش نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، در فرهنگسرای سرو برگزار شد. این همایش با حضور احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، عباس مقتدایی نائب رئیس فراکسیون هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی، هادی قره‌سید رومیانی نائب رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی و احسان حلمی رئیس سازمان رسانه‌ای صبا حضور و اهالی رسانه، مجریان و بازیگران نوجوان برگزار شد.

این همایش طبق وعده قبلی راس ساعت 15:30 رسماً آغاز  و بعد از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی اشکان حاجی‌عبداللهی آغاز شد، پس از آن سجاد طاها، خواننده سرود نماز (باز هم مرغ سحر) به اجرای «بی‌پناه» پرداخت و آن را به کودکان جنگ در سوریه تقدیم کرد. پس از آن زهرا سوری از فعالان حوزه نوجوان به سخنرانی پرداخت و توصیه‌هایی به نوجوانان کرده و همچنین برخی دغدغه‌های آنان را به مسئولین منتقل کرد، پس از آن، عرفان عزیزی به اجرای استندآپ کمدی مخصوص نوجوانان پرداخت که در انتهای برنامه خود کلیپی از نوجوان رزمنده هشت سال دفاع مقدس پخش کرد.

در ادامه این همایش از ۴۵ نفر از فعالان حوزه نوجوان تقدیر شد که از احمد سالک، عباس مقتدایی، هادی قره‌سید رومیانی و احسان حلمی تقدیر ویژه به عمل آمد و آنان به سخنرانی پرداختند.

احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: ما قبل از انقلاب، نوجوان بودیم که دوره مدرسه و مبارزاتمان بود، سخنان نوجوانان رزمنده ما در زمان جنگ تحمیلی پیام‌های مهمی برای نوجوانان امروز دارد، شما نوجوانان امروز، وارث آنان هستید.

وی افزود: من به وجود برادرمان آقای اشکان حاجی‌عبداللهی افتخار می‌کنم چرا که ایشان کار جالبی کرد و مرا با اصرارهایش وادار به تشکیل جلسه‌ای در حوزه مبانی نهج‌البلاغه کرد و به برکت نگاه آینده‌نگر ایشان، کار ایشان آثار خوبی به دنبال دارد.

سالک در ادامه به دلیل تداخل ذکر صلوات حضار با دست زدن آنان خاطره‌ای جالب تعریف کرد و یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، سپاه دانش را داشتیم، یکی از نیروهای این سپاه در کلاس یکی از روستاهای اهواز به بچه‌ها یاد داده بود که هر وقت نام محمد (ص) آمد صلوات بفرستند و هر وقت نام رضا شاه آمد دست بزنند، بعد از آن، بازرسان شاهنشاهی که برای بازدید آمده بودند، بچه‌ها کتاب را باز کردند و زندگی محمدرضا شاه را خواندند، وقتی دانش‌آموز خواند: «محمدرضا شاه» ناگهان تمام بچه‌ها صلوات و دست زدن را با هم انجام دادند!

وی خطاب به جوانان بیان کرد: این جمله امیرالمؤمنین در ذهنتان باشد که «قد أخلص اللّه فاستخلصه» یعنی خودت را برای خدا خالص کن تا خدا تو را برای خودش انتخاب کند، همین شهدای نوجوان ما، از منتخبان خدا بودند، شما نیز می‌توانید آنطور باشید.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: ما به شما نوجوانان اعتماد داریم، بنده از آقای عبداللهی خواهش می‌کنم که کارگروهی برای تعالی نوجوانان و جوانان تشکیل بدهند و این کارگروه، کارگروه ما در مجلس شورای اسلامی شود و هر جا احساس کردید باید حضور داشته باشید، ما دستمان را دراز می‌کنیم و در خدمت شما هستیم چرا که با همدیگر باید این مملکت را به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت مهدی (عج) برسانیم.

نائب رئیس فراکسیون هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: نوجوانان در مقاطع مختلف، نقش‌آفرین بودند مثلاً نسل ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش داشت و نسل امروز در فضایی که قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران باید کارساز باشد می‌بینید که نوجوانان دوشادوش و حتی پیشگام از کسانی که بزرگتر هستند فعالیت می‌کنند، امیدوارم موفق باشید و ان شاء الله کشور بتواند نقش‌آفرینی شما را ببیند که امروز در قالب درس خواندن و حضور در عرصه‌های مختلف است، همچنین امیدوارم در آینده، مملکت به دست شما که افراد با کفایت و تحصیل‌کرده و هوشیاری هستید بتواند رسالت تمدن‌سازی خودش را در تمدن اسلامی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، انجام دهد.

در ادامه این مراسم، از دیگر فعالان در حوزه نوجوانان از جمله آقایان و خانم ها، حامد جواد زاده، الهه بهبودی، اکرم محمدی خواه، ارسلان قاسمی، نازنین پیرکاری و … تقدیر شد و هر کدام به صورت کوتاه به سخنرانی پرداختند.

همایش (15)

همایش (2)

همایش (1)

همایش (3)

همایش (5)

همایش (7)

همایش (8)

همایش (9)

همایش (10)

همایش (11)

همایش (12)

همایش (13)

همایش (4)

همایش (6)

t گزارش همایش "نقش نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی"
5/5 - (2 امتیاز)
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ده مورد از بهترین مکان های تاریخی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *