گزیده ای از «بهترین داستان‌های کوتاه کوتاه جهان» منتشر شد

t گزیده ای از «بهترین داستان‌های کوتاه کوتاه جهان» منتشر شد

داستان های کوتاه

کتابی با عنوان «سه نامه، یک قصه و چند داستان دیگر» شامل آثاری از نویسندگانی مانند کاترین منسفلد، آگوست استریندبرگ، آلفونس دوده، فرانک اوکانر و دیوید فاستر والاس و دیگران منتشر شد.

به گزارش الف کتاب به نقل از مهر؛ داستان‌های این کتاب عمدتاً از کتاب «بهترین داستان‌های کوتاه کوتاه جهان» انتخاب شده‌اند. در انتخاب این داستان‌ها سعی شده بازه زمانی طولانی مدتی از حدود سیصد سال پیش از میلاد مسیح تا دهه هشتاد میلادی در نظر گرفته شود.

نیما م. اشرفی مترجم این کتاب در یادداشتی که بر ای اثر نوشته، آورده است: سعی شده داستاهایی دستچین شوند که درون مایه آن ها جهان شمول و به ویژه در بافت کنونی جامعه کشورمان دلالت‌مند باشند. اغلب داستان‌های منتخب، رئالیستی هستند به‌جز دو داستان آخر که با در نظر گرفتن درون مایه‌شان می‌توان آن ها را در زمره داستان‌های پست مدرن دانست.

داستان‌های این کتاب از نویسندگان مختلفی است؛ الیور گلداسمیت، ریکارود پالما، آگوست استریندبرگ، آمبروس بیرس، کاترین منسفیلد، آلفونس دوده، ارسکین کالدول، جیمز هانلی، آنجلیکا گیبز، السه زانتنیف، برندن جیل، دوروتی پارکر، اوراسیو کیروگا، ای. بی. وایت، فرانک اوکانر، فیلیپ کی. دیک و دیوید فاستر والاس، نویسندگان این داستان‌ها هستند.

کتاب ۱۴۶ صفحه‌ای «سه نامه، یک قصه و چند داستان دیگر» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با بهای ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی انتشارات چترنگ، منتشر و روانه کتاب فروشی‌ها شده است.

t گزیده ای از «بهترین داستان‌های کوتاه کوتاه جهان» منتشر شد
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آینه نوشته :محمود دولت‌آبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *