۱۰ توصیه کاربردی برای مدیران کانال های تلگرام

t ۱۰ توصیه کاربردی برای مدیران کانال های تلگرام

تلگراماگر شما هم مدیر (ادمین) کانالی در تلگرام هستید و می‌خواهید مشترکین کانال خود را افزایش دهید یا مهم تر از آن، رضایت مشترکین کانال را حفظ کنید، حتما این مطلب را بخوانید!

زمانی که قابلیت ایجاد کانال به اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام اضافه شد، می‌شد حدس زد که کاربران بسیاری از این قابلیت استفاده کنند و کانال‌های فراوانی با موضوعات گوناگون به وجود بیاید. مزیت‌های مهم کانال‌های تلگرام مانند روش ساده‌ ارتباط با مخاطب و ساده بودن انتشار محتوا در این کانال‌ها، انگیزه خوبی به بسیاری از اشخاص و صاحبان کسب و کارها داد تا از طریق کانال‌های تلگرام ارتباط با مخاطبین قبلی خود را حفظ کرده و یا گستره‌ مخاطبین خود را افزایش دهند. اما مدیران این کانال‌های نو ظهور با چالشی مواجه هستند که پیش از این مشابهش را در هیچ شبکه‌ اجتماعی ندیده‌اند.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با تعدادی از ادمین‌های کانال‌های پرمخاطب تلگرام گفتگو کنیم و با استناد به تجربیات آن ها، ۱۰ توصیه مهم برای داشتن یک کانال موفق و پر مخاطب را با شما در میان بگذاریم.

در معرفی کانال حتما اطلاعات تماس ادمین را بنویسید. مخاطبین کانال حق دارند تا نقد و پیشنهاد خود را به گوش شما برسانند. اگر می‌خواهید از دست نوتیفیکیشن‌های گاه و بی گاه آسوده باشید، نوشتن آدرس ایمیل می‌تواند راه مناسب‌تری باشد.

قبل از ارسال پست، چند بار آن را مرور کنید و هر چقدر که می‌توانید آن را کوتاه تر کنید. اندازه مناسب برای یک پست، همان اندازه صفحه نمایش گوشی است و بهتر است که خواننده برای خواندن پست مجبور به پیمایش صفحه (اسکرول) نشود.

از قدرت تصاویر برای تاثیر گذاری بر مخاطبین به درستی استفاده کنید. عکس‌ها می‌توانند در انتقال بهتر پیام به مخاطب تاثیر مثبتی داشته باشند. اما در استفاده از عکس ها زیاده‌روی نکنید. به هر حال لود شدن عکس‌ها برای اینترنت کم سرعت، زمان بر است و شاید برای بعضی‌ها آزار دهنده باشد.

در گوشه‌ تصاویری که در کانال ارسال می کنید، شناسه یا لوگو کانال خود را درج کنید. به این ترتیب هرکسی که تصویر کانال شما را کپی و منتشر کند، نام و برند کانال شما بیش تر شناخته خواهد شد.

محتوای دست اول تولید کنید. با کمی ابتکار و خلاقیت می توانید محتوایی تولید کنید که نمونه آن در هیچ کانال دیگری نباشد. مطمئن باشید در این صورت مخاطبین وفاداری پیدا خواهید کرد و به تدریج نام کانال شما زبانزد و مشهور خواهد شد.

برای طبقه‌بندی موضوعی پست‌های کانال از هشتگ‌ها استفاده کنید. به این ترتیب مخاطبین کانال می‌توانند راحت‌تر مطلب یا موضوع مورد نظر خود را بیابند. برای هشتگ گذاری به نکات زیر توجه کنید:

آموزش هشتگ گذاری

بعد از علامت # و بین کلمات نباید فاصله وجود داشته باشد.
بجای فاصله بین کلمات باید از علامت _ (زیر خط) استفاده کنید.

درست
#غزل
#غزل_سعدی

غلط
#غزل
#غزل سعدی

برای کانال خود لوگو اختصاصی طراحی کنید. یک لوگو چشم نواز می‌تواند حس بهتری به مخاطبین کانال شما بدهد. توجه کنید که لوگو کانال در لیست چت‌های مخاطبین و همیشه جلوی چشم آن ها است.

در انتهای هر پست‌ شناسه‌ کانال (Channel ID) خود را بنویسید. (شناسه کانال با علامت @ شروع می‌شود). بعضی‌ از مخاطبین شما به جای ارسال مجدد (Forward) پیام‌، آن را کپی می‌کنند. با درج شناسه کانال در انتهای پست، کانال شما شانس بیش تری برای دیده شدن خواهد داشت.

ارسال پست‌ها را با برنامه مشخصی انجام دهید. مثلا هر شب راس ساعت ۱۱. سعی کنید این زمان را طوری انتخاب کنید که تعداد زیادی از مخاطبین وقت لازم برای خواندن مطلب شما را داشته باشند.

ضرب المثلی در بین ما رواج دارد که می‌گوید: «کم گوی و گزیده گوی چون دُر، تا ز اندک تو جهان شود پر». شما هم به عنوان مدیر کانال، لازم نیست هر روز تعداد زیادی پست ارسال کنید. خیلی‌ها وقت کافی حتی برای خواندن یک پست در روز هم ندارند. بنابراین در ارسال پست‌ها زیاده روی نکنید.

اما نکته طلایی این است که هرگز نباید از تاثیر وب سایت‌ها و موتور جستجو گوگل غافل شوید. تبلیغات در اینترنت و یا ایجاد صفحاتی در فیس بوک و گوگل پلاس می‌تواند در برند سازی برای کانال شما و بهتر دیده شدن کانال تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

telegramers.ir

t ۱۰ توصیه کاربردی برای مدیران کانال های تلگرام
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نکاتی در مورد استعمال صحیح و ماندگاری عطر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *