کاردستی نیم ست گوشواره و گردنبند با پوست پسته

پوست پسته
t کاردستی نیم ست گوشواره و گردنبند با پوست پسته

برای ساخت نیم ست گوشواره و گردنبند با پوست پسته به وسایل ومواد زیر نیاز دارید :

لوازم مورد نیاز

پوست پسته

چسب حرارتی

ظرف آلومینیومی

حلقه های فلزی مخصوص گوشواره و گردنبند

مقداری سیم فلزی

رنگ های اکرولیک

مقداری مقوای ماکت سازی

شیوه ساخت

گام اول:

برای این که پوست پسته یک ماده طبیعی است و ممکن است پس از مدتی کپک بزند جهت پیشگیری از این اتفاق ابتدا پوست ها را کاملا با آب سرد بشویید؛ سپس یک قاشق غذا خوری سرکه و مقداری آب، در ظرف آلومینیومی مخلوط کنید؛  پس از آن پوست ها را به مدت 24 ساعت درون این محلول قرار دهید تا کاملا تمیز شوند.

پوست پسته
پوست پسته

سپس پوست ها را از محلول خارج کنید. در این مرحله تعدادی از پوست ها را که برای ساخت گوشواره احتیاج دارید جدا کنید و به وسیله پونز یا میخ نازک، سوراخی در لبه بالای آن ها ایجاد کنید. سپس پوست ها را روی پارچه تمیزی پهن کنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شوند.

گام دوم:

برای ساخت گردنبند، یک دایره از مقوای ماکت سازی به اندازه دل خواه برش بزنید و آن را به 6 قسمت تقسیم کنید و شعاع های به دست آمده را با خودکار از مرکز دایره خط کشی کنید. 2 سانت از سیم مفتولی را جدا کرده و به صورت حلقه خم کنید. قسمت بالای دایره را سوراخ کرده و سیم را از داخل آن رد کنید. سپس آن را با دم باریک به صورت حلقه خم کرده و انتهای سیم را درون مقوا فرو کنید تا  محکم شود.

پوست پسته

گام سوم:

برای شروع نیاز به یک غنچه دارید. برای این کار به 2 روش می توانید عمل کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی موزاییک

روش اول:

مقداری پنبه را با دست گلوله کنید و سه عدد پوست پسته را دور آن بچسبانید و غنچه تشکیل شده را روی مرکز دایره بچسبانید و کار را ادامه دهید.

ساخت گردنبند با پوست پسته

روش دوم:

سه عدد پوست پسته را مانند تصویر، یکی بعد از دیگری با چسب حرارتی به هم بچسبانید تا غنچه گل تشکیل شود و ادامه کار را روی مقوا انجام دهید.

ساخت گردنبند با پوست پسته

 گام چهارم:

برای تشکیل گل، به تصویر شماره 3 دقت کنید. وسط هر شعاع یک پوست بگذارید و حول محور دایره گل برگ ها را یکی یکی بچسبانید. توجه داشته باشید که قسمتی از یک گلبرگ زیر گلبرگ دوم قرار گیرد تا در انتها گل منظم تر و زیباتری داشته باشید. اندازه گل به دل خواه شماست. به اندازه ای که دوست دارید چسباندن گلبرگ ها را ادامه دهید. نکته مهم این که هر ردیف گلبرگ را که می چسبانید اجازه دهید تا خشک شود و پس از چند دقیقه ردیف بعد را شروع کنید. پس از اتمام کار، پشت گل را با لایه ای از چسب چوب بپوشانید تا استحکام کارتان بیشتر شود.

آموزشی

گام پنجم:

برای زیباتر شدن کار می توانید با اسپری نقره ای یا طلایی کاردستی خود را رنگ کنید.

ساخت گوشواره:

برای ساخت نیم ست گوشوارها ابتدا پوست پسته ها را همان طور که در ابتدای مطلب گفته شده است، سوراخ کنید. شما در انتخاب رنگ و تزیینات گوشواره خود آزاد هستید و می توانید با استفاده از رنگ های اکرولیک پوست ها را رنگ کنید و نقاشی های زیبایی را روی پوست ها انجام دهید. سپس از حلقه های آماده که در بازار موجود است برای آویز کردن قسمت پایین گوشواره استفاده کنید.

گیره گوشواره برای  نیم ست گوشواره

برای استحکام بیشتر، گوشواره و گردنبند را با اسپری کیلر بپوشانید.

رنگ کردن نیم ست گوشواره
گردنبند
 نیم ست گوشواره
 نیم ست گوشواره

رقیه مستقیم

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
روزنوشته های کلانتر پفک؛ گربه های فضایی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t کاردستی نیم ست گوشواره و گردنبند با پوست پسته
2.5/5 - (2 امتیاز)

‫5 نظر ارسال شده در “کاردستی نیم ست گوشواره و گردنبند با پوست پسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *