کاردستی غنچه گل رز با روبان

کاردستی غنچه گل رز با روبان
t کاردستی غنچه گل رز با روبان

شما می توانید  کاردستی غنچه گل رز با روبان  رابا استفاده از روبان‌های ساتنی  را بسازید و از آن به عنوان هدیه‌ای زیبا استفاده کنید. در این بخش با آموزش گل با روبان همراه ما باشید.

وسایل لازم برای آموزش غنچه گل رز با روبان

روبان ساتنی سه و پنج سانت
سیم گل‌سازی
نوار گاترین
سوزن و نخ
فندک

کاردستی غنچه گل رز با روبان

شیوه‌ی کار غنچه گل رز با روبان

برای شروع ۸ سانت از روبان پنج سانتی را جدا کنید و آن را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و برش بزنید. لبه‌ی بریده شده را با فندک بسوزانید. با این کار مانع از ریشه شدن روبان خواهید شد. سپس با یک موچین گوشه‌ی روبان را بگیرید و روبان را آرام روی هم بپیچانید تا به قسمت وسط روبان برسید. در ادامه‌ی کار با سوزن و نخ لبه‌ای که لای موچین است را بدوزید.

دوخت را به شکل کوک‌های ریز روی لبه‌ی سوزانده شده ادامه دهید تا به وسط روبان برسید. جایی که پیچش گوشه‌ی اول بوده است. سپس همین عمل را روی گوشه‌ی دیگر روبان هم انجام دهید. دو گوشه را به هم نزدیک کرده و انتهای آن را با همان نخی که در وسط است، به هم متصل کنید. به این ترتیب یک گلبرگ غنچه‌ی شما آماده می‌شود. توجه داشته باشید که برای هر غنچه سه عدد گلبرگ نیاز دارید.

کاردستی غنچه گل رز با روبان

آموزش ساخت برگ گل رز با روبان

برای ساخت برگ، از روبان دو سانتی سبز استفاده کنید. ابتدا ۲ سانت آن را برش بزنید. سپس از وسط، روبان را روی هم تا بزنید و از وسط آن را به دو قسمت برش بزنید، طوری که لبه‌ی تا شده روی هم بریده نشود. برش را باز نکنید. روبان را همچنان به شکل بسته با موچین نگه دارید و هر دو لبه‌ی برش خورده را به هم بچسبانید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی فیل کوچولو جاموبایلی

لبه‌ی تاشده را که اکنون به شکل یک قیف است، به پایین فشار دهید تا شکل برگ غنچه‌ها کامل شود.

سه عدد گلبرگ آماده را روی سیم که با نوار گاترین سبز از قبل پوشانید، به ترتیب بچسبانید. برگ‌ها را دور قسمت پایین غنچه بچسبانید و مجددا انتهای برگ‌ها تا پایین ساقه را با نوار گاترین بپوشانید. تعدادی از این غنچه‌ها در کنار هم یک دسته گل زیبا را تشکیل می‌دهد.

برای آموزش گام به گام این غنچه‌های زیبا و آموزش گل با روبان فایل تصویری زیر را تماشا کنید.

 

t کاردستی غنچه گل رز با روبان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *