روزنوشته‌های کلانتر پفک؛ دهن کجی کنید!

روزنوشته‌های کلانتر پفک؛ دهن کجی کنید!
t روزنوشته‌های کلانتر پفک؛ دهن کجی کنید!
t روزنوشته‌های کلانتر پفک؛ دهن کجی کنید!

خب من امروز خیلی سرحال هستم. حتماً می‌پرسید چه طور می‌شود کسی روز شنبه سر حال باشد؟ دوستانم! از این حرف‌ها نداشتیم‌ها! تازه روزهای ابتدای مدرسه است و شنبه روز آغاز است. همیشه شنبه‌ها پر امید و پر انرژی و پر تلاش باشید.

دارید می‌گویید «کلانتر جان شما هم دلتان خوش است. وقتی آدم جمعه حسابی خسته شده چطور می‌تواند شنبه را با انرژی شروع کند؟»

بله خبر دارم که هنوز هیچی نشده معلم‌ها کلی کار سرتان ریخته‌اند! خب من کلانتر هستم و نباید از کوچک‌ترین اخباری درباره‌ی بچه‌های محله بی‌خبر بمانم. ولی خب همین خوب است. سه ماه آزاد بودید و حالا فشرده درس می‌خوانید. واقعاً خودتان از تعطیلات خسته نشده بودید؟

من که همیشه روزهای آخر شهریور از تعطیلات خسته می‌شدم. همیشه دلم می‌خواست زودتر مدرسه‌ها باز شوند و کلی درس بخوانم. نه از این جهت که درس‌خوان بودم، از این جهت که به خودم می‌گفتم «دیگر استراحت و تفریح بس است. بگذار روزهایت کمی پربار بشوند.»

اما با همه‌ی این حرف‌ها من باز هم به شما حق می‌دهم که حوصله‌ی درس و مدرسه را نداشته باشید. خب من گربه‌ای با درک و فهم بالا هستم و از آن‌جایی که طرفدار نوجوان‌ها هستم همیشه سعی می‌کنم آن‌ها را درک کنم. برای همین می‌خواهم یک راه حل پیش پایتان بگذارم تا کمی این حس بی‌حوصلگی را از خودتان دور کنید.

اهدافتان را بنویسید

حالا کنجکاوید که راه حل را بگویم. پس منتظرتان نمی‌گذارم. همه‌ی ما از مدرسه‌رفتن هدفی داریم. ته تهش که خوب نگاه می‌کنیم می‌بینیم اینطوری نیست که چون مجبوریم به مدرسه می‌رویم. ما آینده‌ای برای خودمان تصور می‌کنیم که از مسیر مدرسه می‌گذرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
رها رها رها من

نمی‌دانم چه آینده‌ی زیبایی برای خودتان تصویر کرده‌اید اما هر چه که هست آن را بنویسید و یک جایی جلوی چشمتان بزنید. اصلاً شاید قرار است به چند هدف برسید. اگر اینطور باشد که عالی است. همه‌ی اهداف را بنویسید و جلوی چشمتان بزنید تا هر وقت احساس خستگی و بی‌حوصلگی کردید یادتان بیفتد دارید در مسیر هدفی مهم پیش می‌روید. اینطوری دوباره انگیزه می‌گیرید.

خب این هم یکی از تجربه‌های کلانتری من است. می‌دانم می‌گویید «کلانتر شما همیشه پیشنهادهای خوب دارید.» خب عزیزانم من برای همین اینجا هستم. قرار است به شما انرژی مثبت بدهم تا بی‌وقفه به سمت آنچه دوست دارید حرکت کنید.

نتیجه‌ی ماجرای کلانتر پفک و دهن کجی کنید

هدف‌هایتان را فراموش نکنید. این همه‌ی حرف امروز من است. اهدافتان را روی کاغذ بنویسید و جلوی چشمتان بزنید. اینجوری اگر از دست فرمول‌های اعصاب‌خردکن ریاضی و نام پادشاهان سلسله‌های ایران و ابیاتی که باید حفظ کنید و یادتان می‌رود خسته شدید می‌توانید نگاهی به هدفتان بیندازید و با خودتان بگویید من همچنان ادامه می‌دهم چون هدف بزرگی دارم که برای رسیدن به آن هیچ مانعی نمی‌تواند سد راهم شود.

می‌توانید کنار اهدافتان چندتا جمله‌ی انگیزشی هم بزنید تا فضای مثبت‌تری برای خودتان ایجاد کنید.

توضیح تصویر

عکسی از نوجوانی من. من همیشه سعی کرده‌ام به موانعی که سر راه اهدافم قرار می‌گیرند دهن‌کجی کنم تا آن‌ها را به راحتی کنار بزنم. شما هم مصمم باشید و به موانع سر راه اهدافتان دهن‌کجی کنید!

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دستاورد‌های روزانه‌ یک نوجوان خیلی ردیف (36)

t روزنوشته‌های کلانتر پفک؛ دهن کجی کنید!
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *