بهترین ریش وسبیل های دنیا؛ مسابقه ای در نیو اورلئان آمریکا

بهترین ریش وسبیل های دنیا؛ مسابقه ای در نیو اورلئان آمریکا
t بهترین ریش وسبیل های دنیا؛ مسابقه ای در نیو اورلئان آمریکا

ریش وسبیل هم مسابقه دارد ؟!!!بله، عجیب است اما واقعیت دارد. مسابقه ی بهترین ریش و سبیل های دنیا هر ساله در ایالت نیو اورلئان آمریکا برگزار می شود. همه کسانی که ریش و سبیل های انبوه دارند در آن جا دور هم جمع می شوند.

داوران از بین آن ها بهترین ریش و سبیل های دنیا را انتخاب می کنند و به آنها جایزه می دهند. این آقایان برای آن که ریش و سبیل های خود را سالم به مسابقه برسانند در طول سال سختی های زیادی تحمل می کنند. همچنین هزینه های کلانی نیز برای آرایش خود می پردازند.

مسابقه عجیب ترین ریش وسبیل
مسابقه عجیب ترین ریش و سبیل ها

محاسن فتحعلیشاه قاجار و رستم را به یاد دارید؟!

البته اگر مرحوم فتحعلیشاه قاجار زنده بود و در مسابقات بهترین ریش و سبیل های دنیا شرکت می کرد حتما هرساله اول می شد. خودتان قضاوت کنید؛ ریش و سبیل های بلند این شاه قاجار زیباتر از بقیه نیست؟ تازه از آن زیباتر هم داشته ایم. ریش و سبیل های مردانه و دوشاخه ی رستم دستان برای خودش هیبتی داشته.

به هرحال در این دنیای عجیب وغریب این هم نوعی سرگرمی است !!!

قدیمی ترین وسیله برای اصلاح ریش

جالب است بدانید قدیمی ترین وسیله ای که برای اصلاح ریش و سبیل ها یافته شده سنی 4000 ساله دارد. البته این وسیله فقط برای اصلاح و کوتاه کردن ریش بوده و مردان نمی توانستند با آن ریش هایشان را بتراشند.

ایرانیان برای اولین بار در زمان ساسانیان ریش و سبیل هایشان را تراشیدند. قبل از آن تراشیدن ریش یکی از مجازات هایی بوده که برای مردان در نظر گرفته می شده.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مسکو در آستانه کریسمس وسال نو مسیحی

در سال 1007 شاه عباس دستور دارد همه ی مردان ریش و سبیل خود را بتراشند. این دستور عمومی بود و بر اساس آن روحانیون هم باید از آن اطاعت می کردند. با این حساب اگر مسابقه ی بهترین ریش و سبیل دنیا در عصر شاه عباس برگزار می شد ایرانی ها هیچ شانسی برای برنده شدن نداشتند!

  • عجیب و غریب ترین ریش و سبیل های دنیا در طول تاریخ!

t بهترین ریش وسبیل های دنیا؛ مسابقه ای در نیو اورلئان آمریکا
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “بهترین ریش وسبیل های دنیا؛ مسابقه ای در نیو اورلئان آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *