معرفی کتاب تیستو سبز انگشتی

t معرفی کتاب تیستو سبز انگشتی
t معرفی کتاب تیستو سبز انگشتی

کتاب تیستو سبز انگشتی یکی از معروف ترین رمان های نوجوانان دنیاست. این رمان به چندین زبان زنده دنیا ترجمه است. بیایید قدری با نویسنده فرانسوی زبان این رمان آشنا شویم.

موریس درون

موریس در 23 آوریل 1918 در پاریس به دنیا آمد. او برادر زاده نویسنده معروف جوزف کسل است. موریس درون فرزند فردی به نام لازار کسل بود. پدر موریس اهل روسیه بود که در سال 1920 دست به خودکشی زد و مادرش در سال 1926 مجددا ازدواج کرد. موریس نام فامیلی پدر خوانده خود را که درون بود برای خود برگزید. شهرت این نویسنده با انتشار سری رمان تاریخی در دهه 1950 به نام پادشاهان نفرین شده به اوج خود رسید.

سبک این نویسنده فرانسوی زبان ادبیات و تاریخ بوده است.درون حرفه نویسندگی را به طور جدی از 18 سالگی آغاز کرد. در سپتامبر 1939 به خدمت سربازی اعزام شد. در طول دوره نویسندگی موریس، تنها اثر ماندگار در حوزه کودک و نوجوان او تیستو سبز انگشتی بود که در سال 1957 به چاپ رسید و در سال 1958 به زبان انگلیسی ترجمه و چاپ شد. این رمان در سال 2012 با عنوان تیستو با انگشتان سبز دوباره به چاپ رسید.

موریس سرانجام در 14 آوریل 2009 از دنیا رفت.

کتاب تیستو سبز انگشتی

کتاب تیستو سبز انگشتی

«تیستو» شخصیت عجیبی داشت؛‌ نمی‌توانست بپذیرد که آدم بزرگ‌ها با عقاید و افکار از پیش ساخته شده‌شان، دنیا را به او معرفی کنند. چرا که آن‌ها معمولاً از پشت عینک «عادت» به همه چیز نگاه می‌کنند. او همواره تعجب می‌کرد از این‌که وقتی می‌شود با آزادی زندگی را بهتر گذراند تا با گرفتاری، با عدالت بهتر و انسانی‌تر زندگی کرد تا با استبداد، وقتی زندگی و همه چیز با صلح بهتر است تا با جنگ …

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
رساندن کتاب به کودکان در دورافتاده‌ترین نقاط افغانستان با دوچرخه

وقتی مدرسه تیستو 8 ساله را به خانه می فرستد، خانواده وی تصمیم می گیرند تیستو به جای تحصیل وارد دنیای واقعی شود و چه کاری بهتر از باغبانی؟تیستو به کمک باغبان سبیلو به هدیه ی خدادادی خود پی می برد. هدیه خداوند به او انگشتان سبز اوست. او هر چیزی را که لمس می کند تبدیل به جوانه ها و گل های زیبا می شود. حالا تیستو کلی کار برای انجام دادن دارد. او با قدرت گل ها می تواند هر چیزی را عوض کند: زندان ها، محله های فقیر نشین، بیمارستان ها و حتی جنگ…

کتاب تیستو سبز انگشتی به وسیله خانم لیلی گلستان به فارسی ترجمه شده است و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بارها آن را منتشر کرده است.                                                

 

t معرفی کتاب تیستو سبز انگشتی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *