ربات باربر IR-A-BOT SPRIT

t ربات باربر IR-A-BOT SPRIT

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

IR-A-BOT SPRIT-nojavanha (3)در دنیای امروزی بسیاری از کار ها توسط ربات ها در حال انجام می باشد اما باید گفت که تمام این ربات ها نیز توسط خود انسان برنامه ریزی می شوند تا بتوانند این کار ها را انجام دهند. پس نباید نقش بشر را در کاربرد بهتر ربات ها فراموش کرد. این نکته بسیار قابل توجه است که انسان ها وقتی خود را از انجام کار های بسیار سخت ناتوان و یا به عبارتی کم توان دیدند رو به سوی کاری بردند که بتوانند این کار ها را برای خود راحت تر کنند و آن چیزی نبود جز خلق ماشین ها. پس از به وجود آمدن ماشین ها نیز مشکل داشتند چون اگر قرار بود جسم سنگینی را در این ماشین ها قرار دهند این کار را نیز انسان ها باید انجام می دادند. بنابراین ماشین هایی تولید کردند که خود قادر به انجام تمامی این کار ها باشند و نام آن ها را ربات نامیدند که در طول این سال ها تعداد و انواع زیادی ربات به بازار برای کارهای متفاوت عرضه شده است.

در این مطلب ربات باربر IR را به شما معرفی می کنیم که علاوه بر دارا بودن خصوصیت حامل، دارای یک سری امکانات دیگر نیز می باشد که آن را نسبت به بقیه متمایز می کند. این ربات دارای 3 اسب بخار قدرت می باشد که در نوع خود بی نظیر است و قادر است یک کشتی کوچک را به راحتی حمل کند و از طرف دیگر این ربات به گونه ای طراحی شده که در محیط خانه، خیایان، شهر و همچنین محیط های صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. به عبارتی یک ربات برای کار های متفاوت می باشد. همچنین این ربات دارای برنامه مسیر یاب یا همان GPS می باشد. به گونه ای که می توانید لیست خرید را در اختیار آن قرار داده و با مشخص کردن محل فروشگاه او را برای خرید بفرستید (با همکاری مسئول فروشگاه) و همچنین اگر جسمی را در یک محیط خاص گم کرده باشید با دادن مشخصات جسم و همچنین مسیر عبور خودتان این ربات مسیر طی شده را برای یافتن جسم گم شده جستجو می نماید.

یک کاربرد مهم این ربات استفاده آن در امور نظامی به خصوص ناوبری هواپیما می باشد. همچنین در معادن برای جابجایی و حمل سنگ ها و اجسام سنگین استفاده می شوند. با وجود سنسورهای قوی ای که این ربات ها دارند می توان گفت یک ربات مسیر یاب بسیار قوی نیز می باشند. باید به این نکته توجه داشت که هر چند این ربات و ربات های نظیر آن هر روز رو به پیشرفت می باشند اما همین پیشرفت را مدیون دست بشرند.

IR-A-BOT SPRIT-nojavanha (2)

IR-A-BOT SPRIT-nojavanha (1)

 

t ربات باربر IR-A-BOT SPRIT
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
الهام‌گیری از آوند برگ‌ها برای افزایش عمر باتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *