معرفی رمان الیور تویست

t معرفی رمان الیور تویست

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

Oliver Twist-nojavanha (2)

این بار کتابی را برای شما در نظر گرفتیم که مطمئنا اگر آن را نخوانده باشید لااقل فیلم آن را دیده اید. این رمان نوجوانان، الیور تویست نام دارد. بیایید قدری بیش تر با نویسنده این کتاب آشنا شویم.

درباره چارلز دیکنز

Oliver Twist-nojavanha (3)

چارلز جان هوفمن دیکنز نویسنده و منتقد اجتماعی در 7 فوریه سال 1812 به دنیا آمد و در 9 جون سال 1870 دیده از جهان فرو بست. این نویسنده توانا چند شخصیت نامی و مشهور دنیا را خلق کرد و به عنوان برترین رمان نویس دوره ویکتوریایی به شمار می رفت. در دوران زندگی اش بسیار مشهور و موفق بود و در قرن بیستم نامش زبانزد دانشمندان و منتقدان بود. داستان های کوتاه و رمان هایش همواره معروف هستند و به زبان های زنده ترجمه شده اند. چارلز در انگلستان به دنیا آمد. در کودکی به دلیل به زندان افتادن پدرش مجبور شد مدرسه را ترک کند و در یک کارخانه کار کند. با این که سواد کاملی نداشت اما همان سواد ناچیز او را به قله پیروزی و موفقیت رساند و در کنار حرفه اش مجله ای را به مدت 20سال مدیریت کرد و 15 رمان نوشت. اکثر دست نوشته های دیکنز تم مشترکی داشتند و در مورد حقوق کودکان، تحصیلات و موضوعات اجتماعی دیگر بود. یکی از رمان های معروف و ماندگار چارلز دیکنز رمان کریسمس کرول است و در سال 1843 به چاپ رسیده است. در سال 1859 رمان موفق داستانی دو شهر باعث رونق اقتصادی این نویسنده شد و فروش قابل ملاحظه ای داشت. نبوغ چارلز حتی زبانزد نویسندگان و مشاهیری چون لئو تولستوی و جورج اورول بود. از جمله رمان های دیگر چارلز موارد زیر را می توان نام برد: آرزوهای بزرگ دوست مشترکمان دیوید کاپرفیلد دوریت کوچولو دامبی و پسر نامه های انتخاب شده چارلز دیکنز

رمان الیور تویست

Oliver Twist-nojavanha (5)

الیور تویست دومین رمانی است که به دست نویسنده انگلیسی زبان به نام چارلز دیکنز نوشته شده است. این رمان به یاد ماندنی و تاثیر گذار در سال 1838 توسط شخصی به نام ریچارد بنتلی به چاپ رسید. داستان این کتاب در مورد پسربچه ای یتیم به نام الیور تویست است که در یتیم خانه بزرگ شده است و بعد ها در کارگاهی کار می کند. به دلیل مشکلاتی که سر راه الیور است، از کارگاه فرار می کند و به لندن سفر می کند و در آن جا شخصی را با نام آرتور داجر ملاقات می کند. آرتور سردسته گروه جوانان جیب بر است. در ادامه او به دام پیرمردی به نام فاگین می افتد… اما شاید به یاد ماندنی ترین بخش این رمان زمانی است که اولیور در میان بچه های یتیم خانه زندگی می کند و در سر میز غذا بر خلاف دیگر بچه ها که گرسنگی را تحمل می کنند به خود جرات می دهد و می گوید: قربان کمی بیش تر می خواهم و همین جمله باعث می شود که سرنوشت او کاملا تغییر کند.

Oliver Twist-nojavanha (1)

بهتر است برای پی بردن به پایان داستان، این کتاب دوست داشتنی را بخوانید. این رمان بارها به وسیله مترجمان مختلف به فارسی برگردانده شده و منتشر گردیده است.

Oliver Twist-nojavanha (4)

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی رمان آنه شرلی از گرین گیلبز

mosabeghe

کاربر عزیز

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت، لطفا آن را لایک کنید.

 

t معرفی رمان الیور تویست
2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *