به یاد استن لی خالق شخصیت های کارتونی 

به یاد استن لی خالق شخصیت های کارتونی 
t به یاد استن لی خالق شخصیت های کارتونی 

به یاد استن لی خالق شخصیت های کارتونی

 استن لی (1922-2018) هنرمند خالق بسیاری از شخصیت های کمیک استرییی است که بسیاری از نوجوانان اوقات هیجان انگیزی را با آن ها گذرانده اند. شخصیت هایی مانند مرد عنکبوتی – مردآهنی – هالک – مردان ایکس و چهار شگفت انگیز. این شخصیت ها که بعدها  از کتاب های کمیک به فیلم ها و انمیشین ها راه پیدا کردند ابرقهرمانانی بودند که بخشی از رویاهای نوجوانان جهان را به خود اختصاص داده اند .

استنلی مارتین لیبر، معروف به استن لی، نویسنده، ویراستار، ناشر، تهیه کننده رسانه، مجری تلویزیون، بازیگر و صداپیشه آمریکایی بود. او کار خود را با کار به عنوان یک دستیاربرای مارول کامیکس آغاز کرد. اما در نهایت استعداد خلاق خود را ثابت کرد، و از سمت سردبیر موقت به رئیس کل شرکت رسید. او به خاطر خلق ابرقهرمانانی مانند «مرد عنکبوتی»، «هالک»، «مرد ایکس»، «مرد آهنی»، «ثور»، «دکتر استرنج» و غیره شهرت دارد. لی درنهایت با ساخت سریال ابرقهرمانی به محبوبیت سراسری دست یافت.

ایده های متفاوت

استن لی در «چهار شگفت‌انگیز»  به جای  ایده همیشگی یک ابرقهرمان کاملاً توانا، ابرقهرمانان خود را ناقص کرد. و همین ایده متفاوت برگ برنده او شد. او این ابرقهرمانان را با همکاری همکارانش جک کربی و استیو دیتکو خلق کرد. گفته می شود او با نوشتن طنز خود و وارد کردن عناصر دنیای واقعی به دنیای این ابرقهرمانان، انقلابی را در دنیای کمیک به ارمغان آورده است. به همین دلیل است که او این ابرقهرمانان را زنده و مسئولیت پذیر می کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
درخشان‌ترین و خوش رنگ ترین میوه‌ دنیا

این لی بود که مارول کامیکس را تنها از بخش کوچکی از یک انتشارات به یک شرکت چندرسانه ای تبدیل کرد. او به غیر از خلق ابرقهرمان ها و نوشتن داستان برای کمیک ها، ستون های هفتگی نیز می نوشت و از طریق کمپانی سازنده اش، پروژه های زیادی را بر اساس ابرقهرمانان تولید می کرد.

هرچند که استن لی در سال 2018 این جهان را ترک کرد اما یادش به خاطر شخصیت های ماندگاری که خلق کرده است زنده خواهد ماند. او در سن 95 سالگی بعد از مدت ها بیماری از جهان رفت.بسیاری از هنرمندان برای نکوداشت این هنرمند دست به قلم شدند و طرح هایی را منتشر کردند طرح هایی که به نوعی یادآور او و آثارش بود. این تصاویر منتخبی از طرح های منتشر شده به یاد هنرمند فقید استن لی است. 

خالق شخصیت های کارتونی.سایت نوجوان ها (2)

خالق شخصیت های کارتونی.سایت نوجوان ها (3)

 

خالق شخصیت های کارتونی.سایت نوجوان ها (4)

خالق شخصیت های کارتونی.سایت نوجوان ها (5)

 

خالق شخصیت های کارتونی.سایت نوجوان ها (6)

خالق شخصیت های کارتونی.سایت نوجوان ها (8)

 

خالق شخصیت های کارتونی.سایت نوجوان ها (9)

 

خالق شخصیت های کارتونی.سایت نوجوان ها (7)

  • غذاهای کارتونی (۱)

 

t به یاد استن لی خالق شخصیت های کارتونی 
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *