تندیس‌ های واقع‌گرایانه در خیابان‌های شهری

تندیس‌
t تندیس‌ های واقع‌گرایانه در خیابان‌های شهری

مارک جنکینز یکی از مشهورترین چهره‌های هنر خیابانی است که به خاطر تندیس‌ های واقع‌گرایانه‌ای که در فضاهای شهری به نمایش می‌گذارد، به شهرت رسیده است. هرچند که او آثارش را در گالری‌های مشهور دنیا نیز به نمایش گذاشته است اما مجسمه‌های این هنرمند برای نمایش در سطح خیابان‌های شهر ساخته شده است تا عابرین را به شگفتی بیاندازد. هر کسی که برای اولین بار از کنار آدمی که سرش را در دیواری فرو برده است عبور کند، ناخودآگاه متعجب خواهد شد و زمانی طول می‌کشد تا بتواند بفهمد این فقط یک مجسمه است. او این شگفتی عابرین را هم در قالب مجموعه عکسی در کتاب (نمایش خیابانی) به چاپ رسانده است که واکنش مردم را نسبت به آثارش نشان می‌دهد.

آثار او به نوعی نقدی اجتماعی است که حوادث روزمره مردم و روابط اجتماعی یک شهر را به نقد می‌کشد و همین باعث می‌شود تا توجه بسیاری به کارهای او جلب شود. البته او خودش می‌گوید: امروز مردم همه سرشان به تلفن‌های همراهشان گرم است و من می‌خواهم با این تندیس‌ها آن‌ها را به جستجویی جدید در شهر مجبور کنم.

جنکینز برای اولین بار کارش با ساخت مجسمه‌ای در محل انباشت زباله‌های شهر ریودوژانیرو آغاز کرد تا توجه دیگران را به کودکان بی‌خانمان این شهر جلب کند. تصاویری از این تندیس‌ ها را در ادامه می بینیم.

تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌
تندیس‌

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی‌ نوجوان‌ها – جمال رادفر

 

t تندیس‌ های واقع‌گرایانه در خیابان‌های شهری
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
صخره های مواج گرانیتی در استرالیا

‫1 نظر ارسال شده در “تندیس‌ های واقع‌گرایانه در خیابان‌های شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *