خودتان طالبی بکارید

Planting cantaloupe in a pot
t خودتان طالبی بکارید

کاشت طالبی در گلدان

در این مطلب از سایت نوجوان ها قصد داریم به شما کاشت طالبی در گلدان و در خانه خودتان همانند کاشت طالبی در مزرعه را به شما آموزش دهیم.

در فصل گرم تابستان، خوردن چند برش طالبی شیرین بسیار دلچسب است. قسمت گوشتی نارنجی رنگ این میوه سرشار از ویتامین های A و C و همچنین پتاسیم است. تقریبا همیشه به صورت خام خورده می شود. البته بایستی قبل از خوردن دانه های وسط آن را جدا کرد.

بتاکاروتن موجود در طالبی 30 برابر بتاکاروتن موجود در پرتقال تازه است. اخیرا محققان دریافته اند که مصرف طالبی خطر سندرم متابولیک را کاهش می دهد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی ضد التهابی می باشد. این حقایق باعث می شوند که شما در باغچه خانه خود طالبی پرورش دهید. در اینجا نکاتی برای پرورش این میوه خوشمزه بازگو می کنیم.

ویدئوی آموزش کاشت طالبی در گلدان

پیشنهاد می کنم برای تکمیل آموزش کاشت طالبی این ویدئو را هم تماشا کنید.

 

برای کاشت طالبی گونه مناسب را انتخاب کنید

کاشت طالبی (2)

کاشت طالبی در هوای گرم باعث می شود گیاه بسیار خوب رشد کند. همچنین چندین گونه وجود دارد و مهم است از میان آن ها گونه مناسب انتخاب شود. بهتر است قبل از کاشت آن، خصوصیات گونه ها را بررسی کنید.

برای کاشت طالبی مکان مناسب را انتخاب کنید

بوته

همان طور که گفتیم، کاشت طالبی در مکان گرم باعث رشد بهتر گیاه می شود. بنابراین یک محل آفتابی را انتخاب کنید. به خاک گرم و فضای کافی برای پخش شدن نیاز دارند. ساقه های رونده این میوه به فضا نیاز دارند تا پخش شوند. مهم نیست آن را کجا می کارید، مهم این است که فضای کافی در اختیارشان می گذارید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش اصطلاحات زبان انگلیسی (7)

خاک را آماده کنید

مراحل کاشت

این میوه به تغذیه کافی نیاز دارد. بنابراین قبل از کشت بایستی خاک را کمی آماده کنید. خاک اصلاح شده با کود کشاورزی یا کمپوست قبل از کشت به خاک باغچه یا محلی که می خواهید بکارید اضافه کنید.

قبل از اضافه کردن کمپوست به خاک هوا دهید و اگر سنگی در آن باشد، سنگ را جدا کنید. می توانید با پوشاندن زمین با یک روکش پلاستیکی، روند رشد طالبی را افزایش دهید.به صورت ردیفی باید کاشته شوند و فاصله بین هر بوته بایستی حدود 4 متر باشد. فاصله بین 2 ردیف بایستی حداقل 1.5 متر باشد.

شرایط کاشت طالبی

ریشه های بوته طالبی

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که هوای تقریبا سردی دارد، بهتر است در داخل منزل بکارید. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب و هوای گرم دارد، در باغچه بکارید. بهتر است دمای خاک حدود 65 درجه سانتیگراد باشد.

آب دادن به بوته طالبی

کاشت طالبی و میوه های طالبی

آب دادن پیوسته برای رشد این میوه بسیار مهم است. در هر هفته به آن 2.5 تا 5 سانتیمتر آب دهید. بهترین زمان آب دادن، صبح است. زیرا از خیس شدن برگ ها جلوگیری می کند.

زمانی که میوه شروع به رشد کرد، از میزان آب دادن کم کنید زیرا هوای گرم باعث می شود میوه شیرین تری به عمل آید.

به طالبی کود دهید

t خودتان طالبی بکارید

بایستی به طور دوره ای به بوته طالبی کود داد.به عنوان مثال، اگر متوجه شدید بعضی از بوته ها کمتر از سایر گیاهان رشد می کنند، از کود نیتروژن استفاده کنید تا گل کند. تا جایی که ممکن است از کود شیمیایی و علف کش استفاده نکنید. از ماده طبیعی مانند کمپوست استفاده کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش اصطلاحات زبان انگلیسی (19)

مراقبت مضاعف

گلهای زرد بوته طالبی (8)

چند نکته هست که باید به هنگام رشد طالبی سالم و خوشمزه در نظر گرفت. یکی اینکه زمانی که شروع به رشد کرد، آن را گرم نگه داشت و از حشره محافظت کرد.می توانید از پوشش ردیفی شناور استفاده کنید. زمانی که میوه شروع به رشد کرد، جوانه های انتهایی را هرس کنید. این کار باعث می شود. طالبی کمتری به عمل آید، ولی بزرگ تر و از کیفیت بهتری برخوردار خواهد بود.

رشد طالبی در گلدان

کاشت طالبی در گلدان

طالبی را در گلدان نیز می توان کشت کرد. این کار همانند کشت در باغچه است.

در هنگام کشت در گلدان برای ساقه ها از پایه استفاده کنید تا ساقه ها نیفتند.

حشره و مشکلات بیماری گیاه طالبی

برای اینکه بتوانید طالبی سالم پرورش دهید، باید بتوانید مشکلات را به موقع تشخیص داده و آن ها را درمان کنید. برای جلوگیری از آفت و بیماری، بهتر است مطمئن باشید که هر سال در همان نقطه کشت نمی کنید.طالبی به خیار بسیار شبیه است و هر دو مورد هدف آفت های یکسان قرار می گیرند. بنابراین می توانید از آفت کش های طبیعی برای از بین بردن آفت ها استفاده کنید.

 

حشره و آفت های بوته طالبی

 

 چگونه بفهمیم طالبی به طور کامل رسیده است؟

 اول از همه، پوست میوه از سبز به زرد تغییر رنگ می دهد و رایحه جالبی از خود، در زمانی که به طور کامل رسیده اند، متصاعد می کنند. مطمئن باشید که بوته کاملا خشک باشد و در هنگام برداشت به آن صدمه نزنید.

 چگونه بفهمیم طالبی به طور کامل رسیده است؟

طالبی را بگذارید روی بوته به طور کامل برسد زیرا بعد از چیدن به خوبی نمی رسد.

طالبی برش نخورده را می توان تا یک هفته یا بیشتر در یخچال نگه داشت. برای طعم بهتر، میوه را یک یا دو روز بعد از چیدن در جای گرم نگه دارید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
لیستی از کلمه با ث را ببینید!

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید.

کاشت کیوی در گلدان

t خودتان طالبی بکارید
3.9/5 - (15 امتیاز)

‫2 نظر ارسال شده در “خودتان طالبی بکارید

  1. محمدصادق :

    سلام
    خوب بود در سطح خودش چون میخواستم تیل سبز بکارم اما هیچ جا مطلب پیدا نمی شد اما به هر حال از تیل سبز بگیر تا تیل آتشی، همه از یک نوع هستن و مراقبتهای شبیه هم دارن
    سپاس ویژه از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *