دانستنی های اردویی

t دانستنی های اردویی
t دانستنی های اردویی

دانستنى هاى اردویى همان چیزى است که براى این ضرب‌المثل نیاز دارید: «همه آدم ها باید بتوانند گلیم شان را از بیرون بکشند». یعنی این که باید روی پای خودشان بایستند و نگاهشان به کمک دیگران نباشد. اما هیچ فکر کرده اید چگونه می شود همه چیزهایی را که لازم است یاد بگیرید و بتوانید در مواقع نیاز هم به خودتان کمک کنید و هم به دیگران؟ همه این مطلب را با دانستنی های اردویی می توانید فرا بگیرید.

دانستنی های اردویی

در همه کشور های دنیا سعی می کنند چگونه زندگی کردن و مستقل بودن را به نوجوانان بیاموزند. تشکیل گروه های پیشاهنگی در دنیا به خاطر همین نیاز بوده است. گروه هایی که در مدارس ما به نام پیشتازان می شناسیم. ما می خواهیم از این به بعد آموزش های مورد نیاز را برای یک زندگی مستقل در این بخش قرار دهیم و چون معمولا این آموزش ها برای نوجوانان در اردوها قابل یادگیری وتمرین است به دانستنی های اردویی نیز مشهور شده است.

آموزش این مهارت ها شاخه های گوناگونی دارد مانند گره بندی، چوب بندی، برپایی چادر، ساخت اجاق های صحرایی، مسیر یابی، نقشه خوانی، مخابرات با پرچم، آشپزی اردویی که به مرور با آنها آشنا خواهید شد.

دانستنی های اردویی

گره بندی چیست؟

چند نفر از شما کوچک تر که بودید با گره زدن بند کفشتان مشکل داشته اید؟ تا حالا چند بار مجبور شده اید وسیله ای را محکم با طناب ببندید و به آن گره بزنید تا نیفتد؟ اما اگر واقعیت را بخواهید، حتی در دنیای پیچیده و پر از تکنولوژی امروز گره ها نقش مهمی دربسیاری از کارها و صنایع دارند.
در کارهایی مانند کوه نوردی، دریانوردی، نیروهای نظامی آموزش گره ها یکی از اولویت های مهم است. اما در زندگی عادی ما نیز آموختن گره های مختلف به ما کمک زیادی خواهد کرد. گره بندی یکی از آموزش های مهم دانستنی های اردویی نیز هست. 

وسایل مورد نیاز:

دو تکه طناب به دو رنگ مختلف حدود ۵۰ سانتیمتر. طنابهای مخصوص پرده کرکره به خاطر محکمی و ضخامتی که دارند مناسب هستند.

دانستنی های اردویی

گره ساده  

اولین گره ای که باید یاد بگیریم گره ساده یا معمولی است. برای این گره اول یک تکه طناب را برداشته و یک حلقه درست می کنیم بعد یک سر طناب را از حلقه رد می کنیم و آن را می کشیم تا گره محکم شود. 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش ساخت کاردستی حواس پنجگانه برای پیش دبستانی ها

این گره استفاده های زیادی دارد. با این گره می توانیم سر طناب را از رشته رشته شدن حفظ کنیم در ضمن در گره بند کفش هم کاربرد دارد. حالا تصویر پایین را به دقت ببنید و چند بار تمرین کنید تا به خوبی آن را یاد بگیرید.

  gereh sadeh                                                                                                                                    

اختصاصى نشریه اینترنتى نوجوان‌ها

t دانستنی های اردویی
امتیاز به این نوشته

‫3 نظر ارسال شده در “دانستنی های اردویی

  1. جمال رادفر :

    انشالله هر هفته یک گره جدید را آموزش خواهیم داد بعد از آموزش گره های ساده به سراغ گره های پیچیده تر وتزیینی هم خواهیم رفت 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *