آموزش عکاسی؛ سیلوئت (ضد نور)

t آموزش عکاسی؛ سیلوئت (ضد نور)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

یاسمین الهیاریان:

گاهی جلوه هایی در عکاسی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانیم بر جذابیت تصاویر خود اضافه کنیم و آن ها را زمینه ای برای اجرا کردن ایده های خود قرار دهیم. امروز می خواهیم درباره سیلوئت یا ضد نور صحبت کنیم.
گاهی اوقات زیبایی در سادگی است. اما چطور می توانیم عناصر تصویر را ساده کنیم؟ یعنی در واقع عناصر اضافی و زائد را از آن بگیریم و فقط عناصر مهم را نمایش دهیم. این مورد در طراحی نیز وجود دارد. وقتی می خواهیم شیء ای را طراحی کنیم سعی می کنیم آن را در ذهن خود ساده ببینیم یا مثلا فقط خطوط بیرونی و کلی تصویر را مجسم کنیم. این دقیقا اتفاقی است که در تصاویر سیلوئت می افتد. حتما برای شما اتفاق افتاده است وقتی می خواهید از کسی عکس بگیرید ولی آن قدر نور وجود دارد که تقریبا صورت او را تیره می کند و چیزی از سوژه شما مشخص نیست. فقط با کمی خلاقیت و دقت می توانید از این مسئله کمال استفاده را ببرید. 

برای تهیه یک عکس سیلوئت (ضد نور) باید سوژه مورد نظر ما پشت به نور و روبه رو دوربین قرار گیرد. به این صورت که کاملا جلو نور را بگیرد. خواهیم دید که سوژه ما جزئیات خود را از دست می دهد و فقط شکل کلی آن مشخص می شود. این اتفاق را در زمان غروب آفتاب بهتر می توانیم مشاهده کنیم. برای درک بهتر موضوع به تصاویر زیر دقت کنید.

ضدنور.سایت نوجوان ها (2)

ضدنور.سایت نوجوان ها (3)

ضد نور.سایت نوجوان ها

ضدنور .سایت نوجوان ها

ضدنور.سایت نوجوان ها (4)

در این نوع عکاسی با حذف جزئیات می توان بیش تر و بهتر روی سوژه ای اصلی تمرکز کرد. این نمونه را در عکس آخر می توان به خوبی مشاهده کرد.

ضدنور.سایت نوجوان ها (1)

ضدنور.سایت نوجوان ها (۲۲)

 

t آموزش عکاسی؛ سیلوئت (ضد نور)
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آشنایی با عکس های ضد نور (سیلوئت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *