ارتباط بین افسردگی در مادران و تخلف و سرپیچی در نوجوانان

t ارتباط بین افسردگی در مادران و تخلف و سرپیچی در نوجوانان

 

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

یک تحقیق جدید از ارتباط بین افسردگی در مادران و ارتکاب تخلفات در فرزندان نوجوانشان پرده برداشته است.

به گزارش نشریه اینترنتی نوجوان ها به نقل از پایگاه اینترنتی Inquisitor، میزان ارتکاب تخلفات از جمله سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی و استفاده از مواد مخدر در نوجوانانی که مادرانشان مبتلا به افسردگی هستند بیش تر از نوجوانانی است که مادرانشان مشکل روانی ندارند.

قبل از این که نتایج این پژوهش مشخص شود پیش فرض محققان این بود که نوجوانانی که با مادران دچار افسردگی زندگی می کنند بیش تر از سایر نوجوانان دچار تخلف می شوند چرا که نظارت و مراقبت کافی روی رفتار آن ها وجود ندارد.

اما نتایج این تحقیق نشان داد که ریشه این ارتباط در کودکی است و در حقیقت این کودکانی که مادران افسرده دارند هستند که در دوران بعدی زندگی خود یعنی در نوجوانی مستعد ارتکاب تخلفات هستند.

یان کولمن مدیر این پژوهش می گوید کودکانی که بین 6 تا 10 سالگی توسط مادران افسرده بزرگ می شوند بیش تر احتمال دارد که در دوران بلوغ دچار سوء رفتار و تخلف شوند.

این تحقیق روی 2900 جفت مادر و کودک در کانادا انجام شده است. این تحقیق در سال 1994 شروع شد یعنی زمانی که این کودکان بین 2 تا 5 سال سن داشتند. این تحقیق تا زمانی ادامه پیدا کرد که کودکان حدود 16 سال داشتند. چهار درصد از مادرانی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته بودند دچار افسردگی بودند.

شینا کراسبی یک مدد کار اجتماعی در مرکز راهنمایی کودکان آستین در تگزاس می گوید سال های شکل گیری اعتماد به نفس در دوران کودکی اهمیت بسیار بالایی در تعیین رفتار آن ها در نوجوانی دارد.

وی می گوید: در طول سال های کودکی است که افراد به خاطر کارهای مورد تایید جامعه مورد تشویق والدین و معلمان خود قرار می گیرند. اگر کودکان بازخورد مثبت و تشویق لازم را از محیط دریافت نکنند ممکن است دچار نوعی سرخوردگی و عدم اعتماد به نفس شوند.

مادرانی که دچار افسردگی هستند معمولا به طور ناخواسته واکنش های لازم را به کودک خود نشان نمی دهند.

t ارتباط بین افسردگی در مادران و تخلف و سرپیچی در نوجوانان
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
12 تکنیک مقابله با بددهنی نوجوانان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *