امسال که سال آخر راهنمایی هست و باید دبیرستان جدیدی انتخاب کنم خیلی برام مشکله…

t امسال که سال آخر راهنمایی هست و باید دبیرستان جدیدی انتخاب کنم خیلی برام مشکله...

سؤال:

سلام من یک پسر سوم راهنمایی هستم .
امسال که سال آخر راهنمایی هست و باید دبیرستان جدیدی انتخاب کنم خیلی برام مشکله چون دوست هایی که تو این 3سال پیدا کردم برام خیلی عزیزن. من خیلی دلم میخواد با اونا سال بعد هم تو یک مدرسه بیفتم و برای همین هم دچار مشکل تو انتخاب دبیرستان شدم و دیگه نمیدونم چیکار کنم و از طرفی هم خانواده ام خیلی پافشاری میکنند که باید تو یکی از مدارس خاص قبول شم. واقعا نیاز به کمک دارم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

با تشکر

 

پاسخ:

دوست عزیزم

دوست خوب یک سرمایه ارزشمنده که میتونه به هر کسی کمک کنه تا پیشرفت داشته باشه و به سمت رسیدن به اهدافش حرکت کنه. به همین دلیل کاملا احساست را درک میکنم و بهت حق میدم که نتونی به راحتی از دوستات بگذری و رابطه ات را به خاطر تغییر مدرسه با اونا محدودتر کنی. اما یادت باشه که تو امتحانتو در مورد پیدا کردن دوستای خوب و نگهداریشون قبلا دادی و می بینی که موفق هم بودی. این یعنی اینکه تو میتونی دوستان خوبی بعد از این هم داشته باشی. وقتی تعداد آدمهای خوبی که تو باهاشون رابطه دوستی داری بیشتر می­شوند همون قدر در آینده آدمهای بیشتری داری که از کمک کردن بهشون لذت ببری و یا از کمک هاشون بهره برداری کنی.

به همین دلیل و با توجه به موضوع مهم تعیین مدرسه که دقیقا با آینده هر کسی در ارتباط هست، بهت توصیه میکنم که اولویت اول را انتخاب مدرسه قرار بده و البته برای اینکه آرامش بیشتری داشته باشی، یادت نره که دوستان خوب هرگز به خاطر اینکه یکدیگر را هر روز نمی توانند ببینند با هم غریبه نمی شوند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
یک نوجوان از چه سنی به بعد میتواند به تنهایی از خانه خارج شود؟؟؟؟ و چرا؟؟؟

 

برای آشنایی با خانم مشاور و نحوه طرح پرسش خود از ایشان اینجـــــــــــا را کلیک کنید.

t امسال که سال آخر راهنمایی هست و باید دبیرستان جدیدی انتخاب کنم خیلی برام مشکله...
امتیاز به این نوشته