این ایربگ جان موتورسواران را نجات می‌دهد!

t این ایربگ جان موتورسواران را نجات می‌دهد!

ایربگموتورسواران همیشه در معرض خطر آسیب مغزی ناشی از تصادف قرار دارند. علاوه بر این، کلاه‌های ایمنی رایج هم می‌توانند خطرات بیش تری برای موتورسواران داشته باشند، چرا که آن ها به اندازه کافی در مقابل آسیب‌ها محافظت نمی‌کنند.

حالا محققان آمریکایی معقتدند که یک جایگزین برای کلاه‌های ایمنی سخت می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد. ایده این جایگزین از همان ایربگ‌هایی گرفته شده که در اکثر خودروهای مدرن یافت می‌شود. این کلاه‌های ایمنی از نوع انبساط‌پذیر هستند و در صورت بروز تصادف مثل کیسه‌ها منبسط شده و از سر محافظت می‌کنند.

تیمی از دانشگاه استنفورد این کلاه‌های ایمنی را آزمایش می‌کند تا میزان محافظت آن ها را در مقابل آسیب‌ها بسنجند و با کلاه‌های ایمنی عادی مقایسه کنند. این دانشمندان یک عروسک را چند با هر دو نوع کلاه ایمنی می‌انداختند. آن ها پس از انجام آزمایش‌هایشان مشاهده کردند که کلاه انبساط‌پذیر هشت برابر بهتر از سر عروسک محافظت می‌کند.

تصادف موتورسیکلت‌ها یکی از عوامل اصلی جراحات مغزی در ورزش‌ها هستند. با این که کلاه‌های ایمنی در محافظت از سرما بهتر از هیچ هستند، اما بی‌نقص نیستند. بنابراین، پیشرفت و بهبود کلاه‌های ایمنی اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر کلاه انبساط‌پذیر شرکت سوئدی Hovding برای فروش در اروپا تایید شده است.

در حال حاضر، کلاه‌های ایمنی عادی دو حالت دارند: یا ضخیم، سنگین و آزاردهنده اما ایمن هستند، اما مردم آن ها را نمی‌پوشند؛ یا باریک‌تر هستند و مردم آن ها را می‌پوشند، اما امنیت‌شان کمتر است. بنابراین شرکت سوئدی Hovding یک راه حل دیگر پیدا کرد. یک کیسه هوای قابل انبساط برای سر که کمی شبیه به یقه می‌ماند.

این کلاه طوری طراحی شده که دور گردن موتورسوار پوشیده می‌شود تا این که حسگرهای درون آن یک برخورد یا ضربه احتمالی را تشخیص می‌دهند. سپس بلافاصله این کلاه مثل یک کیسه هوا منبسط می‌شود. این شرکت یک الگوریتم ساخته که می‌تواند حرکات عادی موتورسواری را از یک تصادف فاجعه‌آمیز تشخیص دهد. وقتی یک تصادف رخ می‌دهد، الگوریتم دستور آزاد شدن گاز ترکیبی هلیوم را می‌دهد و کلاه باد می‌شود.

bartarinha.ir

t این ایربگ جان موتورسواران را نجات می‌دهد!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عوارض استفاده از لباس‌ها و زیور آلات مد روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *