برنامه‌ریزی ورزشی چه فوایدی دارد؟

t برنامه‌ریزی ورزشی چه فوایدی دارد؟

ورزش

برای این که ورزش کردن تاثیر بیشتری بر روی بدن داشته باشد و بهتر بتوان از فواید آن بهره بود باید هر فرد برنامه ورزشی خاصی داشته باشد و تلاش کند تا این برنامه به درستی پیش برود.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از My fitness pal، داشتن برنامه ورزشی فوایدی دارد که به شرح زیر است:

1. برنامه ورزشی به ورزش معنا می‌دهد

داشتن یک هدف و برنامه‌ریزی، ورزش را از حالت تفننی و بدون نظم خارج می‌کند و به آن معنا می‌دهد. درست است که هدفگذاری لزوما نوع ورزش را تغییر نمی‌دهد، با این حال هدف گذاری انگیزه برای انجام ورزش را بیشتر می‌کند.

2. تشویق به افزایش سلامتی

داشتن برنامه ورزشی شما را به انجام ترکیبی از ورزش‌های مختلف تشویق می‌کند و باعث می‌شود که حتی اگر قسمتی از برنامه مورد علاقه شما نیست آن را انجام دهید تا سلامت بیشتری داشته باشد.

3. انجام ورزش‌های متنوعی که تاکنون نمی شناختید

داشتن برنامه ورزشی و کمک گرفتن از مربیان برای برنامه‌ریزی می‌تواند ورزش‌ها و حرکات جدیدی را به شما آموزش بدهد که پیش از این آگاهی از آنها نداشتید. به ‌این‌ ترتیب تنوع در برنامه شما افزایش می‌یابد و از حرکات ورزشی موثر مختلفی بهره می‌برید.

4. پیشرفت بیشتر

برنامه ورزشی لزوما همیشه یک سال باقی نمی ماند و شما می‌توانید هر چند وقت یک بار هدف خود را تغییر دهید و طبق آن هدف، برنامه‌ریزی خود را تنظیم کنید. بدین شکل سریع‌تر پیشرفت خواهید کرد.

5. جلوگیری از تمرین بیش از حد و آسیب‌دیدگی‌

برنامه‌ریزی باعث می‌شود که به بدن فشار وراد نشود و طبق توانایی فرد هر روز ورزش کنند. تمرین بیش از حد باعث خستگی، عدم انگیزه و آسیب‌دیدگی‌ می‌شود.

یادداشت سردبیر:

با تشکر فراوان از آقای جهانگرد که این مطلب را برای ما ارسال کرده اند.

t برنامه‌ریزی ورزشی چه فوایدی دارد؟
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بهترین ورزش ها برای مقابله با درد مزمن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *