دره عشق؛ جلوه ای عاشقانه از طبیعت ایران

t دره عشق؛ جلوه ای عاشقانه از طبیعت ایران

در گوشه ای از استان چهار محال و بختیاری، اثری چشم نواز از طبیعت دیده می شود که نامش را دره عشق گذاشته اند. در هر گوشه از این دره، می توان زیبایی تازه ای را به تماشا نشست. وجود رودخانه ها، آبشار، روستاها و … همه و همه باعث شده اند تا فضایی متفاوت در این منطقه به وجود آید؛ فضایی بکر که می تواند آرامش را برایتان به ارمغان بیاورد.

ارتفاع کم کناره های رودخانه و تغییر بسیار زیاد ارتفاعات در فواصل بسیار کم، باعث شده تا آب و هوایی خاص در این منطقه ایجاد شود و از آب و هوای گرم تا آب و هوای سرد را فاصله حدود دو تا سه هزار متری بتوان لمس کرد. این تنوع آب و هوایی در جنس سنگ ها، شیب دامنه ها، شکل دامنه ها از جمله پرتگاه ها، دیواره ها، صخره ها، دره های کوچک و پوشش گیاهی کاملا تاثیر گذار بوده و اشکال گوناگونی را در گوشه و کنار این دره شکل داده اند که هر کدامشان می توانند انسان را عاشق این طبیعت کنند و شاید به همین سبب است که نامش را دره عشق گذاشته اند. افسانه های محلی نیز می گویند که در زمان‌های بسیار دور دو نفر در دو سوی این دره به هم دل می بازند اما چون هنوز پلی وجود نداشته و راهی نیز برای ارتباط نبوده است به ناچار هر دو خود را به داخل آب دره انداختند تا بهم برسند اما این دنیا را ترک کردند.

بسیاری از گردشگران با دیدن این دره، آن را دست ساخت و زاییده خلاقیت انسان می دانند در حالی که تمام ریزه کاری ها و نقش و نگارها کار قلم موی آفرینش است.

دره عشق منطبق بر گسل اصلی زاگرس است که در واقع محل برخورد دو صفحه بزرگ زمین ساختی ایران و عربستان در گذشته زمین شناسی می باشد.

– دره عشق یکی از جاذبه های طبیعی استان چهارمحال و بختیاری می باشد که کمتر نامی از آن به میان آمده است.

– در میان این دره رود کارون جریان دارد که طولانی ترین رود ایران می باشد.

– جوش و خروش رودخانه به شما اجازه می دهد تا تفریح هیجان انگیز رفتینگ را در آن تجربه کنید.

– وجود شالیزارها و باغ های انار جلوه ای خاص به این دره بخشیده است.

– میزان دما و نوع آب و هوا در نقاط مختلف این دره متفاوت است و این بر جاذبه دره عشق می افزاید.

دره عشق (1) دره عشق (2) دره عشق (3) دره عشق (4) دره عشق (5) دره عشق (6) دره عشق (7) دره عشق (8) دره عشق (9) دره عشق (10) دره عشق (11) دره عشق (12) دره عشق (13) دره عشق (14) دره عشق (15) دره عشق (16) دره عشق (17)

t دره عشق؛ جلوه ای عاشقانه از طبیعت ایران
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
۱۵ عکسی که زیبایی آسمان را به تصویر می‌کشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *