در مورد طلا بیشتر بدانیم

t در مورد طلا بیشتر بدانیم

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

از زمان های قدیم، طلا مورد علاقه بشر بوده است. طلا یک عنصر شیمیایی است. این فلز در  خالص ترین حالت خود براق، اندکی زرد متمایل به قرمز، متراکم، نرم و قابل انعطاف و هادی جریان برق است. در شیمی، طلا یکی از کم فعال ترین فلز های شیمیایی است و سختی آن زیر شرایط استاندارد می باشد. بنابراین، اغلب به صورت شکل آزاد عنصر در کوه ها، رگه های سنگ ها و رسوب های رودخانه یافت می شود. همچنین با عناصر مس و پالادیوم به صورت طبیعی ترکیب می شود.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

طلا معمولا به صورت خالص یافت می شود. با این حال، از نقره، مس، روی و سرب استخراج می گردد. آب دریا نیز حاوی طلا است ولی مقدار طلایی که در آن وجود دارد به قدری کم است که استخراج آن مقرون به صرفه نیست.

طلا (2)

طلا یک فلز گران بها و ارزشمند است. تاریخ نشان می دهد که از سالیان بسیار دور طلا برای ضرب سکه و جواهر آلات مورد استفاده قرار می گرفته است. چون طلا فلز نسبتا نرمی است از آن در آلیاژ (مخلوط یا محلول جامد فلزی متشکل از یک فلز اصلی که به آن فلز پایه می گویند)  استفاده می شود تا آن آلیاژ را محکم تر کرده و ماده ای با خاصیت چکش خوری کم تری ایجاد شود. طلا معمولا با فلزاتی  مانند نقره، مس، پلاتینوم یا نیکل مخلوط می شود. این فلزات با نسبت های متفاوت با طلا ترکیب می شوند تا رنگ های متفاوت طلا ساخته شود. به عنوان مثال، طلای زرد از ترکیب طلای خالص با مس و روی درست می شود. طلای سرخ با ترکیب طلای خالص و مس درست می شود. مس به طلا رنگ قرمز می دهد. طلای سفید آلیاژ طلا و چند فلز سفید مانند نقره و پالادیوم است.

طلا (3)

t در مورد طلا بیشتر بدانیم
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گاو دریایی (گوکین) پستاندار کمیاب و در معرض انقراض آب های جنوبی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *