دوست دارم خواننده بشم ولی والدینم مخالفن

دوست دارم خواننده بشم ولی والدینم مخالفن
t دوست دارم خواننده بشم ولی والدینم مخالفن

سلام. دوست دارم خواننده بشم ولی والدینم مخالفن .من دختری ۱۴ ساله هستم و عاشق کره و کی پاپ مخصوصا گروه بی تی اس. من حدود شش سال است که گیتار کلاسیک کار می کنم و صدای عالی دارم و آهنگ سازی هم می کنم و شباهت زیادی به تهیونگ دارم. دوست دارم خواننده معروف و موفقی بشم ولی پدر و مادرم مخالفت شدیدی با این موضوع دارن. من اصرار کردم منو کلاس آموزش زبان کره ای بذارن ولی نذاشتند. منم خودم تو گروه های مختلف تلگرام برای آموزش عضو شدم، تا حدودی می تونم صحبت کنم. دوست دارم خواننده شم ولی نمیذارن. چیکار کنم لطفا کمک کنید.

پاسخ 

از اینکه توانستی با برخی استعداد، توانایی و علایق خودت آشنا شوی جای تحسین دارد اما نکته مهم این است که دوره نوجوانی برای هر فردی دوره تلاش برای شناخت خود و دیدن تمام زوایای توانایی و علایق است و ممکن است این نگرانی در والدین تو باشد که فکر می کنند با این کار از دیگر توانمندی ها و اهداف خودت دور می شوی.

برای اینکه روزهای آرام و شاد و در عین حال مفیدتری داشته باشی توصیه می کنم همان طور که خودت هم اشاره کردی زبان کره ای را به صورت خودآموز دنبال کنی. یاد گرفتن یکی از زبان های زنده دنیا هیچ ضرری برایت نخواهد داشت اگر از آن استفاده نادرستی نشود. در کنار این یادگیری آموزش موسیقی هم نمی تواند مشکل آفرین شود آن هم مشروط به درست نگاه کردن و استفاده از آن.

کمی صبر برای خواننده شدن

خوب حالا می ماند دروس و زندگی امروزت که جزیی از وظایف توست و می تواند پله خوبی برای ایجاد اعتماد به نفس بیشتر در تو شده و در عین حال اعتماد و آرامش مادر و پدرت را هم به دنبال داشته باشد. حتما می پرسی پس با خوانندگی چه می توانم بکنم؟ این از همان تصمیم هاست که نیازی به تقلا کردن امروز تو ندارد. کافی است تحمل کنی و بزرگتر شوی تا جایی که خودت بتوانی با نظر و اندیشه والدینت آشنا شوی و در عین حال شرایط خودت و امکانات مورد نیازت را بررسی کنی. در آن موقع تصمیم گیری کردن و ادامه دادن یا ندادن راه می تواند بدون ضرر و منطقی باشد.

آینده

اینکه برای خودت هدف و آرزویی داری بسیار پسندیده و خوب است و همین هم موجب می شود تا روز های نوجوانی تو پوچ و بی نتیجه نگذرند و بتوانی برای علاقه ای مهم تلاش کنی. اما نکته مهم برای تو این است که تلاش نکنی به طور مداوم شرایط امروز را برای تحقق آروزهای فردایت انطباق دهی چون همین کار موجب می شود دلسرد شوی و دیگر به آرزویی فکر نکنی.

ممکن است آینده خیلی چیزها تغییر کند. این امکان را نه تو میدانی و نه هیچ فرد دیگری. بنابراین به جای این کار به چیزهایی که به دست آوردنشان برای مادر و پدرت مهم است فکر کن و تلاش کن تا آن ها را از خودت راضی نگه داری و موجب اعتمادشان شوی. معمولا مادر و پدر به آرزوی فرزندی که با تلاش و پشتکارش اهداف ارزشمندی را به دست آورده احترام می گذارند و باورشان می شود که او همان فرزندی است که قبل از این هم توانست کارهای مهم و با ارزشی انجام دهد.

پرسش و پاسخ های بیشتری را در بخش مشاوره نشریه اینترنتی نوجوان ها ببینید .

t دوست دارم خواننده بشم ولی والدینم مخالفن
4.4/5 - (9 امتیاز)
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
قدرت اراده ات را تقویت کن

‫84 نظر ارسال شده در “دوست دارم خواننده بشم ولی والدینم مخالفن

  1. آناهیتا :

    ممنون میشم به من و دوست صمیمیم کمک کنید ولی قبلش یک سوال که چند روز توش موندم من این کار رو بخاطر دوستم می کنم یا فقط به فکر خودم هستم که می خوام آدم های که طرفدارشون هستم رو ببینم و این خیلی ناراحتم می کنه لطفاً بهم بگید من نمی خوام مغرور باشم ممنون میشم که بهم بگید و کمک کنید

    لطفاً جبر عسلی 🥺 اگر کار بدی می کنم راهنمایم کنید که هم من به آرزوم برسم هم دوستم

    • جمال رادفر (سردبیر ) :

      دوست خوبم
      متاسفانه اصلا متوجه منظورت نشدم. آیا قصد داری کسانی که طرفدار دوستت هستند را ببینی یا اینکه خودت طرفدار کسانی هستی و دوست داری آنها را از نزدیک ببینی؟
      کمی بیشتر توضیح بدهی می توانم پیشنهادات و توصیه ای داشته باشم.

  2. آناهیتا :

    سلام ببخشید دوست صمیمیم دوست داره خواننده بشه و خیلی هم تو کارش خوبه ولی خوانوادش میگن تو استعدادش رو نداری باید دکتر بشی اصلا هم نظرشون تقیر نمی کنه کلی هم امتحان کرد جلوشون خوند آهنگ های رپ آهنگ بیلی آیلیش ولی همش کشک و من قول دادم که کمکش کنم به آرزوش برسه و اون گفت این جوری اون هم غول میده من رو با کسایی که خیلی فنشون هستم آشنا کنه بی تی اس بلک پینک جنا اورتگا و من خیلی دوست دارم به آرزوم برسم ولی نمیدونم چیکار کنم می خوام هم دوستم خواننده بشه و به آرزوش برسه هم من بتونم کسایی که فنشون هستم رو ببینم باید چیکار کنم می خوام مخفیانه این کار رو بکنم که خانوادش نفهمن

    • جمال رادفر (سردبیر ) :

      دوست خوبم
      کاری که می توانی مخفیانه انجام بدی و در عین حال ضرری هم برای خودت و دوستت نداشته باشه اینه که بتونه استعدادش را شکوفا کنه. بتونه بیشتر درباره استعداد خوانندگی بدونه ، اطلاعات جمع کنه و توانایی خودش را تقویت کنه.
      اینها به او کمک می کنه که در مسیر هدفش باشه و چه بسا کمی جلوتر خودش متوجه توانایی های دیگر خودش هم بشه و یا اهداف جدیدتری پیدا کنه. در چنین شرایطی حواسمون باید باشه که فقط علاقه نمیتونه کافی باشه باید تلاش و همت لازم هم به کار گرفته بشه که استعداد خاصی شکوفا بشه. اگر این طور باشه خیلی از افراد هستند که با داشتن مدارک بالای تحصیلی باز به جایی که احساس علاقه می کردند برگشته اند.

  3. بهار :

    سلام من خیلی به خوانندگی علاقه دارم و هرروز براش دارم تلاش می کنم می‌خوام خواننده‌ ی رپ شم اما مادر پدرم مخالفن وقتی راجبش باهاشون حرف میزنم اونا به لحن بدی میگن موفق باشی و من نمی‌دونم باید چیکار کنم✨🌛 من با دخترداییم همو میبینیم خیلی واسه‌ی خوانندگی تمرین می‌کنیم و مادر پدر اون بی خبرن چون اونا هم مخالفن لطفا بگید چیکار کنم من به راهنماییتون احتیاج دارم😭✨🌛

    • جمال رادفر (سردبیر ) :

      دوست خوبم
      حتما مادر و پدرت دلیل خاصی برای مخالفت شان دارند که شاید هیج زمانی نپرسیده ای یا پای حرف شان ننشسته ای‌. اما مهم این است که الان آنها جلوی تمرین کردن تو را نمی گیرند. بنابراین اگر در حال حاضر احساس می کنی بسیاز علاقمند هستی و امکان تمرین کردن داری به آن ادامه بده و سعی کن بیشتر درباره موسیقی اطلاعات داشته باشی و توانمندتر شوی. همین کلر باعث می شود در آینده هم بتوانی بهتر و درست تر تصمیم بگیری. چون انتخاب های درست وقتی روی می دهند که بیشتر بدانیم.

  4. آریسا :

    با سلام
    ببخشید من ۱۴سالمه و علاقه ی زیادی به خوانندگی و گروه استرو دارم هرروز اهنگ هارا با خودم تمرین میکنم من ارزو دارم که یک خواننده معروف در کره بشوم ولی خانوادم در این باره با من مخالفن . میشه راهنماییم بکنین که باید چیکار بکنم ؟
    من واقعا نمیتونم که بر احساسات و علایق خودم لگد بزنم

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      بارها دوستان دیگری مساله مشابه تو را مطرح کرده اند و می توانی پاسخ ها را همسن جا هم مطالعه کنی و در عین حال ببینی که تو تنها نیستی.
      هر قدر اصرار و اشتیاق ما برای رسیدن به چیزی بیشتر باشد در این صورت تلاش مان هم باید بیشتر باشد. اینکه به انجام این کار علاقه داری کافی نیست لازم هست که تلاش کنی با تقویت صدا و شناخت اصول و مبانی موسیقی قدرت بیشتری پیدا کنی و توانایی های لازم را در خودت تقویت کنی.
      در این صورت تا چند سال دیگر که موقع تصمیم و اقدام برای رفتن یا ماندن است یا تصمیم و اقدام برای ادامه کار موسیقی یا ترک دنیای موسیقی است تو آن موقع آن قدر توانایی و دانایی خواهی داشت که می توانی برای مجاب کردن خودت یا مجاب کردن والدین و خانواده ات کاری انجام دهی. بنابراین علاوه بر واقع بینی درباره شرایط و توانایی های خودت ، در حال حاضر به شناخت و کسب اطلاعات و مهارت های بیشتر تمرکز داشته باش.

  5. Julisa :

    سلام من یه دختر ۱۴ ساله هستم که از چند سال پیش خیلیییییییییییییییییی عاشققققققققققققققق کیپاپ بودمممممم و از بچگی خیلی بچگی عاشق آیدل شدن بوددددددددممممم و من خیلی واس آودیشن دادن تلاش میکنم و حتی خیلی از معیار هاشونم دارم و صدام خیلی خوبه و استعداد دارم و خیلی دوست دارم که برم کره اما من یک مانعی دارم که نمیزاره که اونم مامانمه به بابام و مامانم گفتم این موضوع رو و بابام مشکلی نداره و میگه اگه واقعا براش تلاش میکنی من همایتت نمیکنم ولی مامانم خیلی مخالف این موضوعه من با مامانم خیلی درباره آیدول شدنم صحبت میکنم و اون میگه که نه و حتی یه بار برای اینکه منو منصرف کنه منو برد پیشه مشاور اما من زیره بار نرفتم مامانم همش میگه که نه ما خانوادمون مذهبیه و اونا عقایدشون به ما نمیخوره و من نمیخوام تو بری یه کشور دیگه زندگی کنی و میخوام که درس بخونی و دکتر بشی و اونا شبیه دختران و کلی چیزای دیگه میگه و من خیلی واس اودیشن دادن تلاش میکردم مامانم همش منصرفم میکنه حتی یه مدته فقط احساس افسردگی میکنم و حتی به این فکر میکنم که همه چیزمو یواشکی انجام بدمو برم و من با مامانم چند بار حرف زدم همه چیزو براش توضیح دادم همه ریزو درشتش گفتم، گفتم که میتونم از پس خودم بر بیام اما مامانم همون حرف همیشگیش رو میگه و بحثمون به جایی نمیرسه و من دیگه تصمیم گرفتم که دیگه راجب آرزویی که از بچگی دارمو هر شب واسه رسیدن بهش دعا میکنم باهاش حرف نزنم حتی من انگلیسیم فوله و کره ای هم توی اینترنت یاد میگیرم و تمرین خوندن و دنسمم توی مدرسه تمرین میکنم یا توی خونه موقعی که مامانم نیستش چون نمیزاره و من هیچ مشکلی از اینکه از خانوادم دور باشم ندارم اما خیلی دوسشون دارم اما مامانم درکم نمیکنه هیچوقت به علایقم اهمیت نمیده همش میگه اینا همش هوس دوران نوجوانیه من خودمم وقتی هم سن تو بودم میگفتم میخوام خواننده بشم . ولی من خیلی سعی کردم که بهش نشون بدم که این تصمیمم هوس نیس واقعا هدفمه و من واقعا هر سختی داشته باشه رو برای رسیدن بهش تحمل میکنم اما مامانم قبول نمیکنه و راضی نیس و برای اودیشن دادن هم رضایت پدر و مادر لازمه و من نمیتونم بدون رضایتشان کاری بکنم و نمیتونم تا سن ۱۸ سالگی بمونم چون اون موقع دیگ نمیتونم و من واقعا نمیدونم باید چیکار کنم تا مامانم راضی بشه لطفا خواهش میکنممممممممم راهنمایی و کمکم کنید تا بتونم راضیش کنم ایدول شدن واقعا هدفمههههههههههه و عاشقششششششششم حتی حاضرم برای رسیدن بهش جونمم بدممممممممممممم😭 لطفا بهم بگید چطوری راضیش کنم واقعا به کمکتون نیاز دارم خیلی ممنون🥺🥺🥺🥺😭😭😭💜

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      ممکن است به قول مادرت این یک عشق نوجوانی باشد یا شاید هم به قول خودت یک هدف واقعی، ولی هر کدام که باشد این مهم است که امروز این موضوع دستمایه سرگرمی تو و در عین حال انگیزه ای برای تلاش است. با این حساب فقط یک توصیه برایت دارم به جای نگرانی در خصوص راضی کردن مادرت برای چیزی که ممکن است چند سال آینده برایت رح دهد، انرژی و تمرکزت را بر تمرین گردن. تلاش گردن، تقویت کردن خودت بگذار به این امید که اگر فرداها وقتی بزرگتر شدی و جذابیت این موضوع برایت از بین رفت دست کم از اینکه زبان جدیدی یاد گرفتی و وقتت را بیهوده تلف نکرده ای خشنود خواهی بود.

  6. 민윤지 :

    های
    من ۱۵ سالمه و علاقه خیلی زیادی به خوانندگی دارم من هروز تمرین دنس و… میکنم من درونگرا هستم و وقتی به مامانم گفتم میخوام خواننده بشم اونم تو کرهههههه :__)))
    اصن حمایت نکرد و گفت نمتونی و من تمام تلاشم و میکنم ک بتونم بهشون ثابت کنم همه چیز ممکنه
    ولی اونا فقط مسخره میکنن و به علایقم احترام نمذارن و نمدونم چیکار کنممممم

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      معمولا بزرگترها واقع بین تر هستند و کمتر می توانند یا تمایل دارند که در تخیل خود فرو بروند بنابراین نمی توانی انتظار داشته باشی که دقیقا احساس تو را همراهی کنند آن هم احساسی که در شرایط واقعی چندان ممکن‌نیست.
      پس اول اینکه واکنش آنها را مسخره کردن نبین بلکه‌ فقط نوعی رفتار بدان که لزوما واقع بین است و از احساس و تخیل تو دور است.
      دوم اینکه تو همچنان به ساختن آرزوها و رویاهایت فکر کن و برای چیزی که باور داری تلاش کن. این کار فارغ از این‌که‌ چطور به نتیجه برسد بسیار ارزشمند است.لنسان به امید و آرزو زنده است و تلاش می کند.

  7. یاسمن :

    سلام من یاسمن هستم نزدیک ۱۴سالمه از۱۱سالگی واقعا خیلی خیلی یهو عاشق خوانندگی شدم جوری ک‌نمیتونم ازش دل بکنم خانوادم‌بااین موضوع مشکل دادن و میگن ک برای خواننده شدن باید ازایران بری چون اینجا همایت نمیکنن و اینا بعدبابام میگه خیلیا هستن ک تمام زندگیشون رفته یعنی باختن ب شهرت نرسیدن هیچ هرچی داشتن هم از دست دادن میگ توخوانندگی پول نیست چیکار کنم من دوست دارم ی خواننده بشم ولی راضی نمیشن چیکارکنم راستی درس خواندن برا خوانندگی مهم هست؟

  8. فاطمه :

    سلام من فاطمه ام و۱۱ سالمه من حدود ۲ساله که هدفی برای خودم انتخاب کردم و اون هم اینه که آیدل بشم پدرم از این ماجرا خبر نداره و مادم هم وقتی که بهش گفتم گفت ۱۱ سال زحمت بکشی دخترت رو بزرگ کنی بعد بدیش دست کره ای ها و ومیگه اگه بابات بفهمه اول تورو میکشه بعد خودشو
    میشه به من بگید که چطوری پدر و مادرم رو راضی کنم؟

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      در حال حاضر نیازی نیست روی این موضوع تمرکز کنی که چطور مادر و پدرت را راضی کنی. بهتر است به جای آن روی هدف خودت متمرکز باشی. برای اینکه آیدل بشوی چه چیزهایی نیاز است؟ برای مثال باید واقعا موسیقی را بشناسی، تمرین زیادی داشته باشی، روی سازت بسیار مسلط باشی و …
      اینها زمان می برند و ساده هم به دست نمی آیند، پس تلاش کن به تقویت توانایی های خودت بپردازی و تازه در آن صورت موقع این است که توانایی های پر قدرت تو دیگران را برای رسیدن به آرز هایت مجاب کنند.

  9. آریسا عزیزی :

    سلام من ۱۰ سالمه دوست دارم کیپاپر، آیدل، رپر و خواننده شم ولی مامانم میگه اینا شغل خوبی نیستن تو باید یک خانم دکتر بشی من دکتری رو دوست دارم ولی خوانندگی رو بیشتر دوست دارم لطفا بگید باید چیکار کنم

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      در سن و سال تو مهم این است که ایده ها و آرزوهایی داشته باشی. اما آنها را قطعی ندانی. پس چه به عنوان خواننده یا پزشک نمی توانیم اطمینان داشته باشیم کدام تا چهار سال آینده قطعی تر است اما خوب است که بین آرزوها و خواسته ها غرق باشیم.
      بنابراین کمی بیشتر به خودت فرصت بده، بیشتر و واقعی تر در سال های آینده راجع به خودت و برنامه هایت قکر کن ، اطلاعات جمع آوری کن و بررسی و تحلیل داشته باش تا در زمان خودش بتوانی درست ترین، شدنی ترین و بهترین انتخاب را داشته باشی.

  10. ... :

    سلام من خیلی ساز گیتارو دوست دارم ولی بابام نمیزاره میگه یه توانایی بی ارزشیه
    برا کلاس گیتار هم گفتم گف نمیخاد
    الان موندم چیکار کنم نمیتونمم ازش بگذرم?

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      متاسفم که از نظر پدر این ساز بی ارزش هست. اگر ساز دیگری را انتخاب کنی آیا نظرشون متفاوت می شود؟
      اگر این طور است ساز دیگری را انتخاب کن تا هم‌چنان در عالم ساز و موسیقی بملنی و رشد کنی و در آینده گیتار را هم شروع کن.
      هم‌چنین پیشنهاد می کنم با پدرت گفتگو داشته باش. شاید دلیل این مخالفت ترس از این است که نواختن این ساز تو را با آدم ها با روابط ناخوبی آشنا می کند. پس اگر بتوانی گفتگو کمی و ترس و نگرانی پدرت را بشنوی احتمالا پاسخ ها و قول و قرارهایی خواهید داشت که ممکن است شرایط را تغییر دهد.

  11. یه بدبخت :

    سلام من خانوادم شدیدا مخالفن که من برم کلاس ویولون و خیلی هم به موسیقی علاقه دارم:)
    میگن میخوای چیکار ولی من واقعا علاقه دارم میشه راهنمایی کنید چگونه قانعشون کنم:)

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار: وست خوبم
      پیش از هر چیزی دلیل مخالفت خانواده را درست بررسی کن. برای مثال شاید آنها هدف تو را زیر سوال می برند ولی برای خرید ویولون مساله ای وجود دارد، یا ممکن است از اینکه بعد از خرید ویولون و شروع کلاس ها بعد تو پشیمان شوی و ادامه ندهی ناراحت باشند.
      بنابراین خیلی مهم است که ابتدا در مورد دلیل مخالفت شان اطمینان‌پیدا کنی و برای این کار می توانی با خودشان صحبت کنی.
      اگر در نهایت به این نتیجه رسیدی که مساله دیگری نیست و آنها فقط برای اینکه فکر می کنند به دردت نمی خورد مخالف هستند، از آنها بخواه تا با کسی که اهل ساز زدن است مثل مربی ویولون صحبت کنند تا متوجه شوند که موسیقی چقدر می تواند روی روح و روان ما تاثیر خوب بگذارد.
      از آنها دعوت کن تا علاوه بر این کار، به موسیقی خوب همراه خودت گوش دهند، یا در این باره مطالبی را مطالعه کنند.
      اما فراموش نکن همه این اقدامات وقتی نتیجه می دهد که خودت هم صرفا برای همین دلایل سراغ ساز زدن رفته باشی و مقاصد دیگری نداشته باشی. مثلا مراجعی داشتم که سازی را انتحاب کرده بود و دلیلش این بود که دوستش هم همان ساز را انتخاب کرده بود وگرنه خودش علاقه چندانی به این کار نداشت!

  12. Negar :

    سلام
    من ۱۲ سالمه و تصمیم دارم که هر جوری شده تو ۱۵ سالگی به کره برم و ادیشن بدم
    تقریبا معیار های کمپانی رو دارم
    ولی یه مشکل بزرگ دارم اونم خوانواده من هستن
    اونا علایق من رو مسخره میکنن و بهشون میگن پسران دخترنما و این من رو عصبانی میکنه تا جایی که حتا بیشترین جستجو من تو گوگل اینه که چجوری بدون اجازه پدر از کشور خارج بشم
    میشه بهم راهی بدید که راضیشون کنم 🙂

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار: دوست خوبم
      اولین و مهم ترین قدم برای اینکه بتوانی آنها را راضی کنی این است که به نظر آنها احترام بگذاری.
      اگر آنها نظرشان این است که این گروه شبیه دختر هستند خوب نظر آنها است و خیلی های دیگر هم همین فکر را می کنند. اگر بنا باشد نظر آنها تو را عصبانی یا ناراحت کند چطور انتظار داری نظر تو آنها را ناراحت یا عصبانی نکند.
      تو مسوول نظرات خودت هستی و نه لزوما مسوول نظر والدینت.
      در گام های بعدی لازم هست روی توانایی و خواسته هایت کار کنی. تمرین بیشتری داشته باشی، اطلاعات ارزشمندی به دست بیاوری، کلاس های مرتبط بروی و … که به هدف هایت نزدیک شکی. طبیعی است وقتی توانایی بیشتری پیدا می کنی به همان نسبت خانواده و والدینت در مورد واقعی بودن خواسته ات متقاعد می شوند.

  13. Sara :

    سلام من به خوانندگی علاقه زیادی دارم استعدادشم دارم و میخوام ایدل شم ولی پدر و مادرم چون مسلمونن نمیزارن خواننده بشم حالا چطوری باید راضیشون کنم؟؟؟
    سیزده سالمه و اینکه استعداد طراحی لباس هم دارم
    لطفا جواب بدیدد!!

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      توجه و احترام به ارزش های خانواده بسیار اهمیت دارد.
      هر کدام از ما در جامعه و خانواده ای هستیم که چهارچوب های خودش را دارد .
      اگر قرار است برای خودمان تصمیمی بگیریم باید به این قواعد توجه نشان دهیم و از آن تخطی نکنیم.
      اما درون همان ارزش ها کارهایی هم می شود انجام داد. برای مثال خوانندگی بدای مخاطبینی که مجاز است.

      اما پیش از این ها لازم است خودت از تصمیمی که داری اطمینان پیدا کنی.
      مهم است بدانی چقدر برای این منظور مصمم هستی، چقدر وقت می گذاری تا یاد بگیری، ورزیده شوی و آموزش می بینی، تمرین می کنی و …
      چقدر به نواختن ساز موسیقی مسلط هستی؟
      چون به هر حال چیزی که تو انتخاب کردی ارتباط زیادی با توانایی های موسیقیایی دارد.
      بنابراین در کنار اینکه نگران واکنش والدین هستی و خط قرمزها را مرور می کنی، در تلاش برای بررسی بیشتر خودت و توانایی و علاقمندی های واقعی ات نیز باش.

  14. ناشناس :

    سلام من سیزده سالمه استعداد خوانندگی رو دارم و هیلی دوست دارم خواننده کیپاپ بشم استعداد طراحی هم در کنارش دارم
    ولی چون پدر و مادر من مسلمونن نمیذارن خواننده شم حالا چطوری باید پدر و مادرمو راضی کنم؟

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      توجه و احترام به ارزش های خانواده بسیار اهمیت دارد.
      هر کدام از ما در جامعه و خانواده ای هستیم که چهارچوب های خودش را دارد .
      اگر قرار است برای خودمان تصمیمی بگیریم باید به این قواعد توجه نشان دهیم و از آن تخطی نکنیم.
      اما درون همان ارزش ها کارهایی هم می شود انجام داد. برای مثال خوانندگی بدای مخاطبینی که مجاز است.

      اما پیش از این ها لازم است خودت از تصمیمی که داری اطمینان پیدا کنی.
      مهم است بدانی چقدر برای این منظور مصمم هستی، چقدر وقت می گذاری تا یاد بگیری، ورزیده شوی و آموزش می بینی، تمرین می کنی و …
      چقدر به نواختن ساز موسیقی مسلط هستی؟
      چون به هر حال چیزی که تو انتخاب کردی ارتباط زیادی با توانایی های موسیقیایی دارد.
      بنابراین در کنار اینکه نگران واکنش والدین هستی و خط قرمزها را مرور می کنی، در تلاش برای بررسی بیشتر خودت و توانایی و علاقمندی های واقعی ات نیز باش.

  15. 윤소 :

    امم من ۱۳ سالمه بابام برای آیدل شدن مشکلی نداره اما مامانم میگه هوس بچگیه:)من علاقه شدیدی به کیپاپ دارم لطفا میشه یه راه حل بگین فقط مخالفت مامانم کمتر بشه

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      وقتی مخالفت ها کم میشه که نشون بدی صرفا هوس بچگی نیسن. چطور میشه نشون داد که یک هوس نیست؟ اینکه در این کار جدی باشی، برای رسیدن به خواسته ات صرفا موافقت والدین کافی نیست باید علاوه بر آن ، برای آماده کردن خودت تمرین داشته باشی، آموزش ببینی و جدی تر در این باره تلاش کنی.
      بدیهی است مادر هم اگر این میزان از تلاش و تقلای تو را ببینند در نظر و تصمیم شان تجدید نطر می کنند.

  16. یسنا :

    سلام من ۱۴ سالمه دوست دارم آیدل شم صدام خوبه و خوش اندام هستم
    به پدرم میگویم می خواهم آیدل بشم میگه بشو ولی وقتی می‌خوام زبان کره ای رو یاد بگیرم میگه وقت تلف کرده
    لطفاً یک پیشنهاد بدید راضیش کنم .

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خاتنم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم

      برای اینکه بتوانی در ارتباط با پدرت نتیجه بهتری بگیری لازم است اولا اطمینان حاصل کنی که آیا واقعا در این باره مصمم هستی؟
      کسی که مصمم است تلاش زیادی می کند تا قوی تر و بهتر در آن‌موضوع نمایا شود.
      با حرف اطرافیان دلسرد نمی شود و به کار خودش ادامه می دهد.
      خوب اگر تو هم تا این اندازه مصمم باشی فقط تلاشت را برای به دست آوردن نتایج بهتر می گذاری نه اینکه با یک جمله از پدرت نا امید شوی.

      مراقب باش که رفتار و کارهای خودت موجب می شوند که به هدف برسی نه لزوما گاهی نظراتی که می شنوی.

  17. ava :

    من ۱۱ سالمه
    خیلی دوست دارم خواننده کی پاپ بشم من همه چیز را برای اودیشنم اماده کردم فقط لازم دارم مادرم بهم اجازه را چون زیر ۱۴ سال کمپانی ها رضایت خانواده را میخوام و مامانم میگه نه نمیشه من چطوری مامانمو راضی کنم؟

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار: دوست خوبم
      برای اینکه بتوانی در ارتباط با والدین نتیجه بهتری بگیری دو راه می تواند موثر باشد.
      راه اول گفتگو کردن است. در گفتگو تلاش کن بیشتر حرف شان را بشنوی و مطابق دلایلی که می آورند نظر و دلیل خودت را بگویی. در آرامش صحبت کن و مدام از آنها بخواه تا درباره این گفتگو و درخواست تو بیشتر فکر کنند و بررسی داشته باشند تا این راه به روی تو بسته نشود.

      دوم اینکه سعی کن با رفتار عاقلانه و درست خودت اعتماد آنها را بیشتر جلب کنی. طوری رفتار کن که معلوم باشد می دانی و می توانی تصمیم های درست بگیری. این کار باعث نی شود بیشتر از قبل به نظراتت توجه جدی داشته باشند.

      در نهایت بد نیست اگر نتیجه مورد نظرت را نگرفتی از آنها بخواهی که با هم به یک‌مشاور مراجعه کنید.

  18. جنی :

    سلام من علاقه زیادی به ایدل شدن دارم خانوادم مذهبی هستن ومن به اونا چیزی نگفتم چون از اونا می ترسم من خیلی به این شغل علاقه دارم من یک سال هس که این هدف رودارم مامانم میگه باید دکتر بشی ولی من دوست دارم ایدل بشوم من میخواهم راضی کنم اونارو ولی نمی دونم چجوری من چهره خیلی عالی دارم دنس هم عالی ولی من دوست دارم خانوادم موافق باشن خواهش میکنم کمکم کنین من اسمم یسرا هس ۱۲ سالمه

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      مهم ترین اتفاق در سن و سال تو این است که ایده ها و رویاهای که دوستش داری در ذهن داشته باشی.
      ممکن است در حال حاضر مواقعی داشته باشی ولی همین ایده ها هستند که به تو تلاش بیشتر و انگیزه تحرک می دهد.

      بنابراین سعی کن الان روی این موضوع تمرکز نکنی که چطور آنها را راضی کنی بلکه به این موضوع فکر کن که چطور بیشتر تلاش کنی و در عین حال به سایر علایق و توانایی هایت هم رسیدگی کنی.
      چون دنیای نوجوانی دنیای شناخت خود و پیدا کردن ولی علایق و آرزو و هدف است و نباید خودت را محدود ببینی.

      • در آرزو آیدلی :

        سلام من یازده سال و نیمم و من خیلی دوس دارم ایدل شم مامان و خواهرم خیلی حمایتم میکنن من۴۰ کیلو هستم با قد۱۶۵و صدای کلفتی دارم نه خیلی کلفت و برای رپ عااللیی برای هرکی خوندم خوشش اومد الان دارم کلاس زبان انگلیسی میرم کره ای رو هم تو خونه کار میکنم مامانم میگه که به بابام بگم ولی آجیم میگه فعلا نه ولی به نظرم اجیم راس میگه چون میخوام وقتی اویدیشن دادم اگه قبول شدم به بابام بگم میخوام ۱۴ سالگی اویدیشن بدم بابام یه اخلاق عجیبی داره هم مسلمون هم نی😂 نمیدونم یعنی دارم کار درست رو انجام میدم
        لطفا جواب بده❤🧡💛💚💜💙❣️💓🖤

        • جمال رادفر (سردبیر ) :

          دوست خوبم
          کار درست فعلا همین هست که به فکر تلاش بیشتر و به کار گیری توانایی هایت باشی. طبق نظر خودت، هر زمان وقتش رسید پدرت را با توانایی ات شگفت زده کن. البته اگر زودتر از آن موقع. متوجه استعدادت شد خیلی هم بهتر، احتمالا او هم به گروه مادر و خواهرت اضافه می شود که طرفدار هنرمندی تو باشد.

  19. ? :

    من صدای خوبی دارم و به علت بدن انعطاف پذیر و اندام لاغر و تناژ صدای خوب میتونم یه ستاره کیپاپ عالی بشم. اما خانواده من به شدت مذهبی هستن و نمیزارن. حتی من آدرس آزمون هارو هم دارم و زبان انگلیسی خیلی خوب حرف میزنم.

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم

      در این دوره سنی مهم ترین اتفاق داشتن ایده ها و رویاهای خوب است چون انگیزه تلاش بیشتر ایجاد می کند و این عالی است.
      وقتی بیشتر به اینکه چه چیزهایی ممکن هستند، چه توانایی هایی داری، چه کارهایی با علایق تو تناسب دارند فکر می کنی شناخت از خودت افزایش پیدا می کند و این بسیار در موفقیت آینده ات تاثیر مثبت دارد.
      ممکن است همین شغلی که دوست داری محقق شود و ممکن است نشود، این مهم هست که روزهای نوجوانی ات را بدون هیچ انگیزه ای نگذرانده ای.

  20. Bita :

    سلام من دختری ۱۴ ساله هستم
    من عاااااااااشق کیپاپ ام دنس و صدام هم عااااااالیه آهنگسازی هم خوبه
    مامان و بابای سخت گیری دارم من دوست دارم ایدل شم و چهره خیلیییی خوبی هم دارم ولی به مامانم گفتم مامانم گفت برو به بابات بگو و مطمئنم بابام قبول نمیکنه
    اونا میگن دکتر شو تو درسام نمره هام خوبه ولی من دوست ندارم
    من می خوام آینده ی خودم رو بسازم من واقعا ایدل شدن رو دوست دارم و دوست دارم اودیشن بدم اگر خود سر برم اودیشن بدم باهام دعوا میکنن و میترسم از دستشون بدم
    ولی با دوری ازشون مشکل ندارم
    چکار کنم مامان و بابام راضی شن؟؟؟؟؟
    لطفاً جواب بدید

  21. Bita :

    سلام من دختری ۱۴ ساله هستم
    من عاااااااااشق کیپاپ ام دنس و صدام هم عااااااالیه آهنگسازی هم خوبه
    مامان و بابای سخت گیری دارم من دوست دارم ایدل شم و چهره خیلیییی خوبی هم دارم ولی به مامانم گفتم مامانم گفت برو به بابات بگو و مطمئنم بابام قبول نمیکنه
    اونا میگن دکتر شو تو درسام نمره هام خوبه ولی من دوست ندارم
    من می خوام آینده ی خودم رو بسازم من واقعا ایدل شدن رو دوست دارم و دوست دارم اودیشن بدم اگر خود سر برم اودیشن بدم باهام دعوا میکنن و میترسم از دستشون بدم
    ولی با دوری ازشون مشکل ندارم
    چکار کنم مامان و بابام راضی شن؟؟؟؟؟
    لطفاً جواب بدید

  22. B :

    سلام من دختری ۱۴ ساله هستم
    من علاقه خیلی شدیدی به کیپاپ دارم و دوست دارم ایدل شم من بچگی خوبی نداشتم
    بابام خیلی سخت گیره به مامانم گفتم دوست دارم ایدل شم میگه به بابات بگو بابام صد درصد قبول نمیکنه
    اونا میگن برو دکتر شو چون دختر خالت دکتر شده ولی من دوست دارم ایدل شم من می خوام آینده ی خودم رو درست کنم چکار کنم راضی شن به شدت به جوابتون احتیاج دارم لطفا جواب بدید

  23. B :

    سلام من ۱۴ سالمه
    من به کیپلپ خیلی علاقه دارم و خیلی دوست دارم ایدل شم زبانم ام خوبه به مامانم گفتم میگه به بابات بگو مطمئنم بابام قبول نمیکنه چون بابام خیلی سخت گیره
    اونا میگن دکتر شو ولی خب منم آینده ی خودم رو می خوام من قراره توش زندگی کنم نمیدونم چرا درکم نمیکنن من بچگی خوبی نداشتم می خوام آینده تم خوب باشه
    مامان و بابام محدود ام کردن خیلی دوست دارم ایدل کره جنوبی شم
    مامانم اعتماد به نفسم رو میاره پایین ولی چهره خیلی خوبی دارم مامانم با من درست برخورد نمیکنه
    لطفا راهکار بدین برای اینکه بابام و مامانم رو راضی کنم که ایدل شم
    لطفا جواب بدید?

  24. ❤❤❤❤ :

    سلام من دوازده سالم هست و خیلی دوست دارم خوانده ی کی پاپ بشم مامانم هم خیلی مهربون است البته بعضی وقت ها نیست من اصلا نمی تونم به مادرم بگویم دوست دارم خواننده شوم یا آرمی هستم واقعا واقعا واقعا دوست دارم خواننده ی کی پاپ شوم ???????
    ممنون می شوم کمکم کنید تا بتونیم به مادرم بگویم ❤❤❤❤❤

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      به نظرم گفتن آرزوهایت به مادرت چندان کار پیچیده ای نیست. شاید از ترس اینکه مبادا با تو مخالفت کنند نمی توانی بگویی ولی یادت باشد این یک آرزوست و متعلق به تو است. ممکن است در گذر زمان دستخوش تغییرات بسیاری شود. پس اگر مادر تو را بشناسد و این ویژگی ها را بداند حتی اگر مخالفت کند جای نگرانی نیست جون آرزوها به آینده تعلق دارند و فقط می توانند آنروز ما را هدفمند و پر امید کنند. با این وصف حتما اولیه فرصت با ایشان گفتگو کن و از واکنش ایشان نهراس.

  25. D.i :

    واقعیت اینه که من کلا از ۱۲ سالگی به کیپاپ علاقه مند شدم و واقعا این را میخواهم
    الان ۱۳ سالمه
    زبان انگلیسیم ضعیفه ولی به زودی کلاس انگلیسی ام تشکیل میشود
    مادرم قبول کرده برام کتاب آموزش زبان کره ای را بخرد
    من در تمرین هستم و درس خودم را ول نکردم
    ولی هنوز فقط بعضی از دوستانم از این علاقه ام خبر دارند

    آنها میگویند صدایم خوب است

    از نظر خودم باید صبر کنم تا نسبت به علاقه خودم اطمینان کامل پیدا کنم و حداقل انگلیسی و کره ای خودم را قوی کنم و بعد به مادرم بگویم اما فکر میکنم قبول نکنند
    ولی من تلاش خودم را میکنم

    من الان واقعا نمیخواهم که بدانند با توجه به شناختم از آنها راه خوبی نیست ولی نمیدونم پنهان کردن ازشان هم درست است یا نه

    من خیلی درمورد این شغل تحقیق کرده ام

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      اگر می خواهی علاقه ات ادامه پیدا کند توصیه می کنم تلاش نکن تا از علاقه او به خودت باخبر شوی یا …‌ چون معمولا نتیجه بر عکس دارد.
      مهم این است که دوستش داری و از این دوست داشتن لذت می یری و حال خوبی داری. اما اگر تلاشت این باشد که علاقه او را بسنجی ممکن است کلا این رابطه خراب شود و توجه او را کامل از دست بدهی.
      اما اگر دوست داری علاقه ات ادامه پیدا کند و افزایش یابد پیشنهاد می کنم بیشتر به درست برس درس بخوان و بسیار موفق عمل کن. اگر به این ترتیب پیش بروی حتما نتایج خوبی خواهی داشت.

  26. Dark? :

    من ۱۴ سالمه و به شدت دوست دارم خواننده شم و برای خوانندگی هدف هم دارم ولی مامان و بابام میگن چون دینی تو اسلام حق نداری خواننده شی و به نظر من این یک تبعیضه چون اگه یه دختر صداش تحریک آمیزه پس صدای یه پسر هم تحریک آمیزه . میخوام مامان بابام استعدادم ببینند لگد نکنن چیکارکنم شب و روز شده فک کردن به این موضوع و ایندم??

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      در این رابطه باید هم خودت هم والدینت بدانید که می توانی استعدادت را شکوفا کنی اما صرفا در محیط هایی که خانم ها حضور دارند میتوانی خوانندگی کنی و در این صورت مغایر با دین هم نیست.
      اینکه علاقه و استعدادی داری و قصد داری آن را شکوفا کنی خوب است اما در کنار آن توجه داشته باش که علاقمندی ها نیاز یه زمان هم دارند تا از درست بودن آنها و تناسب شان با خودمان یقین حاصل کنیم. پس این موضوع را بهانه ای برای جنگیدن و ناراحتی با اطرافیانت یا حس تبعیض در خودت نبین بلکه برای والدینت هم توضیح یده که فارغ از اینکه بخواهی به عنوان شغل به خوانندگی نگاه کنی به عنوان یک علاقه و سرگرمی می خواهی آن را دنبال کنی.

  27. فاطمه :

    سلام من ۱۱ سالمه و دوست دارم خواننده شم البته برای درس خوندنم تلاش می کنم پدر و مادرم مخالفن ولی خیلی تلاش می کنم صدام خوبه و انگلیسی و کره هم مبتدی است ولی دارم قویش می کنم چی کار کنم راضی شون کنم

    • جمال رادفر :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      برای جلب نظر و رضایت والدین لازم است بیش از هر چیزی صبر و تحمل داشته باشی و روی توانایی های خودت به امید روزهای آینده بیشتر تمرکز کنی و تلاش داشته باشی.
      واضح است زمانی که جدیت و پشتکار و تلاش تو دیده شود نه برای یک مدت کوتاه بلکه برای زمانی طولانی تر، حتما شرایط هم تغییر می کند و بیشتر می توانند تو را همراه با آرزوها و خواسته هایت ببینند.
      امید داشته باش و بسیار تلاش کن.

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      برای جلب نظر و رضایت والدین لازم است بیش از هر چیزی صبر و تحمل داشته باشی و روی توانایی های خودت به امید روزهای آینده بیشتر تمرکز کنی و تلاش داشته باشی.
      واضح است زمانی که جدیت و پشتکار و تلاش تو دیده شود نه برای یک مدت کوتاه بلکه برای زمانی طولانی تر، حتما شرایط هم تغییر می کند و بیشتر می توانند تو را همراه با آرزوها و خواسته هایت ببینند.
      امید داشته باش و بسیار تلاش کن.

  28. Future aidol :

    سلام من ۱۴ سالمه و بهترین وقتم برای ادیشن دادنه و با مشکل اجازه ی پدر و مادرم مواجه شدم .من ۶ ساله که دارم تمرین میکنم اما دیدم آرزوم لگد مال شد .درسم عالیه صدا کپی صدای توایسه و انگلیسی فول بلدم و کمی کره ایی.اما دیدم پدرم و مادرم اجازه نمیدن

  29. رها :

    من چند ساله که خوندنو شروع کردم و از بچگی عاشق خوندن بودم دوستامو اطرفیانم میگن که صدام عالیه و رقصمم خوبه مامانمم همینطور اما بابام نمیزاره. اون گفت من مشکلی با اواز و رقص ندارم حتی منو کلی کلاس اواز و موسیقی برده اما نمیخوام بزارم دخترم از اینجا بره و ماروتنها بزازه.منم هرچی بهش میگم تو ام میتونی باهام بیای بازم قبول نمیکنه من چیکار کنم؟ من واقعا بزرگترین ارزوم اینه و میخوام در حد مرگ براش بجنگم ولی بابام نمیزاره…

    • جمال رادفر :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      جنگیدن برای هدف تنها به کلام نیست، باید در عمل نشان دهی که برای آنچه که می خواهی ایستادگی می کنی. برای این منظور، اگر به خواسته ات اطمینان داری هم چنان دست از رویاپردازی در این زمینه برندار، تمرین داشته باش تا قدرت حنجره و خواندن تو تقویت شود و توانایی لازم را حفظ کنی.
      و البته برای رفتن یا چگونگی ادامه کار عجله نکن، خیلی چیزها هست که لازم است اتفاق بیفتد تا بتوانی نتیجه بگیری که از آن جمله سن ، بزرگتر شدن، استقلال و ..‌. است و در آن صورت حمایت والدینت را هم خواهی داشت.

  30. Hasti :

    سلام من یه دخترم ۱۴ سالمه و حدود یک ساله این ارزوی خواننده شدن از ذهنم نمی ره بیرون شروع به خوندن زبان های کره ای و انگلیسی شدم اما هر کاری می خوام بکنم که خودمو به بقیه ثابت کنم نمیشه راهنماییم می کنید

    • جمال رادفر :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:
      دوست خوبم
      مشکل همین‌جاست که مدام می خواهی خودت را به دیگران ثابت کنی در حالی که باید خودت را به خودت ثابت کنی .
      اگر برای اینکه خودت و توانایی هایت را بیشتر و بهتر بشناسی تلاش کنی و بعد برای شکوفایی توانایی هایت ایستادگی و تلاش داشته باشی آن وقت بدون اینکه نیازی به اثبات دیگران وجود داشته باشد دیگران تو را خواهند شناخت و به تو اعتماد و اطمینان بیشتری پیدا می کنند.
      پی برای هدفت و برای خودت زندگی و تلاش کن.

  31. دد :

    سلام وفت شما بخیر
    من ۱۳ سالمه و الان ۱ یاله دارم خیلی سخت برای کارآموز شدن وای جی ( آیدل) تلاش می کنم هروز هم درس می خونم ، هم کره و هم انگلیسی و رقص و آواز رو خودم تمرین می کنم
    من آزمون وای جی رو دادم . و وقتی به مادر گفتم انقدر عصبانی شد و منو دعوا کرد الان خیلی افسرده ام حوثله هیچ چیز رو‌ ندارم نمی خوام اذیتشون کنم ولی ناراحتم به خاطر اینکه اونا من اصلا درک نمی کنند و نمی دونن اینکار چه قدر برای من ارزش داشت و الان خیلی فکر ها مثل فرار و خودکشی به سرم میزنه من برای این راه خیلی تلاش کردم ☹

    • جمال رادفر :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار :دوست خوبم
      اینکه تلاش زیادی داشتی و برای هدفت سعی گردی قابل تحسین است.‌اما نباید فراموش کنیم که رسیدن به اهداف علاوه بر تلاش و کوشش به شرایط هم نیاز دارد و درباره هدف تو، خانواده بخشی از این شرایط است.
      با این همه به نظرم بهتر است ناامید نشوی و حالا تلاشت را برای اینکه بتوانی حرف و نظر مادرت را بشنوی و در نهایت راه حل مناسبی با همفکری او به دست آوری صرف کن.
      برای این کار لازم است اول از همه نظر مادرت را بدانی ، او را از اندازه زیاد اشتیاق خودت مطلع کنی، از او بخواهی راه های پیشنهادی خودش را بگوید و در این باره با هم فکر کنی.
      علاوه بر اینها توصیه نی کنم در برنامه های مشابه اما داخل ایران شرکت کنی هر چند شبیه آن را نداریم اما مسابقات و برنامه هایی که لزوما رقص نیست اما نوعی ارائه و ابراز وجود است و این طوری خودت را هم محک بزنی.

  32. Aynaz :

    سلام. من دختری ۱۲ ساله هستم و تا حد مرگ عاشق خوانندگی ام.
    مادرم به شدت مخالفه و میگه تو دینت اسلامه و نمیتونی خواننده شی.
    این آرزوی منه.
    من نمیتونم شغل دیگه ای جز خوانندگی داشته باشم.
    چیکار کنم مادرم و پدرم راضی شن؟
    لطفا کمکم کنید.

    • جمال رادفر :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار :دوست خوبم
      اشتیاق و علاقه ات را درک می کنم و می دانم که اگر در هر زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم نتیجه هم‌می گیریم.
      ممکن است که امکان آن برای همه مردم و برای اجرا برای مردان و زنان ممکن‌نباشد اما می تواند یکی از زمینه های وقوع آن در جمع بانوان باشد.
      بنابراین نشدنی هم نیست.
      با این همه خیلی اشتباه است که از حالا بگویی فقط خوانندگی شغل آینده من است و دیگر به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنم!
      نه صرفا به خاطر محدودیت های این شعل ، بلکه همه در سن تو باید بتوانند ذهن شان را باز بگذارند تا بقیه راه ها را به روی خودشان و آینده شان نبندند.
      پس تو هم با تعصب به شغل و آینده ات نگاه نکن و سعی کن بقیه توانایی های خودت را هم رشد بدهی.

  33. Parinaz :

    سلام من ۱۴ سالمه به خدااااااااااااا از بچگی عاشق این کار بودم از تمام سختی هاش خبر دارم تمام سختی هاشو با جون میخرم از همه چیزش خبر داره مامانم و خانواده مخالفن خدایاااااا چیکار کنم

    • جمال رادفر :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      اگر به همین شدتی که نوشتی به این کار علاقمند هستی بهترین کار این است که برای تقویت خودت و رشد در این زمینه تلاش کنی چون وقتی آنقدر قوی باشی که حرفی برای گفتن داشته باشی در این صورت راضی شدن اطرافیان راحت تر است.
      اما بعضی که فقط ابراز می کنند علاقه دارند اما برای رشد خودشان کاری نمی کنند هیچ اعتمادی را هم در وجود مادر و پدرشان ایجاد نمی کنند.
      بنابراین با امیدواری در این راه تلاش کن.

  34. لیدیا :

    سلام من ۱۲ سالمه بشدت عاشق دارک پاپ و کیپاپ هستم
    من میخوام آیدل شم و خوانواده مخالفن من ویولن کار میکنم و اینگلیسی هم میتونم صحبت کنم.
    میخوام به کلاس آواز خوانی برم ولی بازم مخالفت میکنن چطور میتونم قانعشون کنم تا به ارزو هام برسم؟

    • جمال رادفر :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      کسانی که آرزو و رویایی واقعی دارند از هر راه و روزنه ای آن را دنبال می کنند تا در نهایت به آن برسند. اگر الان خانواده تو ابراز مخالفت می کنند تا حدودی قابل قبول است هم به این علت که تصور می کننند مممکن است علاقه ای گذرا باشد و هم به این دلیل که شاید به آینده این راه امیدی ندارند یا دلایل دیگر.
      حالا وظیفه تو این است که از طرق دیگر و نه لزوما رفتن به کلاس تلاش کنی که آواز خواندنت را تقویت کنی.
      بسیاری کلیپ های آموزشی برای این منظور وجود دارد و تنها اراده قوی و آرزوهای واقعی می تواند موجب ادامه و پیگیری آن شود‌

  35. دینا :

    سلام من ۱۴ سالمه و واقعا دوست دارم ایدول بشم
    میدونید، ایدول شدن واقعا هدفمه
    پدرو مادرم مخالفن
    من کلی بدی از کیپاپ شنیدم، همرو ب جون میخرم و واقعا میتونم تحمل کنم
    حتی دوستام وقتی اینو دیدن، کنار کشیدن ولی من ادامه دادم
    زبان کره ای هم بلدم
    به سنی هم رسیدم که بدونم چی میخوام
    تو کار اموزیش روزی دوازده ساعت بدون اینکه هیچی بخوری باید برقصی فقط اب میتونی بخوری
    خخخیییلیییی سخته ولی من واقعا تحملم بالاست
    الان چیکار کنم تروخدا کمک کنید

  36. Nyjo :

    سلام خسته نباشید
    من ۱۴ سالمه و از کیپاپ خشم میاد هدفم اینه که بتونم تو کمپانی جی وای پی ادیشن بدم تمام ملاک هایی رو که کمپانی میخادو تا حدی دارم اما مامان بابام زیاد با این کنار نمیاد و بیشتر به چشم یه شوخی بهش نگاه میکنن من تو تصمیمم خیلی جدیم و اگه نتونم بهش برسم احساس میکنم دیگه امیدی برای زندگی کردن ندارم میشه بگید چی کار باید بکنم تا بتونم به هدفم برسم؟

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار :دوست خوبم
      در زمینه علاقه مورد نظر تو راهنمایی خاصی نمیتوانم داشته باشم و حوزه تخصصی من نیست. اما در مورد اینکه چطور به علایق خود برسی لازم است بگویم که :
      در مورد علاقه هایت اطلاعات بیشتری به دست بیاور.
      گوشهایت را برای شنیدن حقایق باز نگه دار و مراقب باش با تعصب به ماجرا نگاه نکنی و همه راه های دیگر را به روی خودتوبسته نبینی.
      برای رسیدن زمان مناسب انتظار بکش اما تا آن زمان تمام تلاشت را بکن تا در زمینه های دیگر هم موفق باشی.

    • خدا :

      سلام عزیزم خوبی
      گلم فقط یک راهی داری اونم اینکه ۴۰ روز هروز یک بار سوره ی حشر رو بخونی و بگی که خدا من چهل روز سوره ی یس رو میخونم به نیت این که پدر و مادرم اجازه بدن که من خواننده بشم فقط همین
      پدر ومادر منم اینجوری ولی من این کار رو میکنم

    • یک بنده خدا :

      چقدر منب منم قصد ورود به جی وای پی دارم ولی محدودیت سنی داره تا ۱۸ منم ۱۴ ایشالا همکار بشیم هیییییی😭🗿🇰🇷

  37. یکی :

    سلام بزار بهت بگم که خانوادت هیچوقت قبول نمیکنن اینو و مخصوصا الان که توی سنی هستی که خانوادت و ….. فکر میکنن یه رویای زود گذر داری که حالا دوسه سال دیگ از بین میره (اینم ممکنه البته)اولین چیزی که میخوام بهت بگم اینه که تو به موسیقی کره گرایش داری و خب خواننده شدن تو کره از جاهای دیگه صدبرابر سخت تره و همینطور ما توی کشور اسلامی زندگی میکنیم و البته این بستگی به خانوادت داره که مشکلشان درس یا با زیادی باز بودن کیپاپ مشکل دارن ….
    اول بگم که اگه میخوای بری کره که کسی رو ببینی نمیدونم ایدولت رو از نزدیک ببینی همین الان مطمئن شو رویات خواننده شدن نیست ایدولت رو دید نه . اما اگه میخوای خواننده شی جا نزن
    (اگه بخوای تو کیپاپ باشی باید دنس،خواننده،مدل باشی و اودیشن دادن خیلی سخت تر از این حرف هاست خودت برا خودت تصمیم نمیگیری همه زرق و ورقایی که میبینی پشت پرده داره یه قسمت سیاهی هم هستم ولی جا نزن اگه خانوادت قبول نکردن در سن هجده سالگی راحت میتونی کار خودتو کنی اما فقط میخوای خواننده شی و نه یه ایدل کیپاپ بهت میگم که بعد از اینکه کامل آموزش دیدی و آهنگسازی کردی به راحتی میتونی توی یه استودیو صدات رو ضبط کنی و بدی بیرون (آمریکا، کانادا) منظورم اینه که مثل اریانا ، بیلی و اینا و در کل یه خواننده هالیوود شی که بستگی به آهنگی که داری و سختی هایی که میکشی کمکم مشهور میشی .)ولی بهت بگم راهی که انتخاب کردی از دکتر شدن و مهندس شدن خیلی سخت تره خیلی سخت تره و علاوه بر توانی که باید بزاری جسمی که ممکنه آسیب ببینی ممکنه روحی هم آسیب ببینی پس از همین الان که چهارده سالته بدون ….

  38. هدیه :

    من هم دوست دارم خواننده بشم ولی به مامانم نگفتم به اجیم گفتم و اون میگه نه من کره ای بلدم و گروه مورد علاقه ی من twice هستش
    چیکار کنم الان ۱۲ ساله هستم

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار :
      دوست خوبم
      همین که میدانی به چه چیزی علاقه داری عالی است. در دوره سنی که تو قرار داری مدام افکار و علاقمندی ها می آیند ، برخی خیلی پررنگ و قوی میشوند، برخی می‌روند و بعدا اثری از آنها باقی نمی‌ماند. اما مهم این است که بتوانی علاقه ات را پیدا کنی و با انگیزه ای که برایت تولید می‌کنند سرخوش و با انرژی باشی.
      به همین دلیل با شنیدن مخالفت اطرافیان غمگین نشو. ممکن است در آینده خودت علاقه جدیدی پیدا کنی، و ممکنه در آینده راه برای رسیدن به همین علاقه ات باز شده باشد. اما در حال حاضر علاقه هایت را ببین و باهاشون زندگی کن.

    • خدا :

      سلام عزیزم خوبی
      گلم فقط یک راهی داری اونم اینکه ۴۰ روز هروز یک بار سوره ی زایارت عاشورا به روش حق الشناس رو بخونی و بگی که خدا من چهل روز سوره ی زیارت عاشورا به روش حق الشناس رو میخونم به نیت این که پدر و مادرم اجازه بدن که من خواننده بشم فقط همین
      پدر ومادر منم اینجوری ولی من این کار رو میکنم

  39. razahra :

    به نظر من تو باید این شغل را از چند جهت برسی کنی و اگر واقعا فهمیدی که این شغل را دوست داری در کنار درس ها آن را ادامه بده طوری که به درس هایت هم لطمه نخورد . اینجوری والدین تو هم راضی می شوند.

    • Janiang :

      سلام
      من خانوادم کلا با موسیقی مخالفن من هم میخوام خواننده بشم و عاشق گروه بی تی اس هستم ولی خانواده ی من خیلی مذهبی هستن و من حتی جرات نمیکنم بهشون بگم که میخوام خواننده شم میدونم اگر بهشون بگم با مخالفت های شدیدی روبرو میشم و حتی ممکنه گوشیم را هم ازم بگیرن و دیگخ بهمن ندن ?

      • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

        پاسخ خانم دکتر سلیقه دار: دوست خوبم
        هر قدر بیشتر با خانواده ات صحبت نمی کنی و با ترس اینکه ممکن است برخورد تندی داشته باشند با آن ها حرف نمی زنی همان قدر بیشتر خودت را از آرامش و نیز رسیدن به رویاهایت دور میکنی. برای این که بتوانی با آرامش حرف بزنی و نظر خانواده ات را بشنوی باید شیوه آن را یاد بگیری . برای مثال به جای اینکه درباره موسیقی مورد علاقه ات بگویی یا حرفی از بی تی اس بزنی بهتر است درباره دنیای موسیقی به صورت کلی گاهی با والدینت صحبت کنی. اینکه برخی موسیقی ها چقدر برایت جذاب هستند یا تاثیر خوبی می گذارند. اینکه ما در دین خودمان هم درباره صدای خوش و ریتم خوش هم جایگاه ویژه ای داریم و خلاصه چیزهایی که کاملا منطقی و درست هستند ودر عین حال ممکن است کسب اطلاعات در این زمینه ها برای خودت هم جالب باشد و به رشد خوبی تو را برساند. همین حرف های کلی و عمومی زمینه را برای گفتگوی بیشتر در آینده فراهم می کند و مهم است که بتوانی با نزدیک ترین کسان خود در خانواده صحبت کنی. در عین حال به تو توصیه می کنم که درباره زمینه مورد علاقه ات به دور از هیجان ها، در تلاش باشی تا به صورت درست و آکادمیک اطلاعات به دست آوری مثلا سبک ها را بشناسی، انوع آن را بررسی کنی، شیوه ها و اثرات آن را بشناسی و خلاصه این مدت در فکر تقویت دانشی خودت در این زمینه باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *