عامل آسم بالاخره پیداشد؛کپک!

t عامل آسم بالاخره پیداشد؛کپک!

تنگی نفس یا آسم،بیماری عجیب است که هرچند تعداد قابل توجهیt عامل آسم بالاخره پیداشد؛کپک! از کودکان در سراسر جهان  از آن رنج می برند؛اما عوامل محیطی موثر در ایجاد آن تا کنون ناشناخته مانده بود.به تازگی و برای نخستین بار مشخص شده است که وجود سه نوع قارچ در خانه در روزهای نوزادی کودک، ارتباط مستقیمی با ابتلای او به این بیماری در طول سال های کودکی دارد.این سه قارچ با نام های علمی:

Aspergillus ochraceus

Aspergillus unguis

Penicillium variabile

اغلب در خانه هایی یافت می شوندکه بخشی از دیوار ها و سقف به دلیل نشت آب تخریب شده باشد.این مطالعه جمعیتی طی سالها توسط محققان دانشگاه سینسیناتی،سازمان حفاظت محیط زیست و مرکز پزشکی بیمارستان کودکان این شهر روی حدود 300 کودک که حداقل یکی از والدین آنها مبتلا به آلرژی بوده انجام شده وپیشرفت آلرژی را روی این کودکان تا 4 سال سالانه و پس ازآن تا 7 سالگی بررسی کرده است.همزمان آلرژن ها و قارچ های موجود در محیط خانه بررسی شده اند.

این مطالعه  نشان می دهد 25 درصد از کودکانی که در خطر ابتلا به تنگی نفس هستند وt عامل آسم بالاخره پیداشد؛کپک! در محیط هایی زندگی می کنند که این سه قارچ وجود دارد،تا 7 سالگی دچار تنگی نفس می شوند.در میان عوامل مختلف آلاینده تنها عامل خطری که می تواند تا این سن روی ابتلای موثر باشد وجود کپک ها هنگام نوزادی این کودکان در محیط خانه است.

مطالعات نشان می دهد از میان 36 گونه کپکی که می توانند منشآ آلودگی در محیط خانه ها باشند،دو گونه آسپرژیلوس و یک گونه پنیسیلیوم در افزایش احتمال ابتلا به تنگی نفس در جمعیتی که شانس بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارد،موثر است. برای جلو گیری از ابتلا به آسم باید خانه هایی که بخش هایی از آنها به دلیل نشست آب تخریب شده؛مخصوصا در مناطقی که سطح درآمد افراد پایین تر است، تعمیر شودومبارزه با حضور کپک هایی که عامل تنگی نفس هستند، آغاز شود.

t عامل آسم بالاخره پیداشد؛کپک!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دوچرخه یا ماشین لباس شویی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *