عجیب و غریب‌ترین گجت‌های دو هفته‌اخیر!

t عجیب و غریب‌ترین گجت‌های دو هفته‌اخیر!

BLEENBLEEN

خداحافظ TV جان

%da%af%d8%ac%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ae%db%8c%d8%b1-7هولوگرام‌های سه بعدی مشهور جنگ‌های ستاره‌ای یا دیگر فیلم‌های علمی-تخیلی را یادتان هست؟ همان تصاویر سه‌بعدی که روی هوا و بدون مانیتوری خاص نمایش داده می‌شدند. طبیعتا به خاطر محدودیت‌های تکنولوژیک تبدیل شدن این رویا با وجود گذشت سال‌ها هنوز هم به واقعیت نزدیک نشده است. اما حالا یک شرکت کوچک ادعا می‌کند گجتی انقلابی طراحی کرده که توانایی پخش تصاویر هولوگرافیک اختصاصی خودش را دارد. این ادعا اگر روزی از مرحله طراحی مفهومی فراتر رود، رسما مهم‌ترین گجت سال خواهد بود. این طور که تیم طراحی BLEEN می‌گویند این پروژکتور سه‌بعدی به هیچ نوع نمایشگر شیشه‌ای یا ابزار کمکی نیاز نخواهد داشت. با این حال دستگاه می‌تواند تصاویری با ابعاد کمی بیش از هشت اینچ را نمایش دهد. BLEEN البته اکوسیستمی بسته خواهد بود که تصاویر اختصاصی و بازی‌های مخصوص خود را فقط می‌تواند از اپ استوری اختصاصی دانلود کند. دست‌کم این رویایی است که طراحان آن می‌گویند. حال باید دید کی نسخه نهایی این گجت آماده ارائه خواهد شد.

DexmoDexmo

لمس دنیای سه‌بعدی

%da%af%d8%ac%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ae%db%8c%d8%b1-1این روزها با فراگیر شدن هرچه بیش تر عینک‌های واقعیت مجازی، بیش تر و بیش تر در حال وارد شدن به دنیاهای سه بعدی مجازی هستیم. اما هنوز یک ایراد مهم وجود دارد؛ شما ممکن است با یک عینک مجازی دنیایی سه بعدی را ببینید، اما از لمس آن عاجز خواهید بود. این گجت یکی از وسیله‌هایی است که طراحی شده تا توسط آن بتوانید دنیای دیجیتالی را واقعا لمس کنید. Dexmo در حقیقت سیستم اسکلتی است که دور ماهیچه‌های اصلی پنجه و دست شما را می‌پوشاند. به این ترتیب هر ماهیچه هنگام جمع شدن حس فشار لمس شی واقعی را تجربه می‌کند. مثلا وقتی دست خود را دور جسمی در دنیای مجازی جمع می‌کنید، حسگرها حس فشاری متناسب را هنگام جمع شدن دست به شما انتقال می‌دهند.  البته Dexmo هنوز یک گجت تجربی است که در دست توسعه قرار دارد. با این حال همین حالا هم نسخه صنعتی اولیه آن در حال رفتن به سوی خط تولید است.

Bluesmart SuitcaseBluesmart Suitcase

چمدانی برای فراموش‌کارها

%da%af%d8%ac%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ae%db%8c%d8%b1-2تصور کنید در دنیایی که گم کردن چمدان در فرودگاه به راحتی آب خوردن است، داشتن یک چمدان هوشمند مثل یک رویا می‌ماند. چمدانی که نه تنها توسط گوشی شما قفل می‌شود، بلکه حتی محل و وزن خود را هم به شما گزارش می‌کند. ضمن این که نمی‌گذارد او را در فرودگاه یا هر جای دیگر فراموش کنید. این گجت که اتفاقا خلاقانه‌ترین گجت این دو هفته ما نیز هست Bluesmart نام دارد و رسما یک چمدان هوشمند تمام عیار است. چمدان علاوه بر همه این ها به باتری بزرگ داخلی مجهز است که ضمن فعال نگه داشتن سنسورهای آن، برای مدت طولانی می‌تواند گوشی شما را نیز تا شش بار شارژ کند. البته ذوق مرگ نشوید چون  Bluesmart فعلا در مرحله بازاریابی به سر می‌برد و هنوز رسما وارد بازار نشده است.

MiitoMiito

میله جوش بیار

%da%af%d8%ac%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ae%db%8c%d8%b1-3همان طور که احتمالا حدس زده‌اید کار این میله، جوش آوردن لیوان آب شماست. همین اول بگوییم که ما هم مثل شما قبول داریم که کتری برقی هم راحت‌تر است و هم تمیزتر. با این حال یک عده که مثل من و شما فکر نمی‌کنند، به این نتیجه رسیده‌اند که با یک فکر خلاقانه یعنی همین میله و پایه حرارتی‌اش کلا کتری برقی را کله پا کنند. میله این جا حکم رسانای سریع‌تر گرما برای افزایش سرعت حرارت بخشی به تمامی سطوح مایع را بازی می‌کند. با این حال هر کاری کردیم ما هم نفهمیدیم که چرا طراحان این گجت فکر می‌کنند که مردم باید دوست داشته باشند یک میله عریض و طویل را که معلوم نیست توی لیوان چند نفر بوده، داخل لیوان شیر یا آبی که قرار است تبدیل به چای یا قهوه آن ها بشود، فرو کنند.

PD-100 BLACK HORNETPD-100 BLACK HORNET

زنبور سیاه جنگی

%da%af%d8%ac%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ae%db%8c%d8%b1-4اگر فیلم «گزارش اقلیت» اسپیلبرگ را دیده باشید حتما ریز روبات‌های مشهورش را که همه چیز را شناسایی می‌کردند، خوب به خاطر دارید. حالا کمی ابعاد واقعی به آن ببخشید تا بشود زنبور سیاه. این کوچک‌ترین روبات نظامی غیرمحرمانه دنیاست. این هلی‌کوپتر کوچک که تنها ۱۰ سانتیمتر طول دارد، می‌تواند تا فاصله ۱۵۰۰ متری پرواز کند و باتری آن هم برای ۲۵ دقیقه پرواز کفایت می‌کند. هدایت آن با کمک خلبان خودکار مبتنی بر GPS انجام می‌شود و تصاویر آن به صورت هم زمان روی تبلت کوچکی که در اختیار سربازان است، ارسال می‌شود. این پهپاد برای شناسایی به سه دوربین با کیفیت بالا مجهز است که تصاویر خود را به صورت هم زمان برای کاربرش ارسال می‌کند. نسخه اولیه زنبور سیاه، سال پیش به بازار عرضه شد و خیلی زود توانست سفارش عمده‌ای از ارتش انگلیس دریافت کند. ضمنا به تازگی نسخه جدیدی از این پهپاد مجهز به دوربین و توانایی پرواز در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف نیز رونمایی شده است.

KúlaKúla

مورد عجیب آقای کولا

%da%af%d8%ac%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ae%db%8c%d8%b1-5به لطف هیاهوی سینمای سه بعدی، این روزها پیدا کردن دوربین‌ها و لنزهای سه بعدی کار چندان مشکلی نیست، اما این دست وسایل یا آن‌قدر گرانند که از دنبال کردن صفرهایش جا می‌مانید یا آن‌قدر پیچیده که فقط یافتن چم و خم کار خودش داستانی است پر ماجرا. در این میان این گجت ساده و بانمک طراحی شده تا هر دوربین SLR  استانداردی با هر لنزی را به یک دوربین سه‌بعدی تبدیل کند. برای تماشای درست نتیجه کار هم فقط کافی است از نرم‌افزار طراحی شده توسط تیم سازنده آن استفاده شود. تیم سازنده این ابزار هم چنین نسخه کوچک‌تری از آن نیز برای نصب روی لنز دوربین آیفون طراحی کرده‌اند که کاربرد مشابهی دارد. این گجت البته هنوز یک پیش نمونه است و در مرحله جمع‌آوری منابع کافی روی وب‌سایت کیک استارتر به سر می‌برد.

WriteBoardWriteBoard

برای جزوه ننویس‌ها

%da%af%d8%ac%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ae%db%8c%d8%b1-6جزوه نوشتن چه در مدرسه، چه دانشگاه یکی از آن چیزهایی است که همیشه دردسرهای خودش را داشته. از ناتمام نوشتن جزوات به‌خاطر سرعت نوشتن استاد تا نگارش اشتباه همگی مشتی نمونه خروار هستند. این گجت تلاشی است برای ارائه تعریفی جدید در قالب تخت‌های کلاس. این تخته هوشمند همانند همه وایت بردها برای نوشتن طراحی شده با این تفاوت که هرچه روی تخته نوشته شود، مستقیما روی تبلت یا گوشی حاضران در کلاس نیز منعکس می‌شود. تخته در حقیقت یک نمایشگر لمسی بسیار بزرگ است که اطلاعات تصویری نوشته شده روی خود را از طریق وایرلس به صورت عمومی منتشر می‌کند. نمونه اولیه این ابزار، تخته کوچکی ۲۷ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰ است که به یک پردازنده ARMv6k نیز مجهز است. این پروژه در حال جمع‌آوری منابع مالی بوده و هنوز روانه بازار نشده است.

professorha.ir

t عجیب و غریب‌ترین گجت‌های دو هفته‌اخیر!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سرطان در کمین نوجوانان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *