عکاسی ضد نور (سیلوئت)

t عکاسی ضد نور (سیلوئت)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

در بسیاری مواقع به عکاسان تازه کار توصیه می شود که سعی کنید سوژه را به نحوی قرار دهید که نور روی آن بتابد و حتی برای بهتر دیده شدن سوژه فضای پشت سر را محو نشان دهید. هر چند که این توصیه ها صحیح است اما می توان با نادیده گرفتن آن ها به نوعی دیگر از عکاسی دست بیابیم که به آن عکاسی سایه، ضد نور و یا سیلوئت می گوییم اما برای این شیوه عکاسی باید چه کاری انجام دهیم؟

نور پردازی

برای گرفتن عکس ضد نور سعی کنید موضوع در مقابل منبع نوری قوی قرار گیرد. به این ترتیب پشت سر موضوع روشن و خود موضوع به شکل سیاه و بدون برجستگی دیده می شود. معمولا ایستادن در جلوی نور خورشید به هنگام غروب موقعیت خوبی برای عکاسی ایجاد می کند.

فلش خاموش

در عکاسی های سایه نباید نوری بر موضوع بتابد پس یادتان باشد که فلش دوربینتان را حتما خاموش کنید و یا اگر فلش اتوماتیک است آن را روی حالت دستی تنظیم کنید تا بی موقع روشن نشود.

موضوعات از هم جدا

در عکاسی سایه چون سوژه تاریک است و وضوح ندارد باید مواظب باشید با اشیا و اجسام اطراف ترکیب نشود که در این صورت تشخیص دادن آن مشکل خواهد شد. برای مثال اگر می خواهید از کسی در مقابل غروب خورشید عکس بگیرید نباید سوژه شما چسبیده به درختی بایستد زیرا در عکس سایه تشخیص فرد از سایه در خت امکان پذیر نیست و عکستان جالب نخواهد شد.

تمرین و تجربه

نکات بیشتر را با تجربه و تمرین بیشتر بدست خواهید آورد. به دنبال منبع های نورانی باشید که رنگ های درخشنده ای دارند و با قرار دادن سوژه های مختلف جلو آنها تجربه های بیشتری به دست آورید. دیدن عکس هایی از این نمونه نیز به وسعت دید شما کمک می کند بنابراین عکس های زیر را ببینید و بعد دست به کار شوید.

آموزش

آموزش

آموزش

آموزش

آموزش

آموزش

آموزش

آموزش

آموزش

آموزش

آموزش

آموزش

 

t عکاسی ضد نور (سیلوئت)
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عکاسی از فصل رنگارنگ پاییز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *