مسائل مالی را از کودکی به بچه‌ها بیاموزید

t مسائل مالی را از کودکی به بچه‌ها بیاموزید

616bc8d4-2437-4004-aea1-b0eda15c59b1

هر کدام از ما در دوران کودکی خود، پس انداز‌کردن پول و گرفتن پول تو جیبی از پدر و مادرمان را به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه تجربه کرده‌ایم و البته باید بدانیم این مساله گرفتن پول توجیبی و پس‌انداز‌کردن آن و درگیری با مسائل مالی موضوعی است که دیر یا زود هر کودکی با آن سر و کار پیدا می‌کند. بنابراین والدین باید از همین امروز به فکر باشند و مسائل مالی را بدرستی به فرزندشان آموزش دهند. البته یادتان باشد تجارب شخصی شما در این زمینه نمی‌تواند به فرزندتان کمک کند؛ چراکه فضای اقتصادی خانواده‌ها و همین‌طور جامعه در هر دوره تغییر می‌کند و میان دو نسل ثابت نیست.

1293584145_76288

اما در هر صورت کودکان از سن ورود به مدرسه کم کم نیاز دارند تا علاوه بر دریافت مبالغی به عنوان پول توجیبی، مدیریت هزینه‌های مربوط به خود را نیز بیاموزند. پس بهترین حالت این است که برآوردی دقیق از نیازهای مالی فرزندتان داشته باشید و دقیقا محاسبه کنید هزینه روزانه او چقدر است. پس از کسب اطلاع در این مورد، به تناسب مقداری پول در اختیار او قرار دهید و البته مبلغ کمی هم به صورت اضافه برایش در نظر بگیرید.

images

برای کودکان دبستانی و کم‌سن و سال پیشنهاد می‌شود این پول به صورت روزانه پرداخت شود و به تناسب، با بالاتر رفتن سن و کسب مهارت‌های اجتماعی بیشتر، به صورت هفتگی و ماهانه پول او را پرداخت کنید. در ضمن، یادتان باشد کودکان تصور دقیقی در مورد پول، کارت‌های اعتباری و دستگاه‌های عابر بانک ندارند. اما شما برای آشنا‌کردن آنها با این ابزارها می‌توانید در حین خرید‌کردن یا دریافت پول از عابر بانک، کودک را با خودتان همراه کنید و بخشهاییازعملیاترابهعهدهویبگذارید.

152615

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مدرسه طربناک
MicrosoftInternetExplorer4

علاوه بر این، حتما برای فرزندتان یک قلک تهیه کرده و از او بخواهید هر چقدر از پولش باقی می‌ماند داخل قلک بریزد. البته خودتان هم می‌توانید به عناوین مختلف، گاهی پولی داخل قلک ریخته و به او کمک کنید. پس از مدتی که مبلغی مناسب در قلک جمع شد، کودک را با خود به بانک ببرید و برایش یک حساب بانکی باز کنید. البته او باید بداند با پولی که در بانک دارد، می‌تواند بعضی از نیازهایش را تامین کند.

اما حواستان باشد در این جریان هیچ وقت افراط و تفریط نکنید؛ مثلا نباید مقدار بسیار زیادی پول را به صورت نامحدود در اختیار او بگذارید یا این‌که کاری کنید که او از نداشتن پول بترسد و مشکلات مالی‌اش را از شما پنهان کند.

منبع :روزنامه جام جم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

t مسائل مالی را از کودکی به بچه‌ها بیاموزید
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *