مسابقه با جایزه زمستانه شماره ۹ – همراه پاسخ

t مسابقه با جایزه زمستانه شماره 9 - همراه پاسخ

دوستان عزیز؛ در این سری مسابقات  زمستانه که بصورت هفتگی برگزار می‌گردد، یک سوال مطرح می‌شود که علاوه بر اینکه اسامی‌کسانی که جواب صحیح داده اند در این قسمت اعلام می‌گردد، به ۳ نفر از ایشان هدیه نقدی داده می‌شود.

 با مراجعه به مسابقه با جایزه در شماره‌های قبلی میتوانید پاسخ صحیح و نام برندگان را مشاهده فرمایید.

نحوه قرعه کشی:

به این صورت است که ابتدا کلیه کسانی که پاسخ صحیح داده اند در یک لیست بدون در نظر گرفتن شهر با جنیست یا زمان عضویت یا هر چیز دیگر شماره گذاری می شوند.  سپس سه عدد به صورت کاملا اتفاقی انتخاب می شوند. البته که اگر برنده در یک ماه گذشته از هریک از مسابقات سایت جایزه دریافت کرده باشد حذف و مجددا یک شماره دیگر انتخاب می شود.

سوال این هفته:

دوستان و همراهان برای پر کردن بخشی از متن وصیت نامه ی حضرت علی (ع) به فرزندش امام حسن (ع) با مطالعه ی نامه ی 31 نهج البلاغه کلمات مناسب با متن را از میان کلمات داده شده انتخاب کنید؟!(ذکر شماره کافی است )

فرزندم ! با _________دل خود را زنده نگاه دارو فقط با دلبستگی به خدا از غیر او منصرف شو.وبا یقین دلت را ________کن و به واسطۀ _______آن را روشن کن همیشه به یاد مرگ باش و به آن ________کن.دلت را از سخن های روزگار آگاه کن  و آن را از _______شب و روز بترسان.به او بگو که در ________چه اتفاقاتی افتاده است وبرای تو چه میراثی باقی گذاشته است . پس در آثار گذشتگان ________کن و همه جا را با دقت نگاه کن و بینی آنان از کجا آمده اند و به کجا رسیده آند .خواهی دید که از کنار ___________رفته اندودر جای دیگر سکونت کرده اند.و دور نیست که تو نیز به آنان بپیوندی.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سوال هوش (یک امتحان ساده برای پی بردن به سرعت عمل مغز شما!)

 

1-گذشته           2- حکمت         3-آگاه          4- نصیحت    5- نیرومند    6- اعتراف       7-توجه          8-دگرگونی   

 

9-آینده    10 همسفران    11-سفر      12-دوستان    13- دشمنان      14-تفکر     15- هشیار     16- نظر                

 

پاسخ:
 
با توجه به اینکه تعدادی از شرکت کنندگان مسابقه به جای کلمه ی سفر ،کلمه نظر یا تفکر را نوشته اند با توجه به این متن دقت فرمایید که در متن عربی واژه” سر ” به کار رفته است ( و سر فی دیارهم و آثارهم…)
پاسخ صحیح:
4-نصیحت    5-نیرومند     2-حکمت      6-اعتراف     8-دگرگونی     1- گذشته     11-سفر    12-دوستان

از تعداد 80شرکت کننده که در طول یک هفته در مسابقه شرکت کردند19نفر پاسخ صحیح دادند، که ۳ نفربه قید قرعه انتخاب شده اند که  در این هفته با آنها  از طریق ایمیل ارتباط برقرار خواهد شد و جایزه به حسابشان واریز می‌گردد.

اسامی برندگان مسابقه :

1-  آقای جعفر احمد زاده از ارومیه

2-آقای احمد سهرابی از سلماس

3- آقای محمد علی دوست اقدم از تبریز

اسامی افرادی که پاسخ صحیح دادند:

reza83
pouria
star73
alibakhsh
somayyeh627

ali62

masume1373

nader72
msn19
gasem
robab64
sina91
ebrahim67
ARTIM1375
yousefy68
M_alidoost
hoseen_1377
waterfull64

t مسابقه با جایزه زمستانه شماره 9 - همراه پاسخ
امتیاز به این نوشته