معرفی سه بازی ایرانی برای آندروید

t معرفی سه بازی ایرانی برای آندروید

سیستم عامل اندروید در چند سال آنقدر در میان کاربران ایرانی فراگیر شده که برای تمام افراد درگیر با آن، فرصت های اقتصادی بسیاری به وجود آمده. با وجود تحریم ها و بسته بودن فروشگاه Google Play بر روی ایرانیان، راه افتادن فروشگاه هایی موازی مانند کافه بازار و … این انگیزه را در توسعه دهندگان داخلی به وجود آورد تا به سوی اپلیکیشن نویسی پیش بروند و از این طریق برنامه های خود را به دست کاربران برسانند.

در میان اپلیکیشن های داخلی، علاقه مندان به بازی سازی نیز بی کار ننشسته و سعی می کنند تا بازی های هیجان انگیزی را در اختیار کاربران قرار دهند. هرچند که هنوز صنعت بازی سازی ایران، چه در کامپیوتر و چه در موبایل، هنوز با استاندارد های جهانی فاصله های بسیاری دارد، اما تلاش توسعه دهندگان خبر از پیشرفت روز به روز اپلیکیشن های آن ها می دهد.

در ادامه میخواهیم سه بازی ایرانی را برای اندروید مرور کنیم و با کیفیت و ساختار آن ها بیشتر آشنا شویم.

 

روباه و کلاغ مکار

 

 1

داستان شیرین کتاب هایی که در کودکی خوانده اید را فراموش کنید. در این دوره زمانه دیگر کمتر روباهی پیدا می شود که با شیرین زبانی سعی کند پنیر را از دهان کلاغ بیرون بکشد. اکنون روباه ها، تیر و کمان به دست می گیرند و با نشانه گرفتن کلاغ ها، به زور پنیر خود را پس می گیرند. این بازی نیز بر همین اساس ساخته شده؛ شما در نقش روباهی ظاهر می شوید که به جنگ کلاغ ها رفته و می خواهد با تیر زدن به آن ها پنیر های اش را پس بگیرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
خانه‌ای که می‌توان آن را با خود به سفر برد!

 

در دو طرف صفحه دو تیر کمان قرار داده شده اند، که با لمس و کشیدن آن ها به عقب، باید ضمن تنظیم زاویه و قدرت تیر، کلاغ های در حال پرواز را نشانه بگیرید. پس از برخورد تیر به کلاغ، پنیر از دهان وی به پایین می افتد که شما باید روباه را با لمس کردن پنیر، به سراغ آن بفرستید تا هرچه سریع تر از روی زمین برش دارد، چرا که پس از چند ثانیه پنیر ها نا پدید می شوند و در نتیجه امتیاز کاملی به شما تعلق نمی گیرد.

 

بازی گرافیک چشم گیری ندارد،‌ اما حداقل نمی توان ایراد خاصی نیز به آن گرفت، چرا که توسعه دهنده در حد توان تلاش کرده تا محیطی بی نقص را در برابر چشمان شما قرار دهد. ساختار بازی نیز در مراحل بالایی جالب می شود و کلاغ ها هر یک با حرکات متفاوت خود، کاری می کنند که تیر زدن به آن ها دشوار شود، اما متاسفانه این اتفاق در مراحل ابتدایی رخ نمی دهد؛ عاملی که می تواند کاربر را در همان ابتدای کار دلسرد کند و انگیزه ادامه بازی را از او بگیرد. این بازی با قیمت ۱۹۹۰ تومان از کافه بازار قابل دریافت است.

 

 

گیگلابا

 2

 

اولین چیزی که در مورد بازی گیگلابا به چشم می آید، گرافیک و رابط کاربری خود آن است. موردی بسیار کلیدی که باعث می شود شما به سرعت با بازی ارتباط برقرار کنید و از آن لذت ببرید. بازی داستان پیچیده ای ندارد و خبر از مراحل متعدد نیست، بلکه شما با سبکی مواجه هستید که در آن تنها کسب امتیاز بالاتر ملاک است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بدن انسان به جای بوم نقاشی

 

در این اپلیکیشن شما ماموریت دارید تا یک موجود تک سلولی سبز رنگ را از دست دیگر تک سلولی ها نجات دهید. برای اینکار باید با سرعت و دقت هرچه بیشتر، تک سلولی های قرمز رنگی که بر روی صفحه ظاهر می شوند را لمس کنید تا نابود شوند و نتوانند موجود سبز رنگ دوست داشتنی داستان را ببلعند. در صورتی که در کار خود موفق نباشید و تک سلولی سبز رنگ توسط دیگران خورده شود، امتیازتان شروع به کم شدن می کند تا زمانی که متوجه شوید کدام موجود پلیدی دوست شما را تبدیل به یک لقمه چرب و نرم کرده؛ پس از اینکه قرمز خاطی را نابود کنید، مجددا امتیاز شما افزایش پیدا می کند.

 

در حین بازی می توانید از امکانات مختلفی همچون بمب استفاده کنید تا قرمزی های بیشتری را نابود کنید و امتیاز بالاتری را به دست آورید. گیگلابا بازی جالبی است، اما از کشش کافی برای مورد بازی قرار گرفتن در طولانی مدت بی بهره است. این بازی با قیمت ۱۰۰۰ تومان از کافه بازار قابل دریافت است.

 

 

جعبه حرارتی

 3

 

شاید بازی های فکری و پازلی ایرانی را کمتر با چنین کیفیتی دیده باشیم، اما «جعبه حرارتی» یکی از مواردی است که نظر ما را به خود جلب کرده. در این بازی موتورهای پروانه دار، یخ زده اند و نمی توانند پرواز کنند. شما باید گوی حرارتی را از مسیر صحیح به این موتور ها برسانید تا به محض لمسشان، یخ آن ها ذوب شود و موتور ها بتوانند به پرواز در آیند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
استخر شیشه ای در آسمان

 

شاید جعبه حرارتی با بازی های فکری خارجی تفاوت زیادی داشته باشد، اما در میان بازی های ایرانی کیفیت قابل قبولی دارد و در واقع مراحل آن کمی ذهن شما را به چالش می کشند. این بازی با قیمت ۱۳۰۰ تومان از کافه بازار قابل دریافت است.

 

منبع : سایت نارنجی

 

 

t معرفی سه بازی ایرانی برای آندروید
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *