معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ رویای تب‌آلود

t معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ رویای تب‌آلود

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

یاسمن رضائیان

کتاب رویای تب آلود.سایت نوجوان ها (1)تا به حال به یک سفر دریایی رفته اید؟ منظورم از آن سفرهایی است که مدتی طولانی روی کشتی زندگی می کنید و شب ها و روزها جز آب و آب و آب چیز دیگری نمی بینید؟ اگر چنین سفری را تجربه نکرده اید، «جورج آر. آر. مارتین» می تواند شما را به این سفر ببرد. اما در این سفر چه چیزهایی را تجربه خواهید کرد؟ یک زندگی متفاوت؟ تماشای دریا در ساعت های مختلف شبانه روز؟ دیدن ماهی های مختلف از طریق زیردریایی کشتی؟ بله، همه این ها درست است اما ماجرا به این خوبی و خوشی که فکرش را می کنید پیش نمی رود. شما چیزهایی بسیار عجیب تر را تجربه خواهید کرد.
حتما روی عرشه کشتی چشم تان به مردی بلندقد و لاغر با موهایی عجیب می افتد. او کاپیتان آنتوان جاشوا یورک است. کاپیتان یورک به همراه کاپیتان ابنر مارش شما را در این سفر همراهی می کنند. اما به زودی متوجه می شوید رفتارهای کاپیتان یورک عادی نیست. احتمالا متوجه این موضوع می شوید که او را فقط شب ها روی کشتی می بینید و گهگاه در حالی که شعری از لرد بایرون، شاعر انگلیسی زمزمه می کند غیبش می زند.
تمام داستان «رویای تب آلود» روی عرشه کشتی می گذرد و شما در حالی که به سفر ادامه می دهید سر از رازهای عجیب و مهیبی در می آورید. این داستان، داستان کاپیتان یورک است. او صاحب کشتی است بنابراین وقتی پا به کشتی اش می گذارید و با او همسفر می شوید باید گوش به فرمان داستان او باشید!
شاید برایتان جالب باشد که بدانید نویسنده این کتاب همان نویسنده مجموعه معروف «ترانه یخ و آتش» است که سریال تلویزیونی «بازی تاج و تخت» از آن اقتباس شده است. رویای تب آلود که در سال 1983 نامزد دریافت جایزه بهترین رمان سال از «جایزه جهانی فانتزی» و «جایزه لوکاس» شده است، به عنوان یکی از سه اثر خون آشامی برتر تاریخ شناخته می شود.
اگر طرفدار سبک تعلیق در ادبیات باشید، فرقی ندارد این کتاب 519 صفحه ای را در چند روز بخوانید یا در چند هفته. در هر صورت وقتی به پایان داستان می رسید با خودتان می گویید کاش این کتاب جلدهای دیگری هم داشت و داستان به این زودی تمام نمی شد. 
اگر تصمیم دارید سراغ این کتاب بروید باید بدانید رویای تب آلود را «انتشارات بهنام» با ترجمه «میلاد فشتمی» و قیمت 23000 تومان منتشر کرده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفى كتاب نوجوان؛ «قرن»

 

t معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ رویای تب‌آلود
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *