هشدار در مورد رواج رژیم گرفتن در بین دختران نوجوان

t هشدار در مورد رواج رژیم گرفتن در بین دختران نوجوان

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

رژیم غذایینتایج تحقیقات جدید نشان می دهد گرفتن رژیم های غذایی با هدف لاغر شدن در بین دختران نوجوان بسیار رایج شده است و این روند می تواند عواقب جدی برای سلامت بسیاری از آن ها داشته باشد.

به گزارش نشریه اینترنتی نوجوان ها به نقل از سایت اینترنتی Mirror محققان هشدار می دهند نسل جدید نوجوانان به خاطر این که اندامی ایده آل داشته باشند میزان مواد غذایی مصرفی خود را بسیار کاهش می دهند که این باعث کمبود مواد مغذی ضروری در بدن آن ها می شود.

پزشکان هشدار داده اند اختلال تغذیه ای موسوم به بی اشتهایی عصبی و یا همان anorexia حتی در برخی دختران 6 ساله نیز مشاهده شده است.

محققان معتقدند تصویری که از اندام ایده آل و به واسطه افرادی مانند ستاره های سینما ارائه می شود این گرایش را در نوجوانان تقویت کرده است تا رژیم های سخت غذایی را دنبال کنند.

تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه لندن روی 3 هزار نوجوان 11 تا 14 ساله در شرق لندن نشان داد که نیمی از دختران 13 تا 14 ساله سعی می کنند لاغر شوند. این در حالی است که فقط حدود 30 درصد آن ها معتقد بودند اضافه وزن دارند. حدود 30 درصد از این نوجوانان اعلام کردند تقریبا هرگز صبحانه نمی خورند. این در حالی است که صبحانه اهمیت زیادی در تامین ویتامین ها و کلسیم مورد نیاز بدن دارد. تحقیقات همچنین نشان داده است صبحانه نقش مهمی در توان ذهنی در مدرسه دارد.

دکتر فرانکی فیلیپس، متخصص تغذیه در بنیاد تغذیه انگلیس می گوید مصرف مواد غذایی ضروری و کافی در سنین اوایل دوران نوجوانی اهمیت بسیار زیادی در سلامت افراد در طول عمرشان دارد.

دختران نوجوانی که با هدف لاغر شدن صبحانه نمی خورند مواد غذایی مانند شیر را از دست می دهند که منبع مهمی برای تامین کلسیم است و در دوران بعدی زندگی به طور جدی در معرض خطر پوکی استخوان قرار می گیرند.

 

t هشدار در مورد رواج رژیم گرفتن در بین دختران نوجوان
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بهترین میان‌وعده برای دانش‌آموزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *