چکونه یک فایل را زیپ کنیم؟

t چکونه یک فایل را زیپ کنیم؟

ساختن فایل زیپ

در بعضی از مواقع شاید بخواهید فایل یا نوشته ای را از طریق ایمیل برای کسی بفرستید یا این که یک سری از اطلاعات مهمی را در اختیار دارید که نمی خواهید دست کسی به آن ها برسد، ایجاد فایل های زیپ به شما کمک می کند که بتوانید فضای ذخیره سازی کمتری داشته باشید و می توانید روی فایل ها رمز بگذارید و امنیت فایل های خود را بالا ببرید. در این مطلب نحوه ساختن فایل های زیپ را بر روی ویندوز و مکینتاش نشان خواهیم داد.
در قدم اول یک فایل واحد بسازید، بهترین کار برای زیپ کردن این است یک فایل واحد بسازید و فایل ها را به این فایل انتقال بدهید. سریع ترین راه ساخت یک فایل بر روی دسکتاپ، چپ کلیک کنید و از گزینه new folder  را انتخاب کنید و یک فایل جدید بسازید.

زیپ

فایل های مورد نظر خود را در فولدر ساخته شده انتقال بدید و بر روی فولدر ساخته شد چپ کلیک کنید و از قسمت send to گزینه Compressed (zipped) folder را انتخاب کنید و از روی فایل مورد نظر یک فایل زیپ ساخته می شود.

زیپ

صبر کنید تا عملیات فشرده سازی تمام شود، اگر فایل های سنگین یا فایل های زیادی برای زیپ کردن به فولدر اضافه کردید، کمی وقت می گیرد تا بتوانید تمام فایل های شما را زیپ کند.

فولدر

در سیستم عامل مکینتاش

در سیستم عامل مکینتاش ساخت و فشرده سازی یک فولدر بسیار راحت تر از ویندوز است، برای این کار شما باید یک فایل مانند روش قبل بسازید، برای این کار از قسمت ستینگ یک فایل جدید بسازید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نیمه هادی ها – دیودها

مکینتاش

فایل های خود را انتقال دهید و بر روی فولدر چپ کلیک کنید، بر روی گزینه Compress کلیک کنید و از این روش فایل مورد نظر شما فشرده شده و می توانید از این فایل در هر جایی که بخواهید استفاده کنید.

زیپ

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t چکونه یک فایل را زیپ کنیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *