چگونه لکه های تیره روی پوست را از بین ببریم

t چگونه لکه های تیره روی پوست را از بین ببریم

پاکسازی پوست

لکه ها و یا نقاط تیره ی روی پوست صورت برای هیچ یک از ما خوشایند نیستند ، زیرا به راحتی زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهند. این لکه ها ممکن است در اثر عواملی نظیر تابش اشعه ی مضر UV ، افزایش سن ، جای آکنه و جوش ، عدم مراقبت بجا از پوست ، التهاب پوستی ، درماتیت ، عملکرد ضعیف کبد و غیره بوجود آیند.

گاهی ، عدم تعادل در هورمون ها ، عوامل ژنتیکی و مصرف برخی از مواد دارویی نیز ، فعالیت غیر طبیعی رنگدانه های پوست را تشدید می نمایند . علاوه بر این ، افرادی که پوست تیره تری دارند ، بیشتر دچار چنین مشکلاتی می شوند.

برای از بین بردن این لکه ها راهکارهایی که در این قسمت با شما مطرح می کنیم را مطالعه نمایید :

می توانید به سادگی از آب لیمو که تازه گرفته شده روی این لکه ها استفاده کنید و اجازه دهید آبلیمو به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند . این مورد ،یکی از محبوب ترین راهکارها بشمار می رود. همچنین برای افزایش رطوبت و نرمی پوست بهتر است به آبلیمو کمی ماست یا عسل اضافه کنید . این روش را سه بار در هفته بکار بگیرید.

یک گلوله ی پنبه ای را به آب آناناس آغشته کنید و روی ناحیه ی مشکل دار پوست با آن ضربه بزنید . پوست را بعد از ۵ دقیقه شست و شو دهید. همچنین می توانید تکه های آناناس را روی پوست خود بکشید . به دلیل وجود آلفا هیدروکسی اسید ، آناناس نه تنها لکه ها و نقاط تیره ، بلکه زگیل و چین و چروک را هم کاهش می دهد. این ماده همچنین به کاهش سرعت پروسه ی سالخوردگی کمک می کند. ولی مطمئن شوید که آب این میوه ، از دسته ی مرکبات ، بیش از ۱۰ دقیقه روی پوست باقی نماند ، زیرا ممکن است پوست دچار سوختگی شود.

یک پیاز قرمز را به قطعات کوچک تقسیم نمایید ، سپس عصاره ی آن را گرفته و از صافی تمیز رد کنید . عصاره ی بدست آمده را به صورت روزانه روی ناحیه ای از پوست که نقاط تیره دارد بزنید و بعد از ۱۰ دقیقه پوست را شست و شو دهید. برای اثر بخشی بهتر ، می توانید سرکه سیب را به این عصاره اضافه نمایید.

روغن ویتامین E خالص برای از بین بردن جای زخم ، لکه های قهوه ای و چین و چروک بسیار موثر است . علاوه بر این روغن ویتامین E به نرمی پوست و تشویق بازسازی سلول ها کمک می کند. برای از بین بردن بی ضرر و بدون عارضه ی لکه های تیره ، می توانید به راحتی از این روغن به صورت منظم روی ناحیه ی مشکل دار پوست استفاده نمایید . با این وجود که هنوز از نظر علمی ثابت نشده ، گفته می شود روغن کرچک هم برای از بین بردن لکه های تیره موثر است. بنابراین می توانید از ترکیب این دو روغن هم استفاده نمایید. ترکیب روغن ویتامین E با ژل آلوئه ورا ، خصوصا اگر لکه ها در اثر تابش آفتاب بوجود آمده باشند ، نیز موثر خواهد بود.

چای سبز ، با داشتن آنتی اکسیدان بالا ، برای درمان لکه های قهوه ای و جای جوش و آکنه بسیار موثر است. از یک تی بگ چای سبز استفاده کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه در آب داغ قرار دهید . سپس این محلول را روی پوست خود ، چند بار در روز بزنید. همچنین می توانید از عصاره ی چای سبز و یا ترکیب برگ چای سبز با ماست ساده نیز استفاده نمایید.

آب سیب زمینی هم خواص روشن کننده ای دارد که به از بین رفتن نقاط تیره ی پوست کمک می کند. برای اثر بخشی بیشتر ، آب سیب زمینی خام را با آبلیمو و عسل ترکیب کنید و این ترکیب را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار داده و بعد شست و شو دهید.

mahsho.com

t چگونه لکه های تیره روی پوست را از بین ببریم
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
قاتل شیرین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *