چگونه کامپیوتر خود را تعمیر کنیم؟

t چگونه کامپیوتر خود را تعمیر کنیم؟

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

اگر شما کامپیوتری دارید که چندین سال است از آن استفاده می کنید و حتی در آن را هم باز نکرده اید باید دست به کار شوید و بعضی از قطعات را تعویض و کیس خود را تمیز کنید تا کامپبوتر شما به روال قبلی خود باز گردد.
در مرحله اول یک نگاه سطحی به دور تا دور کیس بیندازید. چک کنید که ضربه ای به درهای کیس نخورده باشد یا پشت کیس پورتی نشکسته باشد. مادربرد مشکلی نداشته باشد یا آسیب های جدی تر مانند سوختن رم ندیده باشد.

تعمیر رایانه.سایت نوجوان ها (1)

در قدم بعد سعی کنید کامپیوتر را روشن کنید. اگر پاور کلا روشن نشد مشکل کلی دارد و باید پاور عوض شود. اگر کامپبوتر روشن شد ولی در صفحه بوت بوق های ممتدی شنیدید مشکل از سخت افزار است ولی اگر ویندوز را بالا آورد مشکلی ندارد.

تعمیر رایانه.سایت نوجوان ها (2)

کیس را از برق جدا کنید و در آن را باز کنید. اگر در قدم قبلی مشکلی پیدا کرده اید، کانکتور های وصل شده به مادربرد، رم ها و کابل های وصل شده به هارد درایو را چک کنید.

تعمیر رایانه.سایت نوجوان ها (3)

وقتی در کیس را باز کردید، گرد و خاک ها آن را با یک دستگاه باد کاملا تمیز و گردگیری کنید. این خاک ها آسیب های زیادی به قطعات می زنند.

تعمیر رایانه.سایت نوجوان ها (4)

اگر کامپیوتر شما مشکلی از قبیل سوختن هارد یا هر قطعه دیگر دارد آن را باز کنید و با یک قطعه سالم جایگذاری کنید. اگر هم می خواهید قطعات را از قبیل رم، سی پی یو، هارد و… ارتقا دهید و… تمامی قطعات را باز کنید و با قطعات نو و پیشرفته تر جایگزین کنید.

تعمیر رایانه.سایت نوجوان ها (5)

قطعات را سر هم بندی کنید و در کیس را ببندید و آن را به برق وصل کنید. مطمئن شوید که مشکل دیگری وجود ندارد و کامپیوتر بدون هیچ ایرادی شروع به کار کردن می کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اپلیکیشن جدید عینک گوگل برای کودکان مبتلا به اوتیسم

تعمیر رایانه.سایت نوجوان ها (6)

بر روی کامپیوتر سیستم عامل دلخواه خود را نصب کنید. می توانید ویندوز نصب کنید یا لینوکس و منتظر شوید تا کار نصب سیستم عامل به پایان برسد.

تعمیر رایانه.سایت نوجوان ها (7)

کار شما تمام شد و شما یک سیستم ارتقا یافته و سالم دارید. نرم افزار های دلخواه بر روی آن نصب کنید. حداقل نرم افزار هایی که سیستم شما را مورد استفاده بیشتری قرار می دهد.

تعمیر رایانه.سایت نوجوان ها (8)

شما می توانید سیستم خود را با قیمت مناسب بفروشید و پول آن را در کار دیگر خرج کنید یا اینکه می توانید کامپیوتر را نگه دارید و خودتان از آن استفاده کنید. نرم افزارهای دلخواه روی آن نصب کنید و از استفاده کردن از آن لذت ببرید.

تعمیر رایانه.سایت نوجوان ها (9)

 

t چگونه کامپیوتر خود را تعمیر کنیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *